štvrtok 23. júla 2015

Prečo čítam(e) knihy? | The Bookworm´s diary 1

Vítam vás pri ďalšom článku, tento raz s inou "tématikou". Rozhodol som sa, že urobím niečo ako "denník knihomoľa", v ktorom vám priblížim všetko, čo čítanie so sebou prináša, napríklad veľmi časté(ktoré mi tieto otázky neustále kladú v škole a mňa to dosť irituje): 
"Čo to čítaš?" *zvedavý face človeka, ktorý knihu v rukách ani nechce vidieť*
"Knihu" *môj nezaujatý face*
"A je dobrá?"
....čiže si viete predstaviť, o čom teda bude toto meme(ak sa to dá tak nazvať) "bookworm diary". Takže prečo sa doň rovno nepustiť, že áno? 



Prečo čítať knihu keď je film? 
Júj, tak toto teda vie knihomoľa poriadne ....naštvať :D Myslím si, že je to dosť častá otázka, na ktorú musíme (ne)odpovedať. Veď prečo čítať dva týždne jednu knihu, keď jej filmové spracovanie trvá dve hodinky? Na nete som prednedávnom narazil na jeden obrázok. Bol fucking pravdivý. Je pravda, že keď čítate len film (podľa knižnej predlohy) tak sa sústredíte na obrazovku a v hlave vám poletuje len naozaj máličko, zato keď čítame knihu, hlava nám pracuje ostošesť! Keď čítame knihu, jej príbeh, dej, svet v ktorom sa odohráva a postavy si môžme vytvarovať ako len chceme. Zato keď vidíme len jej film, tak to dostávame tým spôsobom, akým to videl niekto iný... 
Ale priznajme sa, každý by chcel vidieť film na jednu z jeho obľúbených kníh! 


Kniha nás učí, usmerňuje a poúča...
Toto nebudem nejako predlžovať. Je jedno, či čítame klasiku, fantasy, contemporary, dystópie či young adult knihy, v ktorých sa nadávky objavujú nespočetne často, vždy je to a bude kniha a tá kniha nám niečo aj dá. Niečo sa z nej naučíme, niečo nám z nej pomôže napríklad v živote a náš rozostrený zrak nám zaostruje  :)


Kniha je perfektným únikom z nášho, nudného sveta plnej reality...
Prehliadam si martinus.sk a zistím, že v
 slovenčine vyjde kniha, ktorú si chcem
 strašne moc prečítať. Toto je moja reakcia! 
Neviem ako vy, ale ja hlavne na knihách milujem to, že je tam možné všetko. Niekto povie na niektoré knihy, že sú až moc nereálne a tak, no mne sa to veľmi tak na nich páči. Milujem, keď sa môžem ponoriť do strán, ktoré sa odohrávajú medzi drakmi, čarodejníkmi, kúzelníkmi, tieňolovcami a sú plné kúzel a čarov. Keď môžme nahliadnuť do budúcnosti, do dystopického sveta, ktorý nám raz môže zaklopať na dvere...je neoceniteľné. V knihách je možné všetko. Úplne všetko. A to práve na nich milujem :3


Uff, toľko by som asi nedal za knihu...
S týmto sa tiež pomerne často stretávam, teda hlavne vtedy, ak sa niekto vypýta na cenu knihy. Prevracajú očami, vzdychajú, myslia na to, koľko môžu namiesto knihy za tú cenu mať. Nič. Popravde, nič. Tým, že si kúpite knižku, získate úplne všetko. A aby ste vedeli, ja si knihy nekupujem, ja si ich kúpou adoptujem... :3


Tak to je pre dnešnú prvú časť z tohto meme(?) všetko. Upozorňujem, na tému prečo čítam knihy by som vám mohol napísať desaťstranovú esej, čiže toto je len krátky výber z toho. 
Dúfam, že sa vám to páčilo :) Uvidíme sa pri ďalšom príspevku a vy sa zatiaľ majte krásne! 




4 komentáre:

  1. Skvělý druh článku. Máš úplnou pravdu. Pro mě knihy znamenají spoustu a už si to bez nich nedovedu představit. Akorát knížky moc nekupuji, většinou si je jenom půjčuji.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úžasný članok :) máš pravdu, nenávidím, keď niekto povie, že načo bude čítať knihu, keď je film. Filmy nie sú ani zďaleka take dobre ako knihy. A vačšinou, keď natočia film tak sa ponasa na knihu možno postavami,...
    Inak aj ja som ten typ človeka, že nepozerám moc na cenu knihy, pretože vždy je to pre mna tá Pani Kniha, ktorá má do seba vtiahne a nevnímam okolny svet. Čo si samozrejme veľa ľudí nevie uvedomit. Takze s článkom 100 percentne súhlasím 😊😊

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Som veľmi rád, že súhlasíš so mnou :-) :))

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!