utorok, 16. decembra 2014

RECENZIA:Papierové Mestá

Čo sa stane, ak sa zatúlame do Papierových miest?

Autor: John Green
Počet strán: 296
Orig. Názov: Paper Towns
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia: Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom 
dome v Mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné!






Táto recenzia nebude ako tie predošlé. Bude úplne iná.  Z knihy mám rozpolené pocity. Autorom je známy John Green(autor Na vine sú Hviezdy atď.atď...). Niektorí ho zbožňujeme, niektorí ho veľmi nemusíme, niektorí ho neznášame. A viete do ktorej skupinky ja patrím? Do tej druhej, čiže skupinka Veľmi ho nemusíme. Áno, je to tak, nezabíjajte ma! Ako je to tu nazačiatku napísané - recenzia nebude podobná predošlým. Ja totiž recenzie rozdeľujem na dve hlavné časti: K deju(o čom je kniha a tak) a Moje pocity z knihy. 
Tento krát k deju môžem povedať len: 
Začiatok-Perfektný! 
Koniec-Dobrý! 
a to medzi tým(skoro polovica knihy)-Nudááá!


"Neviem, kým Margo je alebo kým bola. Ale viem, že ju musím nájsť."



Akože kniha bola celkom dobrá, ale naozaj tá nuda v strede. Úplne čo ma bavilo na tejto knihe bol začiatok s "jedenástimi bodmi neľútostnej pomsty" - to bolo veľmi dobré a zábavné. Ja proste neviem ako mám opísať túto knihu. Na jednej strane, ten začiatok a koniec sa mi páčil, ale zase ten stred, no nebudem sa opakovať... Na knihe mi strašne vadilo, že to nemohla byť Margo, alebo nejaká prezývka, ale keď sa v každej vete objavilo Margo-Rothová-Spiegelmanová(ako u debilov) praskali mi nervy. Tiež mi trochu vadilo aspoň najviac u toho začiatku, že Kvéčko je taký,ako by som to povedal....podľa mňa suchár...alebo niečo také..ako debilný súchár!(s prepáčením). Ale samozrejme kniha mala aj nejaké tie "dobré veci"( aj keď si myslím, že ich bolo málo), takže: začiatok(o tom som vám hovoril) podľa mňa je Margo fajn holka, kniha sa rýchlejšie číta a niekedy sa nasmejete,no aaa... asi už aj nič..  Pre mňa bola knižka taký "horší priemer.... Taktiež je to prvá kniha od Johna,ktorú som čítal...no nevadí, dám šancu ostatným knihám od neho...


Obálka: Ja ju mám v hardback-ovej verzií od Ikaru a potom je tu na výber aj paperbacková verzia tiež od Ikaru v edícií YOLi. Obálka sa mi veľmi páči, avšak vadí mi na nej tá nálepka "Svetový bestseller" - ona je pekná, zlatá, trblietavá, ale načo tam je? A tiež sa mi nepáči na obálke to horné "Autor bestsellerera Na vine sú Hviezdy" ako, nech tam radšej pravdivo napíšu "Kúpte si knihu, pretože napísal aj toto" - no tak mi to tak pripadá, ale #noHate Inak sa mi obálka strašne moc páči...

Hodnotenie knihy: Kniha bola pre mňa priemerom, ale keď ste od Johna Greena čítali aj predošlé knihy a páčili sa vám, táto sa vám bude páčiť tiež. Ale inak je dávam tri hviezdičky z piatich.

                              ★

Ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk za poskytnutie recenzného výtlačku.
Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť TU.

Ďakujem vám za priazeň, pokiaľ máš nejaký dotaz alebo len tak chceš pokecať, zverejni svoj názor v komentárikoch :)
Za každý koment či odber som veľmi vďačný!
Adrián, Universe of Wonderful Books

8 komentárov:

  1. S Tvým hodnocením vesměs souhlasím... Začátek a konec byl fajn, ale prostředek jsem tak tak přečetla. To, že se v knize pořád opakovalo Margo Rothová Spiegelmanová mi ale vůbec nevadilo... Má to svoje kouzlo, nemyslíš? A ačkoliv musím sklonit hlavu nad úžasnými myšlenkami Johna Greena, tentokrát mě tolik nenadchl.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono to má svoje kúzlo, ale proste...robilo mi to nervy :DDD Ďakujem za komentár

      Odstrániť
  2. Skús si knihy od greena prečítať v angličitine, a uvidíš že je to lepšie . Hlavne nieje to také umelé , ja som čítala jednu slovenskú a katastrofa .Tak som ich zháňala po anglicky . Nakoniec som ich zohnala tu http://www.eurobooks.sk/sk/produkt/325624/The-John-Green-Collection/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pekná recenzia a vo väčšine s tebou súhlasím, Papierové mestá boli slabší priemer :) Ale tak trochu nesúhlasím s tvojou vetou, že ak ste niečo čítali od Greena, bude sa vám to páčiť. Skôr by som to opravila, mohlo by sa vám to páčiť, pretože ja Greena zbožňujem, ale Paper Towns oproti ostatným knihám bola strašná :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Tú vetu som tam nechcel dať, ale jeden nemenovaný človek ma donútil -_- :DDD
      Ďakujem za koment :))

      Odstrániť
  4. Zatím jsem na tuto knihu četla to samé: nuda, nuda,nuda,šeď. Mě unudily i Hvězdy nám nepřály. Film mě dojal více. Takže ani nebudu zkoušet si tento nudný příběh (bez urážky, toto a Aljaška jsou autorovi prvotiny, které před Hvězdama nikdo nechtěl vydat) v budoucnu číst.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S Hviezdami som to mal tak isto :)) Film bol podľa mňa oveľa lepší :))

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!