sobota, 27. júna 2015

HP a Kameň mudrcov | Moje prvé čítanie v angličtine...

Autor: J.K.Rowling
Počet strán: 310
Originálny názov: Harry Potter and the Philosopher´s stone
Séria: Harry Potter
Diel: prvý
Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: Bloomsbury(en)
Anotácia: Harry Potter thinks he is an ordinary boy. He lives with his Uncle Vernon, Aunt Petunia and cousin Dudley, who are mean to him and make him sleep in a cupboard under the stairs. (Dudley, however, has two bedrooms, one to sleep in and one for all his toys and games.) Then Harry starts receiving mysterious letters and his life is changed forever. He is whisked away by a beetle-eyed giant of a man and enrolled at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. The reason: Harry Potter is a wizard!



Musím sa najprv vyjadriť, že nevedel som či mám robiť na toto recenziu. Veď to je Harry, každý ho pozná a každý miluje. Čiže toto bude taký článok, v ktorom sa pokúsim spojiť recenziu s kecaním o čítaní v angličtine.


Obálka, číra dokonalosť. Musím sa priznať, to bol asi najhlavnejší dôvod k zakúpeniu tejto verzie Harryho. A vnútri?! Ďalšia krása. Mapka! Inak škoda tým, čo si ju pôjdu kúpiť po slovensky, tam že vraj mapka nie je! :D




***

Príbeh si myslím, že vám nemusím zbytočne približovať. Každý ho poznáme a každý milujeme.
Nechcem nejako písať "recenziu" na túto knihu, skôr sa chcem vyjadriť k čítaniu anglickej knihy. K môjmu prvému čítaniu anglickej knihy.
Knihu mám doma od apríla. Vtedy som ju začal čítať a na moje prekvapenie, v prvý deň som z nej prečítal dvadsať strán a to som ju čítal večer. Potom som s tým nejako sekol, odložil som to a venoval sa druhým knihám. No potom som sa k tomu vrátil a zasa pokračoval.
Áno, priznám sa, táto kniha sa mi čítala troška dlhšie a pomalšie. Vďaka bohu, rozumel som tomu a nepotreboval som si nič prekladať, čo som si myslel, keď mi domov prišla táto kniha. Ale tiež k tomu "rozumeniu" mi pomáhalo asi aj to, že som tento príbeh poznám a túto knihu som už čítal(samozrejme v slovenčine). 
Preto vám chcem povedať, že ak ste doteraz v angličtine nečítali ale chcete niečím začať a neviete čím - zoberte si do rúk anglickú (zároveň aj originálnu) verziu nášho milovaného príbehu Harry Potter. Takže toto je asi taký môj typ na ľahkú knihu v angličitne. Keďže som ju zvládol, priznám sa, nakoplo ma to a som rozhodnutý si ešte niečo v angličitne prečítať. Čoskoro začínam s knihami Som roztrieštená a Som zlomená (Tahereh Mafi) a keď sa dostanem aj k tretiemu dielu Som rozohněná, som si povedal, že by bolo dobré si prečítať aj novelu Unite me, vraj tam je aj niečo z denníku Juliet (hlavnej hrdinky). 
Čiže takou "pointou" tohto článku bol typ, ktorý by vám mohol pomôcť začať čítať v angličtine. Siahnite po Harry Potterovy a svet bude krajší! :)
Keďže som tento článok robil ako nejakú mini recenziu(plus kvákanie o čítaní v aj) tak nemôže chýbať ani hodnotenie, všakže. Kto si myslí, že dám Harrymu menej než plný počet? Je veľmi pekné, že ani jeden sa neprihlásil. Pretože Harry Potter je dokonalosť sama. 



Rozhodol som sa, že hodnotenie bude teraz v daroch smrti. :)

Dúfam, že tento článok nebol až tak nudný a že sa vám páčil aspoň trošku. Majte sa krásne a uvidíme sa pri ďalšom príspevku!







Čítali ste už v angličtine? Chceli by ste začať?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár a názor!