štvrtok, 27. augusta 2015

On my Wishlist #6


Vítam vás pri ďalšom článku do série On my wishlist. O čo ide? Cieľom tohto meme je zverejniť knihy, ktoré by ste chceli mať doma.


Autor: J.R.R Tolkien
Séria: -
Anotácia: Hobit Bilbo Bublík má pohodlný život, nie je ctižiadostivý a len zriedka cestuje ďalej ako na druhý koniec Vreckán. Raz sa však pred jeho dverami objaví čarodejník Gandalf s trinástimi trpaslíkmi a zoberú ho na cestu „tam a zase späť“. Chcú získať poklad veľkolepého Smauga, veľkého a veľmi nebezpečného draka..


Autor: Marie Lu
Séria: Legenda
Anotácia: Pätnásťročná June sa narodila v jednej z najbohatších štvrtí Republiky a vďaka svojmu nadaniu a disciplinovanosti sa pripravuje na sľubnú kariéru v najvyšších vojenských kruhoch. Day, ktorý je jej rovesníkom, naopak pochádza z chudobnej časti sektora Lake a už odmlada je najhľadanejším zločincom v krajine. Obaja pochádzajú z celkom odlišných svetov, a tak zdanlivo neexistuje žiaden dôvod, prečo by sa mali ich cesty niekedy pretnúť. No len dovtedy, kým nie je zavraždený Metias, brat June, a hlavným podozrivým sa stáva práve Day. Ten sa však snaží ochrániť svoju rodinu a June pomstiť smrť svojho brata. No v šokujúcom slede udalostí prichádzajú na to, že táto skutočnosť ich stavia proti sebe. A tak nastáva boj o holý život, boj o budúcnosť ľudstva, boj o skutočnú ľudskú slobodu. 


Autor: George R,R.Martin
Séria: Pieseň ľadu a ohňa
Anotácia: V dávno zabudnutých časoch rozvrátila podivná udalosť kolobeh ročných období. V krajine, kde leto trvá desaťročia a zima celý ľudský život, to pod povrchom vrie. Mráz sa vracia a na ľadových planinách na sever od Zimovresu sa za obranným Múrom kráľovstva začali zhromažďovať temné sily. Na juhu kráľova moc ochabuje – jeho najdôvernejší radca zomrel za záhadných okolností a jeho nepriatelia začínajú vystupovať z tieňa. V centre konfliktu stojí rod Starkovcov zo Zimovresu, ktorý je rázny a neústupný ako zamrznutá krajina, z ktorej pochádza. Kráľ povolá lorda Eddarda Starka, aby sa stal jeho pobočníkom, čo je úloha, ktorá neohrozuje len jeho rod, ale celé kráľovstvo.


Čítali ste niektorú z týchto kníh? Ako sa vám páčila?

3 komentáre:

  1. Hobita si už čítal, ale nemáš ho doma, alebo by si si ho rád prečítal (trošku ma popis tohto meme mätie :D)? :) Inak ma neprestáva udivovať, koľko knižných blogerov Hobita vôbec nečítalo (ehm, možno je mojou obľúbenou knihou). A koľko to ani nemá v pláne. Alebo koľkým z tých, čo písali recenzie, sa až tak nepáčil! :D Inak, Hobita by som chcela mať doma aj ja - mám paperback, ale už dávno túžim po starom hardbacku z prvého vydania, avšak nemôžem ho nájsť nikde v antikvariátoch :/
    Hru o tróny by som si tiež veľmi rada prečítala! Spolužiaci mi odporúčajú seriál, ale ja by som chcela prečítať najprv knihy.
    Inak, to sa mi len zdá, alebo si zase menil dizajn? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hobita by som si strašne moc rád prečítal :D Nepáčil? Ja som videl len Hobitie(nazvime to tak) filmy a tie sa mi o sto krát viacej páčili než Pán prsteňov. Ja som z GoT videl prvú časť, chcel som to pozerať stále, ale potom by som len stále odialoval túto napráskanú sériu :D
      Dizajn som "nemenil" kompletne, vymenil som len ten horný obrázok a odstránil pár zbytočných kariet a widgetov :D Ale nemenil som ho :D

      Odstrániť
    2. Tak neviem, také hodnotenie, že 3/5? Akože pardon? :D Tá kniha je to najlepšie, čo sa dá zohnať! :D Vo filmoch je toho oveľa viac ako v knihe, rozoberajú sa tam aj "vedľajšie línie", ktoré sú v knihe buď len spomenuté alebo úplne vypustené a spomenuté v iných Tolkienovych knihách (napr. Sillmarilion alebo Nedokončené príbehy). Ale je tam aj veľa čisto vymyslených častí, pričom niektoré tam zapadajú viac a iné menej (druhý film je mojím najobľúbenejším filmom ever, za to tretí sa mi zdá o dosť slabší, keďže sa značne odlišuje od knihy). V Pánovi prsteňov je to zase naopak: museli vynechať veľmi veľa častí z kníh, aby sa to zmestilo :D
      Dúfam, že si ho prečítaš, potom by som si ja rada prečítala tvoj názor :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!