streda 15. apríla 2015

Domov pre neobyčajné deti Slečny Peregrinovej | Keď historka je realitou

Autor: Ransom Riggs
Počet strán: 352
Orig. názov: Miss Peregrine´s home for peculiar children
Séria: Domov pre neobyčajné deti(Miss Peregrine´s Home)
Diel: prvý
Žáner: Fantasy, horory, sci-fi
Vydavateľstvo: Kalligram
Anotácia: Napínavý, dojímavý a naozaj neobyčajný román. Brilantne napísaný príbeh, spolu s výnimočnými dobovými fotografiami vytvárajú nezabudnuteľný čitateľský zážitok.


Obálka knihy sa mi celkom páči. Je dokonalá, ale celkom je to len pre to, že to dievča(aspoň teda jej tvár) vypadá, akoby mala po šesťdesiatke...

Z tmy sa na mňa upierali oči akoby podliate krvou. "

Príbeh knihy nám prezrádza celkom obyčajný život Jacoba Portmana. Keď bol malý, miloval dedove príbehy a vymyslené historky o tajuplnom domove pre deti, ktoré boli iné než tie druhé. Mali zvláštne schopnosti, boli neobyčajné. A keďže Jacob vyrastie, už prestáva veriť týmto všetkým historkám. Ale keď jeho dedo zomrie záhadnou smrťou, začne si uvedomovať podstatu dedových historiek a zistí, že domov o ktorom si myslel, že je vymyslený, tak je  skutočný...

Na druhej strane hrobu toho starého. Nikdy doteraz som nevedel prísť na to, čo tým myslel"

Táto kniha bola pre mňa stvorená, naozaj. Celý príbeh, celý dej som neskutočne miloval a ani som si neuvdomoval, že to hltám ostošesť. Čítal som to v septembri 2014 a ako teraz píšem naň recenziu, mám chuť sa do toho zasa pustiť a opäť sa ponoriť do toho dokonalého sveta, ktorý vymyslel autor. Ransom Riggs po tejto knihe si zaumienil v "mojej priečke" najobľúbenejších autorov svoje miesto. Jeho knihu budem stále milovať. Príbeh bol naozaj strašidelný, dokonalý a neobyčajný, presne tak, ako ho aj popisujú. Podľa mňa sa tu nie je čoho báť, že vydavatelia zasa napíšu nejaké výmysly o tom, aká je kniha dokonalá a potom to tak nie je. Táto kniha je dokonalá! Navyše, je to veľmi pútavý príbeh. Celá kniha je jedno veľké dobrodružstvo. A- ešte tie fotky. To bolo jedno veľké, dokonalé plus. Kvôli nim sa kniha čítala rýchlejšie a veľmi mi na tom páčilo ten význam fotky. Niektoré knihy majú obrázky len tak k príbehu a o týchto fotkách sa v príbehu aj rozprávalo. 
Kniha je dokonalá proste zo všetkých strán(podľa mňa). Či už život Jacoba, jeho cesty do tajomného domova pre deti, či už stretnutie s deťmi.. Ja som si ju obľúbil od prvej strany a nech niekto skúsi niečo naň povedať... Veď uvidí! :DD A vlastne ďalšie "plus", kvôli ktorému som si knihu obľúbil je to, že som naozaj nečakal ten koniec taký aký bol a to odhalenie"veľkého záporáka" - to boli teda zvraty! A kvôli tomu som po prečítaní knihy sedel nad ňou, rozmýšľal, pozeral do blba a nemo počúval, ako mi moja mama hovorí, že od tých fantazijných kníh sa už zbláznim a skončím na psychiatrií. A veľmi sa už teším na film. Mal byť tento rok, no odložil sa na 2016. Bude to výtvorom Tima Burtona, od ktorého mám filmy veľmi rád. On ich vie totiž veľmi dobre urobiť a už teraz viem, že atmosféra a dej filmu bude taký, ako aj kniha. Jediné, čo sa mi na pripravovanom filme nepáči, je herec, ktorý stvárni Jacoba - nejako mi tam totiž nepasuje, ale pre zmenu zasa sa mi páči herečka, ktorá stvárni Emmu. Tú vybrali podľa mňa presne! 

Hodnotenie: Knihe naozaj nemám čo vytknúť, možno jediné - malé písmenká :DD Ale to je len taká blbosť, mne sa kniha strašne moc páčila a nesmierne si ma zobrala. Čiže kniha dostáva jednoznačné hodnotenie - plný počet!

 ★★
Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila?


8 komentárov:

  1. Ja po knihe už dlho pokukujem, ale nie a nie si k nej nájsť cestu. A obdivujem, že aj keď si knihu čítal minulý rok, aj tak si pamätáš svoje dojmy z nej...ja by som to asi nedala :D Inak, to som nevedela, že sa chystá film...takže o dôvod viac si knihu prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ju prečítaj, je super a to je aj ten dôvod, prečo si ju stále pamätám, proste je skvelá :)) :D

      Odstrániť
  2. Naprosto jsi mě na knížku nalákal, vypadá skvěle. :) A navíc to vážně musí být něco fantastického, když se filmu ujme Tim Burton! :D Obdivuju tě, že ještě po takové době jsi schopný sepsat recenzi. Já když si dám od přečtení déle než měsíc, už se k ničemu nedokopu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa strašne teší, keď niekoho nalákam na knihu :)) Ale táto je super! :DD

      Odstrániť
  3. Viem, že som to raz niekde zahliadla a potom som na to zabudla.
    Avšak podľa tvojej recenzie súdim, že by som si ju mala pridať do to read list-u :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To nie, že len pridať do readlistu, to hneď čítať :DD

      Odstrániť
  4. Skvělá recenze! :) Na tuhle knížku už jsem slyšela spoustu chvály, ale zatím jsem ji pořád odkládala..ale te´d jsi mě úplně nalákala k přečtení :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!