nedeľa 25. januára 2015

RECENZIA: Mesto Kostí

Bosoráci, démoni, upíri, vlkolaci či Tieňolovci...


Autor: Cassandra Clare
Počet Strán: 440
Orig.Názov: City of Bones
Séria: Mortal Instruments - Nástroje Smrteľníkov
Diel: #1
Počet dielov v sérií: 6
Žáner: Fantasy, Sci-fi, Young Adult, Dobrodružné
Vydavateľstvo: Slovart

Nástroje smrteľníkov sú fantastický svet, v ktorom by som chcela žiť. Úplne perfektné!
-Stephenie Meyer, autorka ságy Twilight

Obálka knihy sa mi veľmi páči, no to čo je pod prebalom, je krajšie :D

                                            &      


V knihe sa stretávame s hlavnou pätnásť ročnou Clary Frayovou.  V nočnom klube Pandemónium je svetkom divnej a záhadnej vraždy, ale čo je ešte divnejšie je, že len ona sama v klube ju uvidí. Clary Frayová sa dozvie, že ona patrí do sveta Tieňolovcov, bojovníkom proti zlým démonom. Do cesty sa im zapletie Valentine - pravý otec Clary, ktorý si hľadá Čašu Smrteľníkov a má s ňou nekalé úmysly.. 


Počas čítania budete túžiť len po jedinom – byť už na konci a vedieť ako to všetko dopadne. Zároveň však budete dúfať, že príbeh Clary a Jacea sa nikdy neskončí. 


Stormy, blog Whisper of My Mind




Kniha sa mi nesmierne páčila. Ja som film videl ešte pred prečítaním knihy, veľmi sa mi páčil, ale kniha bola lepšia. Nie je to len z toho hľadiska, že knihy väčšinou bývajú lepšie než filmy, ale kniha bola neporovnateľná. Vždy som si myslel, prečo tak vychvaľujú Cassandru Clare, no teraz to už viem. Cassandra Clare je dokonalá spisovateľka a vie úžasne a pútavo písať. Svet, ktorý vytvorila je úplne perfektní. Žiaden Twilight, proste Upíri, Bosoráci, Vlkolaci sú stvárnení presne tak ako majú naozaj byť - a k tomu ešte aj zaujímavý Tieňolovci. Keď mi kniha prišla domov, pomyslel som si, aká je to bychľa a že jej čítanie potrvá naveky. Vôbec to tak nie je. Kniha sa veľmi rýchlo a svižne čítala, žiadne nudné opisovačky, žiadne blbé myšlienky, vždy som si hovoril ešte jedna kapitola a skončil som až pri štyroch či piatich, keď ma už otravne štípali oči. V každej knihe nájdem vždy postavy, ktorých neznášam, alebo nie su mi sympatický, no v tejto je to inak. tu sú postavy perfektne vyobrazené. Hlavná hrdinka dokonca sa správa normálne, žiadne fňukanie či štýl ala Bella Swanová. Clary som si zamiloval, je úžasná. Tak ako to napísala o knihe Stormy, chcete sa dozvedieť čo najskôr koniec, no zároveň nechcete opustiť svet, ktorý vytvorila Cassy Clare. Nástroje smrteľníkov sú proste úžasné. po tejto knihe chcem len čítať knihy od Cass.Clare, čiže v blízkej dobe budem len čítať pokračovania TMI, potom Pekelné stroje a dovtedy už aj vydajú Kódex Tieňolovcov, Iron trial či The Bane Chronicles. Prepáčte, ale kniha bola tak úžasná, že by sa dalo písať o nej hodiny...

I

Hodnotenie: Neviem teda, kto čakal iné hodnotenie než päť z piatich. Knihu odporúčam všetkým. Nie je to tak ako u niektorých iných knihách, že 50 strán ubehlo a ešte nič, len úvod, tu ubehne 50 strán ako voda a to sa toho udeje, žiaden 50-stranový úvod, proste žiadne zdržiavačky. Kniha, aspoň teda prvý diel, je veľmi podarený a perfektný. 


★★★★★


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť na tejto adrese.

8 komentárov:

  1. Ahoj:) Děkuji za přivítání:). Musím říct (napsat) že Město z kostí jsem nedočetla. Nejdříve jsem viděla film, ten se mi moc líbil, tak jsem si říkala, že kniha bude propracovanější...Bohužel jsem se u ní nudila. Možná je to tím, že jsem věděla co se v ní bude dít. Nevím...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mě se kniha taky líbila. Zvláště to, že hned od začátku se něco dělo a bylo to opravdu zajímavé. :) Super recenze!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to je dobré na tejto knihe - autorka sa nezaujíma o nejaké dlhé a hlavne blbé opisy:D A ďakujem :))

      Odstrániť
  3. Áno, áno :) presne tak :) Mesto Kostí je úplne skvelá kniha aj spolu s jej dvoma pokračovaniami! Ja som ani nedýchala, nežila len som proste musela čítať alebo myslieť na ten príbeh :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som veľmi rád, že som mnou súhlasíš :)) Presne tak, človek musí len čítať ďalej a ďalej pokiaľ sa to neskončí :))) :D

      Odstrániť
  4. Skvělá recenze :) Souhlasím, že Město z kostí je výborná knížka :) Další díly jsem ještě nečetla, ale chystám se to brzy napravit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Ja tiež nemám prečítané ďalšie diely, momentálne čítam Mechanického Anjela - séria ešte pred sériou Nástroje smrti :))

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!