nedeľa, 22. februára 2015

RECENZIA: Kráľovná Tearlingu

Autor: Erika Johansenová
Počet strán: 376
Orig.názov: The Queen of Tearling
Séria: Kráľovná Tearlingu
Diel: 1
Žáner: Fantasy, Young-Adult
Vydavateľstvo: YOLi, 2015
Anotácia: V deň svojich devätnástych narodenín sa princezná Kelsea, vychovávaná vo vyhnanstve, vydá na nebezpečnú púť. Márnivá a sebecká kráľovná Elyssa je mŕtva a Kelsea musí zasadnúť na trón, ktorý jej právom patrí. Na dievča s nezvyčajnou jazvou a magickým náhrdelníkom však z každej strany striehnu nepriatelia. Urobia všetko pre to, aby zabránili jej korunovácii za vládkyňu Tearlingu. Neboja sa použiť ani najtemnejšiu mágiu. Hoci Kelsey koluje v žilách kráľovská krv, necíti sa ako vodkyňa. Nepozná svoj ľud a nevie nič o krutovláde svojej matky ani všetkých hrôzach, ktoré sa v krajine dejú.
Kelsea sa nepoddáva, no stačí jediný trúfalý čin následníčky trónu a kráľovstvo zasiahne nemilosrdná pomsta tyranskej vládkyne susedného Mortmesnu, červenej kráľovnej, obávanej čarodejnice. Až vtedy sa ukáže, komu môže Kelsea skutočne dôverovať. Mladá vládkyňa sa tak podrobí skúške ohňom, ktorá z nej spraví legendu... ak sa jej podarí ostať nažive.


Príbeh je o Kelsee, ktorá žije skromným a bežným životom až na to, že je budúca Kráľovná. Jej matka Elyssa zomrela, nebola práve tá najlepšia vládkyňa Tearlingu.  Keď jedného dňa Kelsea musí opustiť svoj domov a vydať sa na cestu do svojho budúceho kráľovstva. Kelsea tak musí čeliť svojmu krutému strýkovi a ešte aj červenej kráľovnej, temnej čarodejnici, ktorá vládne už priveľmi dlho. 
A ak prežije, stane sa legendou...

Kráľovná Tearlingu je veľmi fascinujúci, zaujímavý a hlavne originálny príbeh. Na to, že je to autorkina prvotina, je to veľmi dobre napísaný príbeh. Nejedná sa o nejakú oddychovku  či klasickú fantasy knižku, ktorá spadá do jednej kôpky. Musím poznamenať, že pre mňa, to bolo čítanie veľmi pomalé. Tie malé písmenká som pomaly ani nevidel :D Ale to nevadí, trpezlivosť ruže prináša, ako sa hovorí. Túto knihu si zapamätám hlavne tým, že po prvý krát som hlavnú postavu najprv nemal rád a potom už áno. Kelseu som najprv neznášal, liezla mi na nervy, no potom sa to postupne menilo. To ma teda pobavilo :D Postavy sú veľmi dobre premyslené. Červená Kráľovná - tým si ma autorka hneď zobrala. Tá postava sa mi nehorázne zapáčila. Veľmi sa mi na knižke páčilo, že pri každej kapitole, na jej začiatku bol akoby malý úryvok z nejakých príbehoch, básniach o Teralingu. Celý svet, ktorý vymyslela Erika Johansenová je veľmi prepracovaný a ja nemôžem prestať túžiť po filmovom spracovaní, na ktoré som strašne moc zvedavý. Taktiež sa mi na knižke páčila tá mapka v nej :) Veľmi som zvedavý na ďalšie diely a aj na ďalšie knihy, ktoré Erika má pripravené, pretože ak toto je prvotina, tak potom aká dobrá musí byť kniha, ktorú napíše napríklad za rok? A keď som zbadal, že bude film....áááá :D A ešte Kelseu bude hrať nádherná Emma Watson :) No čo už si nemôžem priať :)

Hodnotenie:  Kniha bola veľmi dobre napísaná, no niečo mi stále bráni jej dať päť hviezdičiek. Asi to tým, že knižka sa mi pomaly čítala(ja viem, je to blbosť).  Knihu doporučujem naozaj všetkým, tento príbeh určite nikoho nesklame. A preto si táto kniha odo mňa zaslúži štyri hviezdičky:) 

 ★★★★

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť TU.

10 komentárov:

  1. Na túto by som sa celkom rada pozrela... ale až keď budú preložené všetky časti, pretože to poznáme.. riziko, že sa preložia prvé dva a potom nič, je na Slovensku veľmi veľká :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekná recenzia :) O túto knihu neustále zakopávam, takže už si ju budem musieť kúpiť :D A na Emmu sa nehorázne teším!! ^^

    http://zoniaworld.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fakt pekná recenzia :).. Na knižku už dlhšiu dobu v kníhkupectve pozerám a ako nad tým tak premýšľam, už si ju fakt musím zaobstarať :D

    http://knizne-nebo.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dneska, v nedeľu a v piatok som ju v martinuse držala v rukách a vždy som si povedala "Musíš si ju kúpiť Emmaline, nehľaď na to, že si predstavuješ tú knihu oveľa väčšiu a v hardbacku, neposudzuj knihu podľa obalu." ( pripomína mi to moju dlhú, avšak neexistujúcu aféru s Labyrintom )
    A ako i predchádzajuce pokusy, ani tento nevyšiel. Veľmi ma hnevá, že je v paperbacku ( a ešte tak malom! ) a bola som zvyknutá za tie knihy z yoli edície dať max. 10 eur, ale 14 €? Hihi, toľko nedám ani za Raven boys ( ktorých vďaka ospevovaniu Luu sledujem odkedy vyšli ).
    Teraz som z teba úplne na vážkach! Z jednej strany - toto je proste môj žáner, ale z druhej - strastiplné výpravy ma nie vždy dokážu natoľko upútať.
    Ale zas, má ju hrať Emma.. Argrr! :D


    http://emmaline-s-world-of-books.blogspot.sk/ ( viem, že je to otravné a často keď to vidím ani nedočítam celý komentár, ale, woohoou, suck it :DD !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neváhaj, ona stojí za to, ale s tým jej formátom máš pravdu - môj názor je, že to mohlo byť v hardbacku a väčšie, nuž... :D :))

      Odstrániť
  5. Hele to je normální, mě se taky nějaké knížky čtou mnohem pomaleji než jiné. :) I když tvoje recenze byla pěkná, po knize nemám v plánu sáhnout, dost mě odradila kamarádka.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!