sobota, 12. septembra 2015

Tvory a netvory | Ďalší unikát do poličky...

Autor: Jody Revenson
Počet strán: 208
Originálny názov: The Creature Vault
Séria: -
Diel: -
Žáner: Sprievodca k filmu
Vydavateľstvo: slovart(sk)
Anotácia: Táto kniha predstavuje všetky fantastické tvory z kompletnej série o Harrym Potterovi - od mierumilovných domácich škriatkov a poštových sov po nebezpečných dementorov a drakov. Vznikla v spolupráci so štúdiom Warner Bros, ktoré prenieslo príbehy malého čarodejníka na filmové plátna. 
Nahliadnite s ňou do tajomných archívov filmárov a objavte aj dosiaľ nezverejnené výtvarné návrhy a informácie. Súčasťou knihy je plagát zobrazujúci všetky tvory z knihy.

Obálka....musím sa k nej vyjadrovať? Veď všetci vieme, že je úžasná a fantastická :3 A čo ma milo prekvapilo je to, že to nie je prípad ako u Filmových čarov - že tam bol prebal. Tu nie je žiaden prebal, obálka je hebká, ornamenty vyryté a fanúšikovia HP už majú len veľké feelings pri dotyku.. :D

* * *

O knihe už určite viete, že je to akýsi ďalší filmový sprievodca. Vo filmových čaroch sme sa spoznávali s tvorbou filmu ako takou, všetko sme tam mali, nie dopodrobna a práve naopak, všeobecne. A potom nadväzujú ďalšie knihy - neviem presne, ale myslím, že ich je už tri - a rozoberajú každú tému podrobnejšie. Jody Revenson sa ujal tohto spracovania. 
Je tu kniha Characters Vault - kde nám Jody rozoberá ako sa vyberali herci, ako sa tvorili kostými pre nich, ako ich prerábali na postavy z kníh J.K.Rowlingovej...Potom tu je (neviem presný názov) niečo ako sprievodca všetkými miestami, ktoré sú v HP filmoch - čiže Jody nám tam znova odkrýa tajomstvá z filmu, ako vytvárali miesta v HP, na akých miestach sa to natáčalo. No a Jody potom prichádza s ďalšou knihou Creatures Vault - u nás ako Tvory a netvory, ktoré na dopodrobna popisujú ako tvorili tvorcovia filmov postavy, ako sa s tým cez počítačové efekty popasovali a tak. 


Ako sa na tie fotky teraz tak pozerám, je fakt škoda, že som ich nenafotil viacej :/ Ale dúfam, že vám to nebude vadiť :) 


Stránky sú na pohľad úžasné - doteraz ukryté kresby, obrázky a animácie, slovartu sa to naozaj podarilo. Ku každému tvoru máte nejaké tie základné informácie a potom ich máte podrobnejšie vysvetlené. 
Už som hovoril aká je úžasná?


Táto kniha má aj členenie kapitol - tvaromeniči, vodné príšery atď, atď - ktorých označenie je na jednej celej dvojstrane s tým, že na ľavej je akoby "najhlavnejší" tvor z danej kapitoly. Napríklad keď sme boli u Tvaromeničoch, tak na ľavej strane bol Lupin ako vlkolak.


Vydanie tejto knihy, uznávam, muselo dať slovartu dosť zabrať a preto ma veľmi milo prekvapilo, keď som sa dozvedel, že jej dátum vydania nebudú prekladať. (veď vieme, ako to v slovarte býva)



Knihe dávam jednoznačných pät hviezdičiek, plný počet. Knihu odporúčam fanúšikom Harryho Pottera, hlavne tým úplne oddaným ako som ja :D Kniha by im nemala chýbať v poličke :) 

Percentuálne hodnotenie: 100%



Máte túto knihu doma? Tiež je to pre vás taký úžasný poklad ako pre mňa? Už ste ju videli (a cítili) v kníhkupectve?

6 komentárov:

  1. Sice nejsem moc veliký fanoušek Harryho Pottera, ale úžasný článek. :) :3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kniha je krásná ale bohužel se vztahuje k filmu. Není to na škodu, určitě bych ji brala ale není pro mě prioritou. Mnohem lepší se mi zdá plně ilustrované vydání Harryho Pottera a kamene mudrců, který vyjde v říjnu:).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uhm, ono to je pravda.. :) I ja sa najviac teším na ilustrované vydanie, lenže ja som obrovský fanúšik HP, tak som túto knihu proste musel mať doma :D A ešte viac, keď som videl (a cítil) ako vyzerala... :D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!