utorok, 7. júla 2015

Mechanický Princ | Bosoráčka, tieňolovkyňa...Kto vlastne je?

Autor: Cassandra Clare
Počet strán: 425
Originálny názov: Clockwork Prince
Séria: Pekelné stroje(The Infernal devices)
Diel: druhý
Žáner: Fantasy
Vydavateľstvo: Slovart(sk)
Anotácia:V magickom viktoriánskom Londýne našla Tessa útočisko u Tieňolovcov iba nakrátko. S pomocou príťažlivého samotára Willa a oddaného Jema totiž zisťuje, že Magistrova vojna proti Tieňolovcom je veľmi osobná. Viní ich za dávnu tragédiu, ktorá mu zničila život. Ak chcú odhaliť tajomstvá minulosti, musia preskúmať hmlistý kraj Yorkshire, hrôzostrašné sídlo plné nevypovedaných tajomstiev, špinavé uličky Londýna aj zakliatu plesovú sálu, kde sa Tessa dozvie strašidelnú pravdu o svojom pôvode. Keď sa napokon stretnú s mechanickým démonom, ktorý nesie varovanie pre Willa, uvedomia si, že Magister vie o každom ich kroku. Niekto ich zradil. Hľadanie Magistra a pravdy privádza trojicu do nebezpečenstva a Tessa zisťuje, že láska a lži dokážu otráviť aj to najčistejšie srdce. A jedna otázka stále visí vo vzduchu: Dozvie sa Tessa, kto vlastne je a aká je jej úloha?


Obálka...úžas. Je úplne dokonalá a za toto chválim vydavateľstvo slovart, ktoré aj knihu pekne zpracovalo. Obálky sú u každej knihy veľmi pekné, no mrzí ma, že sa dotknem obalu a o niekoľko minút je tam milión strieborných škrabancov, akoby sa tá čierna zotierala. To je dosť také mínus, ale pod prebalom je to tiež gorgeous. 

"Nestratil som nádej, iba dúfam v iné veci ako ty, Tessa Grayová"

Po tom, čo Tessu zachránili Tieňolovci z unesenia u Temných sestier, sú udalosti stále nevyspytateľné a nepredvídateľné. Zistí, že Magister plánuje veľké veci, na ktoré potrebuje práve Tessu. No Tessa stále netuší, kým je..A popri tom si uvedomuje, že to čo cíti k Jemovy je viac než len priateľstvo... A zistíme, prečo je Will takým, aký je...

"Neopätovaná láska je smiešna a tí, ktorých postihne, sa správajú ako blázni"

Mne kniha splnila všetky očakávanie, práve že ich ešte aj prevýšila. Po Mechanickom anjelovi som sa ihneď pustil do tohto druhého dielu, no prišli mi do toho ďalšie knihy a ja som ju odložil. Po niekoľkých mesiacoch sa naň pozerám, ako čaká na prečítanie a neváhal som, pustil som sa znova do nej. Druhý diel ma vôbec nesklamal, Cassie nesklamala, ale musím priznať, že Mechanický anjel sa mi páčil tróóóšilinku páčil viacej. Kniha sa rýchlo čítala, no aj tak som sa predieral cez u veľmi pomaly. Čítal som ju asi tri týždne (musíme počítať, že som ju čítal s ďalšími dvomi inými knihami) a na to nie som akosi zvyknutý. Ale teraz to môžem rovno zahodiť za hlavu, kniha sa mi neskutočne páčila a mám strašné šťastie, strašné šťastie, že práve keď som čítal dve posledné strany tak mi práve zavolal kuriér s Mechanickou princeznou. Tam už som na osemdesiatej strane a príbeh je čoraz úžasnejší. Ale vráťme sa k princovy! Musím povedať, že zápletka a aj rozuzlenie boli bombové, vážne. 
Inak tiež musím podotýkať, že táto kniha mi pripadala taká viac "pocitovejšia" a vlastne sme mohli viac spoznať Tessu, jej pocity a myšlienky.


Wessa, Jessa, Will a Tessa, Jem a Tessa...
Samozrejme, i vo svete Tieňolovcov nesmie chýbať nejaký ten milostný trojuholník. Ale stal sa zázrak. Veľký zázrak. Po prvý krát nemám na love triangle nervy. Po prvý krát som uznal, že k tejto sérií to patrí a bez toho zamilovaného geometrického útvaru by som si túto knihu ani možno nevedel predstaviť. Proste patrí to tam a men to poprvý krát neprekáža a nezavadzia.
Inak, dúfam, že Tessa skončí s Willom. Jem je pre ňu dobrý tiež, no pripadá mi taký umelý - je dobrosrdečný, milý a obetavý a Will mi pripadá taký viac "reálnejší". 



