nedeľa, 2. augusta 2015

Fanúšička | Keď fanúšička písala o Fanúšičke...

Autor: Rainbow Rowell
Počet strán: 400
Originálny názov: Fangirl
Žáner: Young Adult
Vydavateľstvo: Ikar (edícia Yoli)
Anotácia: Cath je fanúšička seriálového hrdinu Simona Snowa.
Jasné, celý svet zbožňuje Simona Snowa... Ale Cath je fanúšičkou celý svoj život a je v tom fakt dobrá. So sestrou dvojčaťom Wren sa ešte ako deti ukryli v Simonovom svete a pomohlo im to zvládnuť matkin odchod. Čítanie. Druhé čítanie. Vypisovanie na fanúšikovské fóra, písanie fanfiction, prezliekanie sa za postavy na každú filmovú premiéru. Cathina sestra už z fandomu vyrástla, ale Cath to nedokáže. Ani nechce.
Obe sestry majú osemnásť a idú na výšku. Wren nečakane vyhlási, že nechce v internáte bývať s Cath, aby bola nezávislejšia. Dvojčatá sa rozdelia a Cath je vydaná napospas namosúrenej spolubývajúcej a jej očarujúcemu frajerovi. Jej profesorka si myslí, že fanfiction je koniec civilizácie, a pekný spolužiak sa chce rozprávať iba o slovách... Popri tom všetkom sa Cath ustavične bojí o milujúceho, no zraniteľného otca, ktorý ešte nikdy nezostal sám. Otázka znie: Zvládne to Cath? Dokáže to, aj keď ju Wren nebude držať za ruku? Je pripravená žiť vlastný život? A chce vôbec vykročiť vpred, ak to znamená, že musí opustiť Simona Snowa?

Obálka knihy je vážne pekná, som rád, že do toho zbytočne nevŕtali a nič veľké nemenili :) Inak nepochopím tých, ktorý povedali, že proste niečo s názvom "Fanúšička" nebudú čítať...ako okej, aj ja by som chcel,aby sa to volalo Fangirl, ale tak kvôli Fanúšičke nebudem predsa vyvádzať...

"Doriti, čo je Fandom?"
"To by si nepochopila."
(to ma veľmi potešilo, nakoľko to vysvetľujem presne tak aj ja)

Príbeh nám rozpráva o Cath, ktorá je po celý život odovzdaná Simonovi Snowovi (v našom svete niečo ako Harry Potter) a už niekoľko rokov píše svoje vlastné príbehy, fanfiction, o Simonovi a Bazovi... Toto všetko písala a prežívala so svojim dvojčaťom Wren, ktoré sa však úplne zmení, keď sa presťahujú do internátov a ich život sa celkom rozdelí...

***

No kto by už nepoznal Fanúšičku v tejto dobe :D Vážne: všetci ju omieľajú, všetci ju čítajú, všetci ju milujú...
Mňa kniha (vďakabohu) nesklamala a bola vážne dobrá. Stále som pred tým nevedel, čo na tomto príbehu vidia ostatný, no ja som to konečne pochopil. Inak, áno,prečítal som si ju až teraz. Som si istý, že som jediný, kto ju ešte nečítal, ale no čo... :D Kniha sa čítala úplne megagiganticky rýchlo, bola svižná a celkom pútavá, autorkin štýl je ľahký a čítavý. Ja sa priznám, tie úryvky Simona Snowa a ďalšie "fanfikcie" na konci kapitoly som nečítal...nejako ma to nebralo... 
O tom, že Simon Snow je náš Harry, niet ani pochýb. O autorke je vidieť už zo samotného čítania tejto knihy, že i ona musí byť veľkou fanúšičkou a preto tomu príbehu to dodalo podľa mňa viac.
Hlavná postava, Cath...zo začiatku som ju, úprimne, neznášal a asi dvadsať prvých strán som jej chcel otrieskať hlavu o stenu, i´m not sorry. Ale potom to s ňou celkom šlo,...potom som ju mal celkom rád...a potom úplne rád. Čiže sa mi uľavilo, pretože keby som Cath nemal rád po celú knižku, porazilo by ma. Ja sa priznám, dosť som uvažoval o tom, aké by to bolo s pohľadu chlapca (Fanúšik od Dúhy Rowellovej) a dosť sa mi to zapáčilo. Anyway! Pár viet by som naozaj pozmenil, prípadne odstránil. Troška sa mi nepáčilo to, že autorka niekedy použila hrubé slovo tam, kde sa to vôbec nemuselo. Tieto "hrubé slová" mám rád, ak sa ocitnú tam, kde aj majú, no autorka to pár krát dala tam, kde sa mi to nepáčilo. Ale proste je to YA, tak čo sa čudovať,že áno.
Knihe by bola pre mňa úplne dokonalá až na to, že: na každom milimetri sa omieľala a vychvalovala a poznáte to - potom čakáme od toho niečo, čo je priam nebeskej kvality :D Ale aj tak, kniha bola dobrá, svižná, a to označenie kapitol - najoriginálnejšie označenie! Srdiečka a hviezdičky, s tým si grafici museli teda dať práce! :D 
Inak...pri recenzií na Šepotání, som sarozhodol, že do recenzií budem fotiť, ale keďže som túto knihu dočítal asi tak pred hodinou a recenzie robievam hneď po dočítaní a už je dosť tma a ja som fotky fotil s bleskom...tak to bolo v kvalite asi nulovej :D Takže pre túto recenziu to budú obrázky z netu!
Aby som to tak zhrnul...Na knižke by som vytkol niekoľko vecí: tú veľkú omieľanosť (možno by sa to nemalo, no mne to pri hodnotení tejto knihy dosť rezonuje), hlavnú postavu - Cath, ktorú som zo začiatku neznášal,no potom som si ju zamiloval, avšak tie momenty keď som ju chcel otrieskať sa nezabúdajú...a to je asi všetko. Toto všetko keď dám dokopy, knihe sa ukazuje jednoznačné hodnotenie a to...


Hodnotenie: 
Kniha bola veľmi dobrá, svižná a veľmi rýchlo sa čítala. Avšak niekoľko vecí mi na nej vadilo a preto jej dávam zaslúžené štyri hviezdičky!
Percentuálne hodnotenie: 79 %


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu Preškoly.sk
Knihu si môžete zakúpiť TU..

Čítali ste už knihu? Ako sa vám páčila?



4 komentáre:

  1. Kniha bola podľa mňa skvelá :) a je to jedna z najlepších kníh YA podľa mňa :) ale nečudujem sa, že si jej dal štyri a neholduješ jej tak, ako dievčatá.. predsa len, toto sú skôr dievčenské knihy. Ale čudujem sa, že si sa na to vôbec dal, aďo! :D
    PS: super recenzia!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tzv. hrubé slová môžu byť chybou prekladu, ja si na nič také v angličtine nepamätám :D Mne sa Fangirl páčila hlavne svojou ojedinelou netypickou hrdinkou a to, ako sa autorka prirodzene stavia k emóciam jej postáv.
    Inak, je to NA ( New adult ), nakoľko hrdinka je už na vysokej škole.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Btw....Fangirl je YA kniha :D :D Už len pre to, že bola nominovaná do Goodreads YA Choice :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!