RECENZIA: Krátky druhý život Bree Tannerovej

Počet strán: 168
Orig.Názov: The short life of Bree Tanner
Séria: Twilight Saga
Diel: Novela, 2.5
Žáner: Fantasy, Sci-fi
Vydavateľstvo: Tatran, 2010
Anotácia: Fanúšikovia Twilight ságy sa zamilujú do strhujúceho príbehu Bree Tanner, upírskeho novorodenca, ktorý sa Vám predstaví už v júli tohto roku na plátnach kín vo filme Zatmenie. V knihe ukáže divákom temnejšiu stránku života, ktorý žijú upíri a nik o tom doposiaľ netušil. Ide o ďalšiu neodolateľnú kombináciu nebezpečenstva, tajomnosti a romantiky od Stephenie Meyerovej. Rozpovie príbeh zrodu armády upírskych novorodencov, ktorí sa pripravujú na stretnutie s Bellou Swanovou a Cullenovcami. Stretnutie s nezabudnuteľným vyvrcholením.

Fascinujúci príbeh Bree Tannerovej, postavy, ktorá sa objavila v románe Zatmenie, a odvrátená tvár sveta novorodených upírov, v ktorom žije, zaručene okúzlia všetkých fanúšikov ságy Twilight. Bree Tannerová si ledva spomína na svoj život predtým, než získala neobyčajne ostré zmysly, nadľudské reflexy a nezadržateľnú fyzickú silu. Na život predtým, než pocítila neúprosný smäd po krvi... predtým, ako sa stala upírkou. Bree vie iba toľko, že nažívanie s ďalšími novorodenými je veľmi neisté a nemá takmer žiadne pravidlá: kry si chrbát, nepútaj na seba pozornosť, a predovšetkým – do svitania buď doma, inak zomrieš. Jedno však netuší: že čas jej nesmrteľného života sa rýchlo míňa. Bree sa nečakané spriatelí s Diegom, s novorodeným upírom rovnako zvedavým, kto je ich záhadná stvoriteľka, ktorú všetci volajú iba ona. Keď si uvedomia, že všetci novorodení sú iba pešiakmi v nepredstaviteľne veľkej hre, musia sa Bree a Diego rozhodnúť, na koho sú strane a komu budú veriť. Ale keď je všetko, čo o upíroch viete, založené na klamstve, ako odhalíte pravdu? V neodolateľnej súhre napätia, záhady a romantiky prináša Stephenie Meyerová zdrvujúci príbeh vojska novorodených upírov, ktorí sa pripravujú obkľúčiť Bellu Swanovú a Cullenovcov, a rozpráva o ich stretnutí, ktoré vyústi do nezabudnuteľného záveru.

Príbeh, novela, nám približuje príbeh úpirského novorodenca Bree Tannerovej, jej nový život a jej nové myšlienky. Vo Zatmení ju vidíme len veľmi krátko, no je to postava, o ktorej chceme o niečo viac vedieť. Twilight sága nepatrí k mojim favoritom, ja si skôr myslím, že filmy sú o niečo lepšie. U noviel k sériám sa stretávam s názormi typu "bola to zbytočná novela k sérií" a tak, no ak si myslíte, že to bude aj s touto, tak to tak nie je. Novela je veľmi užitočná, pretože odhalíme myšlienky a pocity, ktoré zažívala Bree Tannerová po tom, čo sa stala novorodenou upírkou a pred tým, než zomrela. Mňa nejako upíri nelákajú, jediný upíri, ktorý stoja za to, sú upíri, ktorých vytvorí Cassandra Clare. Nejako ma to úchvatne nebavilo, jediné plus, ktoré mi vŕtalo v hlave je naozaj to, že je to naozaj užitočná novela a stojí za niečo. Ešte že to malo 160 strán a stála len 3 eurá(zaokrúhlene)
Bree mi nejako stále liezla krkom a ten Diego, to už ani nehovorím.... :D
Akože nechcem vás od tejto knihy odradiť, väčšina ľudí, ktorý ju čítala, sa im páčila. Mne sa zasa tak nepáčila, ale i tak stála za niečo. I keď sa mi to nezapáčilo, aspoň viem, čo je za postavu dievča, ktoré vo filme(ja som z knižnej twilight ságy čítal len prvý diel, a to ešte vo verzií grafického románu) sa objaví  na malinkú chvíľku a zároveň je po nej.

Hodnotenie: Ja proste nemám čo k tomu dodávať, proste mi to nesadlo a bodka. Ale ako som už spomínal vyššie, nie je to novela, ktorá vôbec nie je podstatná a zbytočná. Čiže knihe, novele Krátky druhý život Bree Tannerovej dávam dve hviezdičky. :)

★★☆☆☆
Kam ďalej?