sobota, 21. marca 2015

RECENZIA: Twilight - Súmrak(Grafická novela)

Autor: Stephanie Meyer, ilustrácie Young Kim
Počet strán: 224
Orig.názov: Twilight, Graphic Novel
Séria: Twilight Saga
Diel: 1
Žáner: Fantasy, fantasy o upíroch
Vydavateľstvo: Egmont 
Anotácia: Isabella Swanová sa presťahuje do pochmúrneho mestečka Forks, kde sa zoznámi s tajomným, príťažlivým Edwardom Cullenom a jej život sa obráti hore nohami. So svojou alabastrovou pleťou, zlatými očami, nádherným hlasom a podivuhodnými schopnosťami je Edward Cullen neodolateľný, ale aj nevyspytateľný. Až doteraz sa mu darilo tajiť, kým v skutočnosti je, lenže Bella je rozhodnutá jeho temné tajomstvo odhaliť...
"Nové stvárnenie Súmraku som si ohromne užívala. Young odviedla úžasnú prácu. Slová, ktoré som napísala, sa jej podarilo premeniť na nádherné obrázky. Postavy aj prostredie sa veľmi približujú predstave, akú som o nich mala, keď som Súmrak písala." - Stephanie Meyerová

Obálka knihy sa mi veľmi páči. Na obrázku podľa mňa nie je až taká pekná, ale naživo je naozaj krásna. Aspoň podľa mňa. 
Príbeh knihy vám nebudem nejako približovať. Som si na sto percent istý, že ho pozná každý.


***

Grafická novela, verzia tejto knihy sa mi páčila. Mal som ju prečítanú za hodinu, bavila ma a autorka ilustrácií Young Kim odviedla perfektnú prácu. Kresby sú dokonalo krásne. Btw, keď som otvoril túto knihu, nehorázne smrdela. Nie "smradom" ale takým tým...veď ma snáď chápete, ale to bolo len tak by the way. Knihu som videl v kníhkupectve za necelé dve eurá a tak som si hovoril, že skúsim Súmrak aspoň v takejto verzií knihy, pretože originál knihu som nečítal. A popravde, ani nechcem. Prečo? Pretože grafická novela ma bavila, bolo to fajn čítanie, lenže nedokážem si predstaviť, že tento príbeh by som mal prečítať v štyristo stranovej knihe. To asi nie. Síce som originál knihu nečítal, no môžem si tipnúť, že to musela byť nuda. Pretože, podľa mňa, ak tento príbeh prečítate v tejto 224 stranovej verzií, je to v pohode, ale ak by som si to mal prečítať v tej originál verzií, nebavilo ma by to. Pokiaľ si chcete tento Súmrak kúpiť vo verzií grafického románu,tak to určite doporučujem. A ak ste Súmrak čítali v "normálnej" verzií, bol by som veľmi rád, keby do komentárov napíšete, aký názor máte vy naň. 

Hodnotenie: kniha bola fajn, neuškodila, ale nebola to nejaká pecka. Knihe jednoducho dávam tri hviezdičky, čo si podľa mňa aj zaslúži. Nič zlé, nič perfektné. :)

     ★★★

                                                 Čítali ste knihu? A ako sa vám páčila?




2 komentáre:

  1. Skvelâ recenzia. Ale kniha ma stále nejako nenadchla... celá twilight sága mi pripadá.. neviem proste :D
    PS: hneď choď na fb, ako toto uvidíš. Pretože zajtra je pracovné a my sme sa zabudli dohodnut na nečem :DDD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som čítala originál a podľa mňa to nie je taká nuda, hlavne keď som to mala prečítané za deň aj niečo.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!