RECENZIA: Volání Netvora

Aké tajomstvá skrýva netvor pred Conorom?

Autor: Patrick Ness, autorka námetu Siobhan Dowdová
Počet strán: 215
Orig. Názov: A Monster Calls
Vydavateľstvo: Jota
Anotácia: Třináctiletému Conorovi se do snů vkrádají noční můry. A jakpak by taky ne – jeho maminka je vážně nemocná, táta žije kdesi za mořem v Americe, babička ho pořád jen peskuje a spolužáci jsou tak trochu tyrani. Pak se rozhádá se svou nejlepší kamarádkou a zůstane na všechno sám. Tedy, skoro sám. V noci, vždycky chvíli po půlnoci, ho totiž navštěvuje netvor – obrovitánský chodící a mluvící starý strom, který roste na kopci za domem. A překvapivě si chce... povídat! Postupně Conorovi vypráví tři starobylé příběhy a učí jej, že věci často nejsou takové, jakými se na první pohled zdají. A že naším největším nepřítelem je náš vlastní strach. Netvor chlapce ponouká, aby povyprávěl čtvrtý, poslední, příběh sám. Vlastně po něm chce tu vůbec nejtěžší věc – podívat se děsivé pravdě do očí. Dokáže to Conor?

K deju: 13-ročný chlapec Conor prežíva ťažké časy svojho života. Jeho matka je ťažko chorá, v škole ho šikanujú a ešte aj má hrôzostrašné nočné mory, ktoré ho každú noc prená sledujú. A k tomu prichádza aj neďaleký tis, ktorý je však netvor. Každú noc, sedem minút po polnoci, prichádza Netvor za Conorom a rozpráva mu príbehy. Conor ale vôbec netuší, prečo Netvor prichádza za nim, z akého dôvodu, a prečo vždy sedem minút po polnoci. A Netvor mu odpovie, že si ho Conor privolal sám...

22.12(o dva dni) bude Knižný Advent a
ukážeme si, ako vyrobiť takýto
Lapač snov :))

Moje pocity z knihy: Kniha bola pre mňa veľmi pekná a patrí medzi moje top knihy ever. Knižka sa veľmi rýchlo čítala, mal som ju prečítanú za dva dni a ešte navyše kniha obsahuje prekrásne ilustrácie vo vnútri. Celé spracovanie knihy je veľmi pekné. Conora som si veľmi obľúbil, a pokiaľ ste toto čítali, tak viete, že tam je jedna časť, ktorá rozpráva o živote Conora, ktorá ma prinútila, aby z mojich očí vyhŕklo pár slzičiek. Za tým všetkým, fantázijným, strašidelným a temným príbehom sa skráva veľmi hlboká myšlienka. Kniha obsahuje taktiež ďalšie tri príbehy, ktoré netvor rozpráva Conorovy. Tiež skrývajú hlbokú myšlienku, ktorá nás v niečom poučí. Celá kniha je skvelo napísaná a ja neviem opísať moje pocity z tejto knihy, Proste bola úžasnáááá. S Conorom som veľmi súcítil a musím povedať, že by som sa v jeho koži nechcel ocitnúť. Celý kniha, celý príbeh, všetky postavy, skrývajú za sebou hlbokú a poučnú myšlienku. Je to veľmi dobrá kniha. Výborná. Dokonca sa dočkáme aj filmu v roku 2016 s postavou netvora v roli Liama Neesona(dúfam, že som nič neskomolil) a v budúcom roku 2015 kniha vyjde v slovenskom jazyku. Avšak nevýhodou je to, že plánovaná cena bude okolo 10€, pričom si knihu môžete v českom jazyku kúpiť za 2€. To som sa ale rozpísal....ale za tú úžasnú knihu tu stojí.

Hodnotenie: Kniha si ma od samého začiatku zobrala a nepustila, až kým som ju nedočítal. Veľmi som si ju obľúbil a ako som už spomínal, patrí medzi moje top knihy, aké som kedy čítal. Zaujímavý, originálny a pútavý námet vás nepustí za ruky. A po dočítaní budete za to radi. Knihu som dočítal asi nejako začiatkom decembra a o pár dní si začnem re-readingovať túto knihu, Ona sa dá stále dookola čítať. Odporúčam všetkým, ktorý majú radi dokonalé knihy. A preto si kniha odo mňa berie 5 hviezdičiek z piatich.

★★★★★

Za poskytnutie knihy ďakujem svojej mame a jej peniazom :DDDD
Knihu si môžete zakúpiť v každom dobrom kníhkupectve. :D