streda, 22. apríla 2015

Anna Krví Oděná | Láska medzi lovcom a duchom

Autor: Kendare Blake
Počet strán: 250
Orig. názov: Anna dressed in Blood
Séria: Anna
Diel: prvý
Žáner: Fantasy, Horor
Vydavateľstvo: Baronet(cz)
Anotácia: Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé. Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla. Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov. Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.


Obálka knihy je proste dokonalá a určite sa páči asi každému. A naživo je ešte krajšia :)


Co když to ale nebude tak snadné, jak se na první pohled zdálo?

Príbeh knihy približuje každodenné lovenie a zabíjanie duchov Casa Lowooda. Neustále sa so svojou mamkou sťahuje a vyhľadáva duchov. Cas sa rozhodne, že pôjde po veľmi nebezpečnej duši, straje už niekoľko rokov - Anne, krví oděnej. Avšak keď Cas príde do domu Anny, udalosť nepôjde tak, akoby Cas očakával...


                                                                                                               
Vlasy ulízané pomádou prozrazují, že je mrtvý - je bez nadsázky.


Pre mňa bola knižka veľmi zaujímavá. Nielenže som ešte knihu s takouto tématikou nečítal, ale táto kniha mi pripadá, že má hrdinov-nehrdinou. Hlavného hrdinu(ak sa to tak dá nazvať) Casa som neznášal od začiatku, to bolo pre mňa mínus. Ale zasa keď do príbehu priskočí Anička v krvi oblečená, opäť hrdinka-nehrdinka, túto postavu som si pre zmenu veľmi obľúbil. Podľa mňa bola proste perfektná. Ešte keď som knihu nemal doma a počul som o nej, vedel som, že Aničku proste budem milovať. Je v dome, je duch a zabíja. Ach, to ma strašne fascinuje, až niekedy moc... :D
Príbeh sa mi však veľmi rýchlo čítal a ešte k tomu česká verzia Baronetu - je to veľmi malá knižka a strany fučia len tak. Ale samozrejme, i tu boli nejaké tie mínusy. Tak prvým(pre mňa asi najdôležitejším) bolo to, že keď som knihu čítal, tak som ju čítal. Ale ak som ju položil, nechcelo sa mi do nej. Neviem čím to je, no  asi sa to aj niektorým z vás stáva. Či len mne? A ďalším takým "mínusom-nemínusom" bolo pre mňa to, keď som začínal čítať knihu. Stále som si totiž hovoril: Nech už ide za Annou, nech už som tam... Bol som strašne nedočkavý a autorka ten začiatok mohla trošku skrátiť. Inak, od niektorých ľudí som počul, že ich knižka zklamala, pretože očakávali horor... A to je podľa mňa trošku problém. Ak očakávate od tohoto strašidelný horor, z ktorého tuhne krv v žilách...tak vás to asi sklame. Ale pokiaľ čakáte od toho strašidelnú fantasy o duchoch s temnejšou atmosférou..tak to bude fajn. Knižka mi opäť zapadá do takej tej kategórie strašidelných fantasy kníh - ako napríklad Asylum, či Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej. O týchto knihách sa tiež hovorí, že sú to horory a pri tom sú to strašidelné fantasy, a ako Anna, s temnou atmosférou.

Stopař straší na klikatícím se úseku silnice...




Hodnotenie knihy odo mňa je podľa mňa zaslúžené. Kniha bola fajn, no s menšími prípadíkmy, v ktorých sa mi nepáčila. Kniha sa mi páčila a vrelo ju odporúčam. Odo mňa dostáva tri hviezdičky z piatich. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu MegaKnihy.
Knihu si môžete zakúpiť na tejto adrese.


Čítali ste už knižku? Ako sa vám páčila?


4 komentáre:

  1. Knihu jsem nečetla, však jsem četla nějaké většinou poměrně kladné recenze. Třeba si ji jednou přečtu, ale teď toho mám trochu moc:/
    Rozhodně jsem si moc ráda přečetla tvůj názor :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ááá, Théseus Cassio! :D Najlepšie pomenovaný hrdina ever :3 :D Mne sa tá kniha kedysi celkom páčila.. len.. Už by som ju asi znova neotvorila - na prečítanie druhého dielu ma to nezaujalo dostatočne -. Už len kvôli názvu som čakala oveľa viac hororovej zložky, ale tak, nie vždy dostane človek, to čo chce. Aj keď, v tom období som začala pozerať Supernatural, ( ktorého pilot je vážne veľmi podobný tejto knihe, volá sa Mŕtva na moste - ten duch sa dokonca tiež volá nča ) a tak som asi posunula laťku strachu :D
    Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!