piatok, 31. júla 2015

Harry Potter: Stvoriteľka môjho životného príbehu oslavuje päťdesiatku!

Všetko najlepšieee! :) Určite ste počuli dnešnú správu. Stvoriteľka najlepších kníh a mojej nekonečnej závislosti menom Harry Potter dnes oslavuje svoje okrúhle číslo a to 50. narodeniny! Preto si myslím, že jeden článoček na blogu jej proste musím venovať, pretože v jej rukopisoch, v jej slovách som vyrastal a vážne som jej (sme) veľmi vďačný


Určite každý si spomíname na naše prvé stretnutie s Harrym. Kameň mudrcov, prvá kniha tejto fenomenálne známej série, je pre mňa naozajstným kusom plný spomienok na moje detstvo, spolu s
ďalšími knihami z tejto série. Doma mám stále tie staré, otrhané, ešte aj s niekoľkými škrabancami od pera (no viete, rád som kreslil a písal do knižiek, keď som mal päť) a v živote ich nedám preč. Pretože keď sa na ne pozriem, tak vidím moju minulosť (ha, ako teatrálne povedané, všakže..). S Harrym som sa stretol asi keď som mal päť, alebo štyri roky. Pamätám si to, akoby to bolo včera. S rodičmi sme boli spolu v Tescu, brat v tedy mohol mať asi desať, alebo deväť, možno jedenásť. (no dobre, zas na takéto detaily si nepamätám) a on si do kočíka hodil knižku, na ktorom obale bol chlapec na metle. Vtedy som ešte nevedel čítať a tak som sa na názov spýtal práve môjho brata. Povedal, že sa to volá Harry Potter - kameň mudrcov. Ten názov ma vtedy tak očaril, že som chcel mať knihu aj ja, hoc som písmenká ešte nevedel prečítať vo vetách. 

Keď som mal asi jedenásť (alebo dvanásť?) som sa k Harrymu dostal aj ja. A vieme, aký je môj názor naň. Teraz by som si bez neho normálne že nevedel ani predstaviť samého seba. Polovičku izby mi zaberajú vecičky, plagáty a ďalšie drobnôstky práve s touto tématikou. Harry Potter je naozaj kniha, ktorá učí. Nie je to len rozprávka o čarodejníkoch a čarodejniciach, má veľmi hlbokú myšlienku a veľmi ma naučila. Možno neuveríte, ale HP boli jediné knihy, ktoré ma dokázali naozaj rozplakať. Tak, ako keď som plakával ako malý, keď mi rodičia nechceli kúpiť nejakú hračku. Harry bol s nami veľmi dlho, a ešte aj veľmi dlho bude. J.K.Rowlingovej patrí veľká VĎAKA za to, čo stvorila a klobúk dole za to, čo dokázala. Dokázala toho naozaj veľa, a ešte veľa dokáže.  Jej príbehy si budeme určite všetci navždy pamätať, ten dokonalý a výnimočný príbeh, ktorý sa začal v malej izbičke pod schodmi. 


Ako ste s Harry Potterom začínali vy? 


6 komentárov:

  1. Ja som mala tiež jedenásť. Kameň mudrcov som si požičala z knižnice a priebehu dvoch týždňov som už čítala sedmičku, čo bol dosť dobrý výkon na ten vek.
    Harry s nami bude určite ešte veľmi dlho. Škoda, že nemožem Rowlingovej pogratulovať osobne.
    Always.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásne si to napísal ;) Ja som začala tiež v jedenástich /dvanástich čítať knihy, filmy som však videla skôr ;) Som však hrdá na to, že aj ja patrím do tej generácie, ktorá Harryho miluje nadovšetko na svete už od detstva ;) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Aj ja som najprv videl filmy...a už aj vtedy to bola závislosť :D

      Odstrániť
  3. To je tá naša detská klasika :3 Keď som mala tak 10-11 rokov tak som prečítala prvé 3 časti ale k ďalším som sa nikdy nedostala :/ Teraz sa na to pripravujem a neskutočne sa teším, keď si domov donesiem úplne nový box so všetkými 7 knihami s novou obálkou ( taká tá najväčšia trofej po Percy Jacksonovi ) ♥ Krásny článok :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!