streda 2. septembra 2015

Draki: Bez dychu | Príbeh našej Azurky...

Autor: Sophie Jordan
Počet strán: 125
Originálny názov: Firelight - Breathless
Séria: Draki
Diel: 3,5
Žáner: Fantasy, YA, lovestory, draci, Novela
Vydavateľstvo: CooBoo(sk)
Anotácia: Dračie dievča Az je na dovolenke s rodičmi. Ich chata je obklopená úžasnou prírodou a Az nájde neďaleko rybník, kde si môže chodiť nerušene zaplávať. Teda aspoň si to myslí, kým sa tam neobjaví skupinka tínedžerov. Jeden z nich, tmavovlasý a svalnatý chlapec Tate, Az učaruje.




Obálka je prenádherná a páči sa mi asi (dosť sa mi páči aj obálka tretieho dielu) najviac - dievčatá s modrými vlasmi proste milujem!


"Okej. Takže bosorák má niečo spoločné s vlkolakom, ktorý ma niečo spoločné s polovičným vlkolakom a polovičnou morskou pannou?
"Nie," Tate sa ponúkne vysvetliť mi to, "Len ju využíva, aby sa dostal bližšie k jej najlepšiemu kamarátovi, k upírovi so špeciálnym amuletom, ktorý mu umožňuje prechádzať sa po ulici aj počas dňa."
Obe sa naňho pozrieme. 
"Čo?" obranne pokrčí plecami


Kniha je krátka novelka k série Draki a pojednáva o Azuriných prázdninách. Az sa s rodinou vydajú na dovolenku, na mesiac, a Az to tam čiastočne nevie vydržať - pretože jej vodné draki chce vodu. A tak Az nájde opustené jazero, kde každý deň sa vyberie plávať. Jedného dňa tam však nájde Tatea, ktorý ju oslní a očarí, a v Az sa prebúdza draki - na znak, že je do neho zaľúbená...


Pomaly sa prebudím a vykĺznem zo sna, v ktorom jednej chvíli letím a vzápätí sa ponáram do blankytnej vody. 


Mne sa kniha strašne moc rýchlo čítala, a určite sa bude rýchlo čítať aj vám. Ja som z tejto série čítal len prví diel, Draki, ktorý sa mi páčil, ale sa priznám, že teraz by som mu nedal pä hviezdičiek. Ale štyri. No proste som vtedy nevedel tak recenzovať ako teraz a každé niečo nové v knihe ma oslnilo... Draki 1 mala už vtedy veľké písmenká. Draki Bez dychu ich má trikrát väčšie. V originály má 70 strán a veľké písmenká má preto, aby to nebol len "zošitok" a bola to kniha. Azurka je celkom milé dievča, hlavne sa mi na nej páči jej štýl. A je naozaj pekná. Ale niekedy mi fakt dosť liezla na nervy. Až niekedy moc. Napríklad jej opisy toho nechutného....ani nechcem vedieť ako sa volá. Tate? Oh, áno, Tate - čistý debil. 
Ja som na týchto "teenage" knihách zvyknutý, že je tu láska, sú tu úplne nezmyselné opisy jeho svalnatej hrudi, ale....V tejto knihe to bolo na mňa už trochu dosť. Ale...

Tak začnem tým, že knihu som čítal asi tak pred rokom (no približne v tej dobe, kedy vyšla) a čítal som ju na mobile. Vtedy som mal z toho rozporuplné pocity a nevedel som na hárok recenzie napísať ani slovo o tej knihe. Pred jedným dňom som si ju znova prečítal, keď mi prišla domov (ha, spolu s úžasnými Tvormi a netvormi) a svoje pocity som si utriedil, a preto píšem teraz túto review. 

Knihu som mal zhltnutú. Samotný príbeh a samotná dejová línia/zápletka sú celkom fajn, také fajn oddychové čítanie na leto. Epilóg je skvelý a celkom prekvapivý. Autorkin štýl písania (keď emyslíme tie opisy) tak je ako v Draki, svižný rýchli a jednoduchý. Ale viete, čo na knihe je úplne zle?
Knihu "pošpiňuje" (musím to tak povedať) fakt, že je to novela. A viete prečo? Pretože ak je nejaká novela ku knihe/sérií tak je pomocná, odhalí nám niečo bližšie z deja, niečo nám ujasní, čomu sme v knihe/sérií až tak nerozumeli. Lenže Draki: Bez dychu je úplne zbytočná novela. 
Nehovorím, že je zbytočná ako kniha, to vôbec nie - žiadna kniha nie je zbytočná. Ale viete čo je napísané na obálke? Že je to novela. A veľmi zbytočná novela. 
Dúfam, že moju recenziu na túto knihu pochopíte, a že sa nemusím báť, že sa dostanem do vojny komentárov :/ A taktiež táto recenzia nebude ktovieako dlhá, pretože by som sa len stále opakoval, dookola ako opakovací papagáj :D

Túto knihu proste len zhrniem slovami: Fajn príbeh. Oddychovka. Ale zbytočná novela.
Príbeh bol (už som spomínal) celkom fajn, i keď to podľa mňa na Draki nemá. Táto kniha je čistá oddychovka, na krátke a rýchle čítanie ako stvorená. Taktiež je tu viac lásky než v Draki. Nie sú tu zdĺhavejšie opisy, ktoré sa vysktytujú v normálnych knihách (myslím tým to, že nemyslím novely). Ale ako novela je to fakt zbytočná. Táto kniha mohla byť nejaká poviedka, ku ktorej by boli pripojené aj ďalšie, a spolu by sa to volalo že "Poviedky zo sveta Draki" (jop, moja fantázia je fakt bujná, niekedy až moc) a vtedy by to bolo oveľa, oveľa lepšie. 

 

Príbeh bol fajn, kniha oddychová, novela zbytočná. Ale neľutujem to, že som si ju prečítal. Len to je niečo medzi priemerom a pod priemerom. (a aby som sa nedostal do vojny komentárov, tak pripomeniem - sto ľudí, sto chutí, každý ma iný názor). Ak ste čítali Draki a páčila sa vám, pokojne si prečítajte aj túto novelku. Dosť bolo ťažké dať tejto knižôčke hodnotenie, pôvodne som jej chcel dať 2,5. Ale rozhodol som sa, že jej dávam také slabšie 3 hviezdičky, ktoré si zaslúži za svoju ľahkosť, krátkosť a fajn príbeh. 

Percentuálne hodnotenie: 48%


Čítali ste knihu? Aký máte naň názor? Taký istý ako ja?







Kam ďalej?:

2 komentáre:

  1. Moc pěkná recenze :) Už delší dobu si chci tuhle sérii přečíst :) Tak snad mě nezklame :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Ono na tých knihách je dobré to, že asi nikoho nesklamú :)) :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!