pondelok, 31. augusta 2015

Ledový drak | Drsná rozprávka pre deti...

Autor: George R. R. Martin
Počet strán: 120
Originálny názov: The Ice Dragon
Séria: -
Diel: -
Žáner: Fantasy, Rozprávky, Draci
Vydavateľstvo: Argo(cz)
Anotácia: Ledový drak byl stvoření opředené legendami a vzbuzující strach. Žádný člověk totiž ledového draka nikdy nezkrotil. Ale Adara se ho nebála. Adara totiž byla zimní dítě, narodila se za nejkrutějšího mrazu, jaký kdo pamatoval. Když jí byly čtyři roky, poprvé se ho dotkla, a v pěti letech se poprvé proletěla na jeho širokém, chladivém hřbetě. Později, když jí bylo sedm, jednoho klidného letního dne přiletěli ze severu ohniví draci a napadli poklidnou farmu, jež byla Adařiným domovem. A jedině zimní dítě - a ledový drak, který Adaru miloval - dokázali zachránit svět před úplným zničením


Obálka na počítačovej obrazovke podľa mňa nie je pekná. Ale akonáhle mi kniha prišla domov, nemohol som si z nej oči vyočiť :D Obálka je úžasná, na dotyk príjemná a font je naozaj krajší než na obrázku :)



Nikdy si nebola docela istá, jestli zima přináší ledového draka, nebo jestli ledový drak přináší zimu...


Kniha sa začína o Adare, päť ročnej dievčine, ktorá je však chladná a citovo studená. Nikdy neplakala, nikdy sa nesmiala...je proste chladná. A každú zimu k nej priletí krásny, tajomný ľadový drak, s ktorým má Adara neuveriteľné puto. Ľadového draka sa všetci boja, myslia si, že je to netvor a nikto sa ho nikdy nedotkol - ak sa ho niekto dotkol, tak zomrel. Adara žije so svojim otcom a súrodencami na farme, ktorá sa neskôr stáva cieľom zlých ohnivých drakov...


Nemohla se dočkat svých narodenin, s kterými přicházel chlad. V zimě byla totiž Adara výjimečné dítě


Pre mňa je kniha neskutočne krásnym príbehom. Príbehom priateľstva, lásky a záchrany. Kniha je ľahká, má sto strán, z toho má väčšie písmenká než niektoré detské knižôčky, ktoré som podostával, keď som bol malý. Navyše knihu dopĺňajú ale veľmi, veľmi prekrásne obrázky, ktorých je viac než dosť, čiže knihu som mal zhruba prečítanú za hodinu. A musím sa priznať, mám chuť ju znova otvoriť a znova sa začítať do toho úžasného príbehu. Tak úžasného! Že som chcel vedieť, čo bude ďalej, no nechcel som byť zároveň na konci. Ledový drak je krásny príbeh, ktorý budem čítať stále a stále, dookola a dookola.

George Martin je veľmi známy autor, a to vďaka svojej sérií Pieseň ľadu a ohňa, ktorú si chcem strašne moc prečítať, no je obrovská a tak si to stále odďaľujem. Taktiež som sa rozhodol, že si GoT prečítam v grafických novelách od egmontu :D
Ledový drak je rozprávka pre deti, až na to, že jej čitatelia majú "viac" rokov. 


Taktiež som počul, že Ledového draka rozhodne neoporúčajú deťom a že to vôbec nie je rozprávka.
A viete akým mám názor ja? I cez to, že v knihe je veľa úmrtí, i cez to, že v knihe je veľa temných udalostí, doporučil by som to deťom. A prečo? Pretože je to príbeh, z ktorého máme veľa ponaučenia a zoberieme si z neho veľmi veľa. A navyše je založený na pravej láske, ktorá v rozprávkach vždy vyhrá - a v tejto knihe je úžasne pretvorená do vzťahu malej Adary a ľadového draka. Geniálne! (a keď si to tak uvedomíme - tiež nieje bohvieako milé dávať deťom knihu, v ktorej zlá kráľovná posiela lovca, aby zabil nevinné dievča...takže si to uvedomme :D)

S touto recenziou mám teraz dosť veľké problémy. A to také, že neviem ako mám slovami vyjadriť dokonalosť, perfektnosť a úžasnosť tejto super knihy. Proste táto kniha je Ú-Ž-A-S-N-Á!!! 
Určite túto knihu by som zaradil do čítania, ktoré je najpovinnejšie na svete :D Proste Ledový drak je odteraz povinné čítanie, a vy, ktorý čítate túto recenziu, si ho hneď zaobstarajte a prečítajte si ho!
A s hrdosťou vám hovorím (píšem), že do mojej favourites poličky pribudla ďalšia kniha! :) 


Knihu odporúčam všetkým, úplne všetkým. Ak si ju chcete prečítať, tak neváhajte, chodte do toho internetového kníhkupectva a pridajte si ju do košíka! Je to úžasná kniha! A preto si zaslúži viac než päť hviezdičiek :)

Percentuálne hodnotenie: 99% (proste to je úžasná kniha a hotovo)



Čítali ste túto knihu? Páčila sa vám tak ako mne?



6 komentárov:

  1. Máš super blog a fakt dobré články!! Len tak dalej. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, ďakujem, taký koment vie naozaj potešiť! :))

      Odstrániť
    2. Neni zač. Som rád že nie som jediný chalan ktorý má rád knihy. Ledového draka ti moc závidím. :D Síce som od toho spisovateľa ešte nič nečítal ale rád začnem na základe tvojej recenzie touto knihou. :)

      Odstrániť
    3. Neni zač. Som rád že nie som jediný chalan ktorý má rád knihy. Ledového draka ti moc závidím. :D Síce som od toho spisovateľa ešte nič nečítal ale rád začnem na základe tvojej recenzie touto knihou. :)

      Odstrániť
  2. Skvelá recenzia, skvelá kniha. Čo iné by sme mohli od Georga čakať, však? ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Ja som už dopredu vedel, že to bude nejaká "nadprirodzená" kniha, keďže to napísal pán Martin (O_O proste ho takto musím napísať), ale že to bude až tak dobré, tak to som nemyslel. :))

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!