Mortal instruments, Infernal device, Last hours, The Dark Artifices, The Wicked powers...milióndvestopäť sérií na jednu sériu...musí to byť strašná nuda...
Niekomu sa nechce čítať táto séria len kvôli tomu, že to je z toho istého sveta. Lenže Pekelné stroje sú oveľa lepšie než TMI! 



Seriál Shadowhunters: The mortal Instruments
Na budúci rok štartuje seriál The Shadowhunters a ja sa naň strašne moc teším (spolu aj so sesternicou, ktorá o nástrojoch blábolí neustále), vraj tam má byť všetko zahrnuté, čiže aj Pekelné stroje o ktorých si myslím, že to budú asi nejaké flashbacky. I keď sa na to teším, stále stojím za názorom, že Infernal devices mohli byť filmy...Tešíte sa na seriál? Ste spokojní s výberom hercov k daným postavám? (v blízkej dobe plánujem nejaký comeback na yt, takže mi dolu napíšte, či sa mám vrátiť k natáčaniu videí alebo nie...)


***
Hodnotenie: 
Mne sa kniha páčila a trilógiu Pekelné stroje milujem. Aj keď som síce prečítal z TMI len prvý diel, no podľa recenzií druhých vám hrdo poviem, že tých šesť dielov mohli mať Pekelné stroje. Sú naozaj úžasné a už z tejto recenzie môžete vycítiť, že jej hodnotenie bude viac než dobré. A preto dávam tejto úžasnej kráske 5 hviezdičiek! 
Percentuálne hodnotenie: 98 %







Kam ďalej:
• Nástroje smrteľníkov: Mesto kostí(recenzia)
• Pekelné stroje: Mechanický anjel(recenzia)

11 komentárov:

  1. Wow, aké vysoké hodnotenie, také by som dala asi len Piesni ľadu a ohňa ;D no to je jedno...
    Mne sa Mechanický princ tiež páčil, no mala som pár pripomienok. Tessa mi hrozne liezla na nervy a milostný trojuholník mi poriadne vadil. Zastávam totiž tvrdenie, že žena, ktorá sa nevie rozhodnuť medzi dvoma chlapmi, si nezaslúži ani jedného.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tú poslednú vetu si zabila! 8D Ale plne súhlasím. Ja som bola práve preto sklamaná z epilógu 3ky. To si proste nezaslúžili 8(

      Odstrániť
    2. Inak...z jednej strany je to tiež aj pravda. Nevie sa rozhodnúť, koho miluje, tak nech nemiluje radšej nikoho :DD Ale ja už som si na to zvykol, keďže je to kniha pre tínedžerov a v každej YA je to :D :))

      Odstrániť
  2. Odpovede
    1. Neboj bude, plánuje to vydať YOLi, čiže to bude mať určite krásne obálky i spracovanie :))

      Odstrániť
  3. Aj mne sa páčili viac Pekelné stroje a to som z TMI prečítala 4 diely. No ten druhý set trilógie si mohla autorka odpustiť asi. TMI mám rada, ale ja som bola milo prekvapená z filmu, ktorý sa mi kvôli hl. hercom dosť páčil 8) A obávam sa seriálu. Nemám rada, keď robia niečo 2krát. Možno to bude dobré, ale pánbohvie či to bude mať sledovanosť a či to bude mať viac sérií alebo to zrušia niekde presne v strede diania. A tiež nová Clary mi nie je sympatická. Dominic Sherwood je super 8P ale mám proste zo seriálu obavy. Knihy sú ale úžasné a 3. diel sa ti bude páčiť určite ešte viac 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ááách, toho seriálu sa bojím ako pri Paranormal activity 4 :DD Mne tí herci, čo boli vo filme sadli k postavám z knihy ako po masle. A zatiaľ čo teda pozerám update-y o seriáli, tak nie je tam bohvieako dobré herecké obsadenie. Ale tak si zvykneme, no čo už :DD

      Odstrániť
  4. Hned zítra se po tom jdu podívat =) vypadá to naprosto epicky
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Strašne milujem túto trilógiu, ale Nástroje smrteľníkov ešte viac :) Tieňolovci si proste získali moje srdce <3 Inak skvelá recenzia a aj blog je veľmi pekný. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!