pondelok, 29. júna 2015

Half Bad - Polozlý | Biely, čierny, zlý aj dobrý...

Autor: Sally Green
Počet strán: 352
Originálny názov: Half Bad
Séria: Half Bad
Diel: prvý
Žáner: fantasy, sci-fi, YA
Vydavateľstvo: Ikar: Yoli(sk)
Anotácia: Triler sa odohráva v novodobom Anglicku, kde medzi ľuďmi žijú v utajení čierno - zlí a bielo - dobrí čarodejníci. Obe frakcie rozdeľuje veľká nenávisť a spája jedna jediná vec – strach o chlapca, ktorý pochádza z obidvoch strán. Nathanovi v žilách koluje dvojaká krv. Splodený zo zakázanej lásky medzi bielou čarodejnicou a najkrutejším a najmocnejším čiernym čarodejníkom uniká pred celým svetom. Mal radšej zomrieť pri narodení, ako si to želala rada Bielych čarodejníc. Nechceného polovičiaka čaká krutý osud. Pre večný boj medzi bielymi a čiernymi čarodejnicami bude žiť ako štvaná zver až do svojich sedemnástych narodenín. Vtedy sa rozhodne, na ktorú stranu skutočne patrí. Pod jednou podmienkou. Musí prijať tri dary a napiť sa krvi svojho predka, inak ho čaká smrť. Nathanova matka si však po jeho narodení siahla na život a o otcovi už dlhé roky nik nepočul. Nezostáva mu nič iné, len sa pokúsiť o nemožné – nájsť najobávanejšieho čierneho čarodejníka na svete. Ale ako, keď nemôže veriť ani svojej láske?



Obálka...niečo úžasné. Ale zároveň sa neprekvapujem, keďže edícia YOLi má priam úžasné spracovanie všetkých ich kníh, vrátane aj obálok. Je krásna z obidvoch strán, aj čierna aj biela, ale ja som za čiernu! :)


"Ako sa tam tak rýchlo dostala? Bežala? Alebo lietala na metle, boha jej?"

Príbeh je o Nathanovy, chlapcovi, ktorý má v sebe dvojakú krv - krv dobrej, bielej čarodejnice a krv zlého, najtemnejšieho čarodejníka. Nathanovy sa blížia sedemnáste narodeniny, kedy má prijať "tri dary" a získať svoju čarovnú moc. "Rada" ho však zatkne a cvíčí na to, aby zabil svojho otca, Marcusa - najtemnejšieho čarodejníka. Ale chce to vlastne urobiť?



"Debra dostala tri dary, prijala starkej krv, o tri roky to isté čaká Arrana, kým ja...Viem, že Rada to nedovolí."

Mne sa kniha absolútne páčila.Milujem čarodejnice, je to môj život a miluje príbehy, kde sú čarodejnice rozdelené na tie biele a čierne. Štýl písania pani Sally Greenovej je úplne úžasný. Páčilo sa mi to, že autorka nepoužívala slová, ktorým ani nerozumiem a to len za to, že sú krásne spisovné. Je to kniha, ktorá sa zaraďuje medzi YA a ten jazyk a štýl, ktorý tam bol, jednoducho patrí do YA. Príbeh bol strašne dobre vymyslený, príbeh sa čítal megagigarýchlosťou a niektoré dialógy ma dokázali rozosmiať.Navyše sa strašne teším na film, na ktorý si práva odkúpila spoločnosť 20th century fox, čiže vieme, že to bude pecka. Viem, že určite mnohý z vás, ktorý ju nečítali, si pomyslia, že je to ďalšia kniha o bielych čarodejníkoch a čiernych čarodejniciach, že to bude zasa ten "starý" príbeh, odohrávajúci sa medzi dobrom a zlom.....no nie je to tak. Naozaj. 
Nathan to nemá veľmi v živote ľahké. Keďže Nathan je z polovice čierny a z polovice biely čarodejník, tak vieme, že je určitým spôsobom výnimočný. A tiež vieme, že čo je výnimočné, tak je aj nebezpečné. Nathana všetci odsudzujú, šikanujú a mne ho bolo naozaj veľmi ľúto a to jeho správanie som chápal. Choval by som sa rovnako. Aj konal by som rovnako ako on.



