RECENZIA: Asylum-Ústav Pro Duševně Choré
ako to dopadne, keď prídete do bývalého psychiatrického ústavu....

Autor: Madeleine Roux
Počet strán: 300
Séria: Asylum
Diel: #1
Vydavateľstvo: Jota,cz
Anotácia:Kdo tam jednou vkročí, není pro něj cesty ven! Příběh odehrávající se na hranici mezi minulostí a současností. Pro šestnáctiletého Dana Crawforda je letní kurz pro nadané studenty životní šancí. Spolužákům na střední škole připadá spíš divný se svým až fanatickým zájmem o dějepis a vědní obory, ale studijní program na přípravné škole New Hampshire College je pro takové podivíny jako stvořený.

Originální kniha vyvolává mrazení v zádech a připraví čtenáři nejeden šok, až se mu před očima začnou stírat hranice mezi minulostí a současností, přátelstvím a posedlostí, genialitou a šílenstvím. Atmosféru příběhu výstižně umocňují znepokojivé fotografie ze skutečných psychiatrických ústavů.

*****

Recenzia: Príbeh sa zo začiatku točí okolo Dana Crawforda, ktorý je veľmi nadaný v škole a tak cez prázdniny sa prihlási do letnej školy pre nadaných ako je Dan. Po chvíli  sa však cestujúci študenti dozvedajú,že koľajnice sú uzavreté, a preto musia ísť do iného blízkeho internátu. Po čase si Dan nájde dosť blízkych kamarátov Jordana a Abby. Po plynúcich sa dňoch sa dozvedajú, že internát je bývalý ústav pre duševne chorých. Dan, Abby a Jordan sa vydajú na cestu odhaľovania veľkých tajomstiev minulosti ústavu, čo vôbec nemá dobré následky. Avšak ten, kto vkročí do  psychiatrického ústavu,  už pre neho nie je cesty von...

*****

Moje pocity z knihy: Kniha sa mi strašne páčila. Asylum je moja nová najobľúbenejšia kniha akú som kedy čítal. Ako je to na začiatku anotácie: "Kdo tam jednou vkročí, není cesty ven!"- tak je to aj so samostatnou knihou. Začnete ju čítať a pustíte ju,až keď ju dočítate. Je proste úžasná. Pokiaľ ste na horory, toto si musíte prečítať. Pokiaľ neznášate horory(tak ako ja) tak si túto knihu musíte prečítať. Pokiaľ máte radi fantasy so štipkou hororu a so strašidelnými scénami- je to práve pre vás. Ja už proste neviem dovvchvaľovať túto knihu-je stašne perfektná. Dej je originálny, kniha má veľké písmená, kapitoly sú označené cez celú stranu a taktiež sa v knihe nachádzajú fotky(tiež cez celú stranu)-čo znamená, že to urýchľuje čítanie. Naviac členenie kapitol je zaujímavé, nakoľko napr: prvá a druhá kapitola má len dve strany(áno), desiata už 15, dvadsiata 4 a tak... Dúfam, že čoskoro už v preklade vyjde druhá kniha s názvom "Sanctum"

*****

Hodnotenie: Knižke dávam plné a jednoznačné hodnotenie, nakoľko bola úžasná, napínavá, s originálnym a prepracovaným dejom

;