streda, 29. júla 2015

Šepotání | Cez králičiu noru...

Autor: Anita Grace Howard
Počet strán: 400
Originálny názov: Splintered
Séria: Šepotání (Splintered)
Diel: prvý
Žáner: YA, Fantasy, dobrodružstvo
Vydavateľstvo: CooBoo(cz)
Anotácia: Alyssa slyší šepotání květin a hmyzu, je to dar, který připravil o rozum už její matku. Pocházejí totiž z rodiny Alice Liddelové, lépe známé coby Alenky z Říše divů, skutečné inspirace Lewise Carrolla, podle níž stvořil svůj proslulý fantaskní svět.
Když se matčin stav zhorší, nemůže Alyssa už svoje dědictví dál popírat a zjistí, že na těch fascinujících pohádkách, které zná z dětství, je pravdy víc, než by se mohlo zdát. Vydá se na útěk, který zavinila už kdysi dávno právě Alice. Trhlinou v zrcadle se dostane do Říše divů, jež je mnohem ponuřejší, než jak ji zná z knížek, a stáhne s sebou i svého nejlepšího kamaráda a tajnou lásku Zacha. Na druhé straně už na ně čeká podezřelý, ale svůdný Morpheus a provází je při jejich hledání. Ale dá se mu opravdu věřit?


Obálka...je to asi najúžasnejšie, čo mohlo vydavateľstvo CooBoo vymyslieť. Naživo je ešte krajšia, a to už nehovorím ani o vnútornom spracovaní knihy...


***

Príbeh je o Alysse, dievčine, ktorá rada skejtuje, zbiera chrobákov a ďalší hmyz a robí si z nich umelecké diela. Popri tom počuje šeptanie hmyzu a kvetín a práve preto si myslí, že je blázon ako jej matka Alison, ktorá práve pre túto príčinu skončila v sanatóriu. Toto "bláznovstvo" sa objavuje u každých ženách z tohto rodu a vraj je to kliatba, ktorú spustila Alica Lidellová, z ktorej si spisovateľ Lewis Caroll zobral inšpiráciu a stvoril svoju fantazijnú, celosvetovo-známu rozprávkovú klasiku. Keďže matka Alyssy je v zdravotnom stave veľmi zle a stále rozpráva o kliatbe, že ju treba zrušiť, tak sa Alyssa vyberie "hľadať" Krajinu zázrakov a zistí, že šeptanie nie je znakom, ktorý jej naznačuje, že sa zbláznila...

Jako o život se snažím uniknout tikotu kapesních hodinek Bílého Králíka, který vypadá, jako by ho zaživa stáhli z kůže - samé kosti a králičí uši. 

Táto kniha je úžasná. Fakt. Už z anotácie si môžeme domyslieť, že Šepotání je akýsi "retelling" možno remake na Alicu v krajine Zázrakov, no po prečítaní môžeme povedať, že to je akési voľné pokračovanie príbehu Lewisa Carolla. Ak ste videli filmové spracovanie Alenky, od Tima Burtona,
dáte mi za pravdu, že na vás dýchala taká tá pochmúrna, čudesná atmosféra.

Pri tejto knižke som to cítil rovnako. Ešte viacej. Kniha je od začiatku bláznivá a čudná, pochmúrna a temná. Nie je to také: som obyčajné dievča, dostala som sa do iného sveta, zistila som že nie som až tak obyčajná, som ničo úplne iné....Nie. Tu je to inak. Od začiatku tohto geniálneho príbehu si Alyssa uvedomuje, že je iná než ostatné dievčatá v jej okolí. Uvedomuje si, že vie, čo druhý ľudia nevedia a že je veľmi, ale veľmi podivná. Až bláznivá. A to sa vyjadrím k postavám. Alyssu som si zamiloval. Čudná, iná, blázon..to sa mi na nej strašne páčilo. Zach bol fajn, som rád, že do príbehu sa netlačil, ale šlo to s ním plynulo. Morpheus...No, Morpheus...Nechápem ako môže milostní trojuholník v tejto knihe existovať..Nechápem tých, kto povie, že je tým Morpheus. Veď to je škaredý tristoročný houseňák s tvárou tínedžerského chlapca, s názormi tisícročného starého mudrca...Ale fajn. Je to podivný trojuholník, presne ako tá knižka. A veľmi sa mi páčilo to "neopätovná láska".

Kniha má obálku sfarbenú do zelena a preto keď ju otvoríte, vidíte len čistú zeleň. Dokonca i písmo. Je to naozaj krásne. Druhý diel, Divotání (na ktorý sa vážne moc teším a vyjde začiatkom augusta) tak má obálku zladenú dofialova. A tiež bude aj všetko vnútri, vrátane písma fialové. No a tretia bude o červenom. Autorkin štýl písania sa mi veľmi páčil, bol jednoduchý a napísaný presne tak, akoby príbeh opisovala tínedžerka, ktorá rada vyrába mozaiky z hmyzu. Bolo vidieť, že príbeh rozpráva Alyssa a už len z písania vyžarovala tá pochmúrna atmosféra, ktorá sa v tejto knihe nachádza v hojnom množstve a príbeh vďaka nej je podivnejší a úžasnejší. 

Keď som sa už pomaly v príbehu dostával do tej Krajiny Zázrakov, bál som sa, že tá krajina bude až moc do detailov opísaná a tak by som si ju nemohol dotvoriť v hlave sám. Autorka práve naopak, krajinu Zázrakov len zľahka načrtla a všetko to úžasnejšie a neskutočné v nej si môžeme sami doplniť, čo bolo pre mňa výhodou. Určite viete, že ja som veľký fantasy maniak a preto knihu odporúčam tým, ktorý milujú Alicu, fantasy príbehy, pochmúrnosť a temnú atmosféru. Ak sledujete už dlhšie môj blog, určite viete, že Alica v krajine zázrakov je moja najobľúbenejšia rozprávka ever. Bola úžasná..nie, ona bola úplne dokonalá! Vrelo odporúčam!


Hodnotenie: 
Pre mňa bola kniha neskutočným zážitkom a veľmi sa teším na ďalšie diely. Momentálne čítam aj mini (štyridsať stranovú) novelu 1,5: The moth in the mirror a možno vám prinesiem recenziu aj naň! Vrelo odporúčam milovníkom fantasy! A preto si kniha nesie 5 hviezdičiek!
Percentuálne hodnotenie: 92 %


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu MegaKnihy.sk
Knihu si môžete zakúpiť TU, teraz v úžasnej zľave.

Čítali ste už knihu? Ako sa vám páčila? Páčili sa vám fotky v recenzií?


2 komentáre:

  1. Ja túto sériu milujem. Morpheusa milujem. Tie jeho dvojzmyselné narážky a podpichovania a cockney prízvuk a jeho bláznivosť... ach :3 To bola láska na prvý pohľad. A neviem ako to je v preklade, ale v angličtine ju oslovuje luv, čo je neuveriteľne neodolateľné :D Ale zamilovala som si ju aj preto, lebo je to Alica a lá Tim Burton tak trochu a taktiež je Alica moja obľúbená rozprávka. Dúfam, že sa ti budú páčiť aj ďalšie časti :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V tejto českej verzií je to "luv" asi zlatíčko, pretože ju tak oslovuje neustále :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!