sobota, 29. novembra 2014

RECENZIA: Selekcia


35 dievčat, 1 koruna, súťaž, ktorá zmení ich život...

Autor: Kiera Cass
Počet Strán: 310(298 strán príbehu)
Séria: The Selection 
Diel: #1
Vydavateľstvo: CooBoo
Anotácia: Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.

K deju: 17-ročná America Singerová je dievča žijúce v dystopickom svete rozdelenom na Provincie. A Provincie sú delené na Kasty. Podľa toho, aké číslo mala tvoja kasta závisel priam celý jej život. America so svojou rodinou sú Kasta 5. Kasta 5 je niečo ako priemer a tak sa im aj žije. Avšak tým, ktorý sú v jednotke sa žije veľmi bohato a ľahko. Jedného dňa, keď príde Americe list s pozvánkou do Selekcie, tak jej mama má veľkú radosť. Avšak America má jednoznačnú odpoveď-do Selekcie nepôjde. Napriek tomu, že America mala odpoveď jasnú už dávno, do Selekcie musí ísť. Jej rodina to potrebuje. Postupne sa America dostáva k svetu plnom šperkov, korún a princezien. A závisí len od princa Maxona, koho si vyberie za kráľovnú...

***
Moje pocity z knihy: Táto kniha si ma zobrala hneď, ako som ju začal čítať. Ani neviem sám, prečo sa mi Selekcia páči. Proste sa zapáčila. Bol to veľmi dobre napísaný príbeh,ktorý upúta hneď. Avšak mne sa to zdá akoby Selekcia bola pre-rozprávanie Hunger Games z pohľadu mladej dievčiny, ktorá sa ma stať princeznou. Ak ste čítali Hunger Games, tak musíte uznať, že toto sa na to veľmi podobá. Ale aj tak sa mi to páčilo. Bola to fajn oddychovka, nie veľmi akčná, ale sem-tam sa nejaká ta akcia našla. Prečítaním tejto knihy nič nestratíte, a ak sa vám kniha nebude veľmi páčiť, tak rozhodne to nebudete ľutovať. Veľmi sa už teším na druhý diel Elita a záverečný diel Prvá. K tejto sérií je napísaný dodatok, akoby štvrtý diel s názvom "The Heir" a k sérií sa taktiež pripája séria noviel "The Selection Stories", ktorá obsahuje zatiaľ 4 novely. A tie obálky.....úžas!






Hodnotenie knihy: Kniha sa mi veľmi páčila, až nato,že mi to niekedy pripadalo okopírované, ale fajn príbeh. Neviem čím sa mi páčila, či postavami, dejom, námetom, proste neviem. Začnem čítať a hneď sa mi to páči. Selekciu odporúčam každým a verím, že každý z nás si tam niečo nájde, niečo, čo ho zaujme a upúta. A preto jej dávam štyri a pol hviezdičiek :)





Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete najlacnejšie kúpiť práve tu.


8 komentárov:

  1. Tak to som zvedavá,kedy sa ja k nej dostanem :D :) Pekná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam že už čoskoro, nebudeš ľutovať :)) A ďakujem :)))

      Odstrániť
  2. Skvělá recenze! já na knížku zatím slyšela hrozně rozpoluplné recenze. Sama si myslím, že to nebude nijak kvalitní, ale zato velmi zábavné čten a až někdy budu mít chuť na nějakou oddechovku s trochou akce, určitě po ní šáhnu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :))) Máš pravdu, knižka nieje nijako kvalitná a originálna, ale ako fajn oddychovka :)))

      Odstrániť
  3. Fíha a ja som to prestala čítať asi po druhej kapitole s tým, že je to na mňa moc sladké. A ono to je niečo ako Hunger Games??? Hmmmmm :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No mne to tak pripadalo :)) Ako sladšie Hunger Games :))

      Odstrániť
  4. Máme skoro totožné recenze:D Také to srovnávám s Hunger Games:D...A mimochodem, taky vidíš v pozadí Harryho Pottera narážky na válku a Hitlera (zabíjení židů apod.) ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD Máme môžno taký istý štýl na knihy :D :) Neviem teda ako to myslíš ale asi teda nie... :D :D :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!