RECENZIA: Zber Kostí

Autor: Samantha Shannonová
Počet Strán:380
Vydavateľstvo: Tatran, 2013
Séria: Zber Kostí(The Bone Season)
Diel: Prvý
Anotácia:Svet fantasy si uzurpuje nový druh autoriek. A na ich čele stojí Samantha Shannonová, výnimočná mladá autorka s veľkými ambíciami a neskutočnou fantáziou. Jej román Zber kostí v predstavuje podmanivú hrdinku – mladú ženu, ktorá sa učí ovládať svoju moc vo svete, v ktorom ju o všetko pripravili.
Píše sa rok 2059. Viacero významných svetových miest ovláda bezpečnostná mocnosť Scion. Paige Mahoneyová pracuje v zločineckom podsvetí Scionského Londýna ako súčasť tajnej bunky, známej pod menom Sedem pečatí. Má nezvyčajnú prácu: nabúrava sa do myslí iných ľudí a získava informácie. Paige je tuláčka po snoch, vzácny typ jasnovidca, a v tomto svete sa jasnovidci dopúšťajú velezrady už tým, že dýchajú.

*****************************

Zber kostí je neobyčajná kniha plná originality. Autorka Samantha Shannonová vytvorila originálny, prepracovanýzaujímavý svet v roku 2059. Táto kniha bola schválená na 7-dielnu sériu, v anglicku vyšiel už aj druhý diel The Mime Order, no dokým sa dostane na Slovensko budem mať 60 rokov :D Táto kniha tiež bola odkúpená filmovými právami – čiže sa dočkáme aj filmu. Neviem či je to pravda – no hovorí sa že prvý diel bude v kinách už budúci rok – 2015.

Ako som už písal – kniha je veľmi prepracovaná, nachádza sa tu snáď milióny názvov a miest, ale na to vám pomôže slovník na konci a mapa na začiatku, a tiež je tam aj rodokmeň. Je pravda, že dokým sa do príbehu začleníte, bude to trvať trošilinku dlhšie ako u tích normálnych kníh, ale predsa sa do toho dostaneme. Paige Mahoneyová, výnimočná už len typom jasnovidca, žije v roku 2059.

--------------------------------------------------------------------------

Viacero miest ovláda Scion(nechcem   veľmi spoilerovať, dozvieš sa  v slovníku knihy). Jedného dňa Paige  uväznia do väzenia horšieho ako Scion,  krutejšieho.  Ako to tam býva,  jasnovidcov priraďujú rôznym osobám  – nadriadeným- správcom. Paige bude  opäť o trošku výnimočnejšia a ju  priradia k Refaimcovskému(neviem  či som to dobre napísal) správcovy,  ktorý je veľmi náročný a za posledných  10 rokov Zberu Kostí si nevybral      žiadneho jasnovidca. Tentokrát Paige... Ako to už je ,správcovia sú neprirodzený nepriatelia a Paige sa snaží čo najskôr utiecť, odhaliť tajomstvá Zberu Kostí a pri najmenšom – vyhľadať silnú pomoc...

Moje Hodnotenie Knihy: ★/5

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu preskoly.sk.
Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť práve tu.