piatok, 28. augusta 2015

Tajomstvá upírov | Smrteľníčka, upír, zakázaná láska. Dookola a dookola!

Autor: L.J.Smith
Počet strán: 249
Originálny názov: The Nightworld:The secret Vampire
Diel: prvý
Žáner: Fantasy, upírska tematika
Vydavateľstvo: Fragment(sk)
Anotácia: Prvý diel novej fantasy L. J. Smith! (autorky Upírskych denníkov)
Sedemnásťročná stredoškoláčka Poppy sa dozvedá, že trpí rakovinou slinivky brušnej a zostáva jej pár týždňov života. Musí sa zmieriť s ortieľom neúprosnej diagnózy alebo existuje možnosť záchrany? James, Poppin priateľ, ktorý ju tajne miluje, jej ponúkne nesmrteľnú existenciu v Ríši temnoty. 
Zákon Ríše temnoty je absolútne jasný: ľudia sa nikdy nesmú dozvedieť, že ríša existuje, a jej príslušníci sa nesmú zamilovať do človeka. Porušenie zákona má strašné následky.


Obálka je vážne pekná, a ako som pozeral, aj všetky ostatné :) A hlavne sa mi páčia tie super chrbáty - prestavte si, ako máte doma celú túto sériu doma a tie chrbáty vám zdobia poličku :) Ale tie tváre nie sú až tak super... :D



Bol prvý deň letných prázdnin, keď sa Poppy dozvedela, že umiera.
Stalo sa to v pondelok, počas prvého skutočného dňa prázdnin(víkend sa nepočíta). Poppy sa prebudila s pocitom bohovskej ľahkosti. Nijaká škola.


Mňa táto kniha zaujala najmä svojou predajnou cenou v našom skvelom kníhkupectve, bola za dve eurá a tak som po nej siahol (ha, to som hovoril, že "pani" Smithovú už v živote nekúpim...) a rovno aj po druhom diele, ktorý ma super obálku. Zobral som si ju aj z dôvodu, že chrbáty kníh sú podľa mňa fakt úžasné. No a potom som si ju prečítal...

Najprv začnem s velikáááánskou výhodou tejto knihy a to: kniha je v mini formáte, písmenká sú väčšie než vy a autorka má fakt jednoduchý štýl písania. Asi najjednoduchší štýl písania  zo všetkých autorov, od ktorých som niečo čítal. Po výprasku s názvom Upírske denníky som sa rozhodol, že od tejto autorky si už neprečítam nič a to preto, že stále kváka o tom istom: zakázaná láska, smrteľníčka a upíri. A ja fakt upírov nemusím (akože VA si chcem prečítať strašne moc, ale to je iná šálka kávy...), čím táto kniha u mňa klesla ihneď. Ale druhý diel je o vlkolakoch, tých mám radšej :) A tretí, s krásnou obálkou, je o čarodejniciach - moje naj ♥ 
A preto som mal knihu prečítanú behom dvoch dní, i keď by sa dala prečítať za jeden. Lenže ako som hovoril - téma upíri, to nie je moje. 
Poppy je sympatická postava, sem tam by som jej dal jednu výchovnú facku, ale fajn. Až potom, keď sa začala "meniť" sa mi trošku odcudzila. Ale to nevadí, od tejto autorky som očakával jedno veľké NIČ...

Táto séria (myslím, že je tam sedem dielov) je o tom istom: láska medi človekom a bytosťou z Ríše temnoty. Ale pri tom je každý diel o inom a to: v každej knihe sú iné "tvory" a iné postavy. Ale zápletka je v podstate tá istá. A to sa mi páči - v tejto sérií sú upíri, vlkolaci, anjeli a čarodejnice, lovci a spriaznené duše... A preto si myslím, že môže zaujať naozaj každého, každý si v nej čosi nájde. Ja som si tam našiel lásku k Ríši Temnote - páčilo sa mi, ako to má autorka vymyslené a dokonca by bolo fajn patriť tam :-)
Možno táto kniha sa mi páčila preto, že som od nej fakticky nič neočakával. Vôbec nič. Dokonca som ju ani nechcel čítať, ale tak keď som uvidel písmenká väčšie ako môj prst, tak som sa na to dal. Prvý asi dvadsať? strán ma až tak nebavilo a vôbec som nevedel, čo sa z toho vykľuje. Postupne, ako uteká dej, tak aj uteká kniha a je to dobré. Naozaj. 

Ja ešte stále neviem, ako sa mi jej kniha mohla páčiť, keď z Upírskych denníkov som mal trauma na jeden celý týždeň :D Proste toto je oproti denníkom oveľa lepšie, oveľa. A nemusíte sa báť, že vás tie postavy budú otravovať stále.
Ríša temnoty je veľmi príjemným a oddychovým čítaním. Nie je tam nejaký hlboký príbeh, v deji sa nestrácate ani keď myslíte na inú knihu a dej ide a ide, až ho dokončíte. Ja sa už strášne moc teším na druhý, a moc moc na tretí diel o čarodejniciach. 

Pre mňa bol mínusom ten svet upírov...proste mi to pripadá, akoby som z nich už vyrástol a je mi to cudzie :) Ale príbeh bol fajn, svieži a rýchly, príjemný a oddychový, i keď sa tam diali nejaké tie vecičky :D Ďalším mínusom pre mňa bolo to, že Poppy má sedemnásť rokov a mne pripadala, akoby mala trinásť či štrnásť. A tým mi tá postava bola menej "realnejšia". Navyše mi moc liezla na nervy jej matka :D A James...toho som nemusel, ale z knihy mi pripadal ako najlepší charakter. 



Kniha bola priemerným čítaním, no zasa sa neviem rozhodnúť medzi dvoma a troma hviezdičkami, pretože to malo viacej múch, a mne nesadli tí upíri... Preto dávam knižke dve a pol hviezdičky! A teším sa na ďalší diel :)

Percentuálne hodnotenie: 45%


Čítali ste túto knihu? Ako sa vám páčila? Máte naň taký istý názor ako ja?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár a názor!