sobota, 4. júla 2015

Pod vražednou oblohou | Pridajme sa k divochom!

Autor: Veronica Rossi
Počet strán: 296
Originálny názov: Under the never sky
Séria: Pod vražednou oblohou
Diel: prvý
Žáner: dystópia, sci-fi
Vydavateľstvo: Ikar(sk)
Anotácia: Mesto, v ktorom žije sedemnásťročná Aria, sa volá Blaženosť. Azda preto, lebo jeho obyvatelia sú v ňom chránení pred nebezpečenstvom striehnucim mimo jeho dômyselného obranného systému. Svet sa totiž od základu zmenil: z oblohy z času na čas šľahajú ohnivé elektrické prúdy a spália všetko, čoho sa dotknú, hrozia aj epidémie smrteľných chorôb. Napriek tomu aj tam existuje život – v podobe „divochov“ či iných záhadných tvorov. Mešťania a tí „zvonku“ sa odjakživa nenávidia... Osudy dvoch mladých ľudí z rozdielnych svetov Arie a Sokola sa nečakane spojili, keď dievča nespravodlivo vyhostili z mesta, aby nemohlo svedčiť proti privilegovanému konzulovmu synovi. Prežila práve vďaka Sokolovi a „menejcenným“ bytostiam z voľnej prírody. Spoločne sa vydali hľadať Ariinu nezvestnú matku. Aria postupne poznáva výnimočné schopnosti svojich spoločníkov – jeden má dokonalý sluch, iný čuch, ďalší zrak – a uvedomuje si aj vlastné dovtedy neodhalené zručnosti. Naučí sa prežiť v divočine, loviť, variť, hľadať pitnú vodu, unikať pred vlkmi a odhadovať, kedy na zem opäť udrie vražedný éter z oblohy. Láska k Sokolovi ju však postaví pred ťažké rozhodnutie – má sa pridať k divochom, alebo radšej k svojej rodine a spoločne napraviť krivdu?


Obálka je veľmi pekná, veľmi sa mi páči a priznám sa, bol to druhý dôvod, prečo si kupujem túto knihu(prvý je ten, že stála dve eurá a všade je už vypredaná). Páči sa mi, i keď nemám rád keď je niečia tvár na obálke, potom to tak rezonuje v hlave pri čítaní. (Ale napríklad keby Katniss bola na obálke HG a Harry na obálkach HP tak by mi to vôbec nevadilo)


Arii zvieralo srdce tak, že bolesť už začínala byť neznesiteľná.
Toto nemôže byť pravda!

Nemôže byť divoška!
Nie. Nie je to pravda.


Pre mňa bola kniha takým fajn čítaním. Nejako som od nej neočakával mega veľa, ale zasa som ju nepodceňoval. Čítala sa 
veľmi rýchlo a kniha je navyše malého formátu. Pripadala mi akoby som pozeral film, ktorý ide a ide. Taktiež sa priznám, z knihy mám rozpolené pocity. Na jednej strane nieje to nič výnimočné (aspoň pokiaľ sa jedná o môj názor) ale nie je to zasa ani "ďalšia dystópia". Taktiež vám radím, nedávajte sa na túto knihu podľa anotácií. V poslednej dobe som si všimol, že nečítavam anotácie a musím povedať, že to je skvelé. Anotácie je to najhoršie na svete! Vedia klamať, vedia sklamať. Všetko pokazia. Keby som si mal prečítať anotáciu na túto knihu, odlákalo by ma to a možno by som si ju ani neprečítal. Možno až vtedy, keby som nemal čo. Začiatok knihy ma veľmi bavil, potom už zas tak veľmi nie. Inak hlavná postava Aria mi pripadala ako idiotka (sorry, Ari!) ale nenarobím s tým nič. 
Okej, bude táto recenzia troška kratšia než iné z mojich, ale to preto, že najako sa mi nechce k nej vyjadrovať. Bola fajn, bola dobrá. Bol to taký presný priemer. Ďalšie diely si možno už ani neprečítam, ale tak všeličo sa môže stať. Možno je pre mňa priemerom, pretože som ju čítal strašne dlho. Strašne dlho na takúto knihu. I napriek tomu, že kniha sa rýchlo čítala a bola v malom formáte, tak som sa nevedel nejako "ponoriť" do toho deja. Niektorý to prečítajú aj za deň, no ja keď sa do knihy nemôžem "vžiť" tak to proste nie je ono. Dúfam, že ma chápete. Ale i tak sa mi páči ten námet, kde je obloha, z ktorej strieľajú blesky a ešte neviem čo, kde mesto sa volá Blaženosť a každý má svoju doménu. "Pod vražednou oblohou" (mohli tam dať nekonečnou, ale tak dobre, no) nebol pre mňa perfektný, dokonalý príbeh, no nebola vôbec zlá. Ale nechcem vás od knihy nejako odlákať, veľa ľuďom sa totiž veľmi páči a hodnotia ju veľmi dobre.


***
Hodnotenie: 
Kniha nie je vôbec zlá, no ani nejako neoslnila. Nebola to zlá kniha, no neviem sa rozhodnúť medzi dvomi a tromi hviezdičkami. Dávam tri hviezdičky a hotovo, no keby som to mal dať na percentá, tak by som jej dal 48% čiže si viete predstaviť, ako to myslím.
Percentuálne hodnotenie: 48 %
(áno, budem dávať aj percentuálne hodnotenie, podľa mňa to je dosť užitočné)







Čítali ste knihu? Ako sa vám páčila?

2 komentáre:

  1. Kniha nevypadá zle, jestli se mi naskytne volná chvilka, přečtu si ji :) Díky za velmi pěkně napsanou recenzi!
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ju prečítaj, podľa mňa sa ti bude páčiť :) A veľmi pekne ďakujem :3

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!