RECENZIA: Bylo Nebylo(Once Upon a Time)

Počet strán: 304
Orig. názov: Once Upon a Time - Reawakened
Séria: -
Diel: -
Žáner: Fantasy, TV seriál v knižnej podobe
Vydavateľstvo: CooBoo
Anotácia: Život Emmy Swanové nebyl zrovna pohádkový. Nikdy nepoznala své rodiče, žila v pěstounských rodinách a byla sama až do svých 28. narozenin. V ten den na ni ale zazvoní neznámý kluk, jenž tvrdí, že je její desetiletý syn Henry, kterého dala ihned po narození k adopci. A toto překvapení jí převrátí život naruby.
Emma Henryho odveze domů, do města Storybrooke, v němž podle Henryho žijí opravdové pohádkové postavy, které ale zapomněly, kým byly, protože je zaklela Zlá královna. A pokud má Henry pravdu, tak jeho milá a osamělá učitelka Mary Margaret je Sněhurkou, tou nejkrásnější princeznou… a také ztracenou matkou Emmy. Nejdříve Emma nevěří Henrymu ani slovo, ale rozhodne se v městečku zůstat a postupně začne zjišťovat, že normální město Storybrook rozhodně není. Na to se v něm děje až moc zvláštních věcí.
Uvěří Emma, že všichni ve Storybrooke jsou začarováni mocnou kletbou, a naplní osud, o kterém Henry tvrdí, že je jí předurčen? Zachrání všechny pohádkové postavy a odkryje tajemství tohoto místa? Pokud se jí to podaří, splní se jí její největší sen – shledá se s celou svou rodinou.

Príbeh opisuje život Emmy Swanovej, ktorá celý svoj život žije sama a živí sa lapením darebákov. Jej život bol veľmi ťažký, Emma Swanová žila totiž v pestunských rodinách až dokým nedospela. Jedného dňa jej na dvere zaklope chlapec Henry, ktorý tvrdí, že je jej syn. Pokiaľ to, čo hovorí Henry a Emma Swanová prelomí kliatbu Zlej Kráľovnej, stretne sa so svojimi rodičmi, ktorý podľa Henryho sú Snehulienka a princ Krasoň.

"Zničím vaše šťastie. Aj keby to bola tá posledná vec, ktorú urobím"

Určite všetci dobre viete, že ja Once Upon a Time strašne milujem. A samozrejme, táto knižka sa mi páčila. Jedným mínusom tejto knihy je to, že to je naozaj prvá séria v písanej forme. Ale mne to nevadilo.Niektorý hovoria, že autorka len prepísala seriál do knihy, ale podľa mňa ide len o to. Autorka Odette Beanová sa nechcela priživiť na príbehu zo seriálu, proste len ho prepísala napríklad pre tých, ktorím sa nechce prvá séria celá pozerať, keď nevedia, či sa im to bude páčiť. To je môj názor a vy keď máte iný, nevadí. Každý máme svoj názor, proste na všetko. Mne sa kniha strašne páčila, pripomenul som si prvú sériu. Navyše bola aj trošku graficky upravená, čo sa týka začiatkov kapitol, pretože na začiatku každej prvej vety a novej kapitoly ste tam mali jedno veľké písmeno, proste ako v rozprávkach. Na knihe sa mi páčila, ako inak, obálka. Je úžasná! Inak, bol by som rád, keby boli aj ďalšie dieli, tiež podľa sérií. Napríklad som si predstavoval druhý diel, kde na obálke je Regina(moja naj postava z celého seriálu úplne) s Corou, pretože druhá séria je skoro celá o nich. Pri tretej knihe(tretej sérií) by bola na obálke Regina s Emmou, pretože v tretej sérií spolupracujú. A pri štvrtej by boli na obálkach Regina s Emmou(áno zase) a za nimi Kráľovné temnoty. Moja dementná predstava! Ale nie, teraz späť k tomu, o čom je tento článok resp. recenzia. Samozrejme, postavy v knihe boli presne také ako ajj v seriáli a preto nemusím snaď písať, že Reginu a.k.a Zlú Kráľovnú milujem :) Mne sa kniha strašne páčila a nemám jej čo vytknúť, možno naozaj len to, že to bola prvá séria, nič nové. Kniha je teda na motívy rovnomenného seriálu, ktorý má už štyri série.

Hodnotenie: pri tejto recenzií som strašne rozmýšľal nad knihou, nad jej kladnými i zápornými bodmi. No záporné som nenašiel. A moje hodnotenie je samozrejmé - knihe dávam plný počet, mňa neskutočne bavila a užil som si ju, i keď dej som vedel už dávno naspamäť :)

★★★★★

Za poskytnutie knihy ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť TU.