Biele čarodejnice, čierne čarodejnice...stará klasika. Či?
V tomto príbehu sú dva typy čarodejníc: biely a čierny. No nemyslime si, že tí biely sú úplne dobrý, milosrdný a neublížili by ani muške. V tejto knihe to tak nie je. Autorkin cieľ (dopozeral som sa v interview na yt) bol vytvoriť ten príbeh tak, aby sme si nevedeli rozmyslieť, či biele alebo čierne sú ti lepšie. Biele sú tiež mrchy, no vždy stoja na strane dobra a tí temný sú zasa pekelný ako sa len dá. A tak si nevieme vybrať, ktoré a preto nad touto knihou rozmýšľame viacej.


Sally Green a jej prvá kniha Polozlý s veľmi veľkým úspechom...
Ak neviete, tak Polozlý je teda autorkina prvotina. A musím mimochodom povedať, že úžasná. Kniha zaujala na toľko, že sa chystá film od jednej z najväčších filmových spoločností a to od 20th century fox. Kniha je zapísaná aj v guinessovej (neviem ako sa to píše) knihe rekordov, a ak som pochopil správne, tak za to, že kniha bola preložená do množstva jazykov ešte pred jeho originálnym vydaním, čo už o niečom hovorí, všakže. :)





Plusy:
-kniha je žánru fantasy a young adult
-nakoľko je o čarodejníkoch, tak nás nečaká ten "samý" istý príbeh, ale úplne niečo iné
-kniha sa veľmi ľahko a svižne číta, nezabuúdať treba ani čítanie pri tejto knihe rýchlosťou úplnemegagiga
-knihu si podľa mňa užijú aj staršie aj mladšie kategórie
-v knihe sa vymieňa niekoľko štýlov písania



Mínusy:
-je to autorkina prvotina, čiže podľa mňa sa tam určite vyskytne niečo, čo by sme opravili
-priznám sa, strašne mi tam vadila tá láska, ale vám to nemusí prekážať
-vytkol by som aj to, že bratia si medzi sebou bozkávajú na líce a tak, čo mi strašne vadilo, keďže si to neviem predstaviť v podobe mňa s mojim bratom :D



***
Hodnotenie: 
Kniha bola pre mňa veľkým čítateľkým zážitkom, ale stále mám je čo vytknúť. To však nevadí, je to autorkina prvotina a aj tak ju proste budem všetkým odporúčať :)) Kniha si odo mňa odnesie krásne, zaslúžené, štyri hviezdičky! :)




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu Preškoly.sk


                                      Knihu si môžete najlacnejšie zakúpiť na tejto adrese.







Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila?

4 komentáre:

  1. Wow, tak teď si mě opravdu na tuto knihu nalákal. Je pravda, že jsem se po ní poohlížela už dříve, ale teď jsem se na dobro rozhodla, že si knihu pořídím :) Díky za tip :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj, to som stráášne rád! :) Uvidíš, nesklame :))

      Odstrániť
  2. Akože potešil si ma nehorázne s tým, že bude film! Kniha sa mi veľmi páčila, takže filmu sa neviem rozhodne dočkať! :3 nevieš kedy budú natáčať alebo tak? :D A čo sa týka tých čarodejníc, tak je naozaj pravda že tu sa nedá veľmi určiť ktoré sú naozaj dobré a ktoré zas tie naozaj zlé a to sa mi na tom najviac páči (okrem postáv, sanozrejme :D). Aj keď ja tie biele neskutočne neznášam, takže čierne u mňa vedú (aj vďaka Gabrielovi :3)! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj sa neviem strašne dočkať :DD Som na to fak zvedavý. Ale o filme neviem nič viac, jedine teda to, že si práva naozaj odkúpila 20th century fox...najradšej by som bol, keby bol už v roku 2016 :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!