sobota 3. októbra 2015

Trón zo skla | Keď si Popoluška zabudne namiesto črievičky dýku...

Autor: Sarah J. Maas
Počet strán: 379
Originálny názov: Throne of Glass
Séria: Trón zo skla (Throne of Glass)
Diel: prvý
Žáner: Fantasy, YA, High - Fantasy, Epic fantasy
Vydavateľstvo: Slovart (sk)
Anotácia: Najočakávanejšia epická fantasy sága roka! V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu. Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

Obálka knihy je fakt úžasná, Celaena tam je naozaj krásna (podľa mňa) a páči sa mi, že vždy keď sa na ňu pozriete, zbadáte nejaký skrytý detail.....Ale to ružové písmo (ono vyzerá červeno len na obrázku) je fakt hrozné. A hroznejšie je, že sa po prvom dotyku hneď zotiera, takisto aj na chrbáte. Strašná škoda, dúfam, že to nebude tak i u druhých dieloch 



"Keď sa toho lana dotkneš, vytrhnem ti vnútornosti," varovala žoldniera


Celaena Sardothien je naobávanejšou a najnebezpečnejšou nájomnou vrahyňou všetkých čias. Avšak urobila jednu chybu a nechala sa chytiť, a preto teraz trčí v Endovieri. Celaena si myslí, že tam už ostane do konca svojho života - až dokým nepríde k nej princ Adarlanskej ríše Dorian, ktorý jej ponúkne slobodu, ak vyhrá súťaž medzi dvadsiatimi tromi vrahmi a zlodejmi. Celaena sa tak presúva do hradu, kde sa začnú diať zvláštne veci - niekto neznámy totiž postupne vraždí vrahov a zlodejov...


"Nateraz," odsekla, "Nabudúce možno už nebudem taká ohľaduplná a ovraciam radšej teba."


Trón zo skla je určite každým známy svojou chválou medzi zahraničnými blogermi a booktubermi, čiže knihu som poznal už dlhšie pred jej vydaním v slovenskom jazyku. No a potom sa dozvedáme, že sa prekladá a uvidíme ju aj v našich kníhkupectvách. Dátum vydania bol (keď si dobre pamätám) dakedy ešte v apríli tohto roka, niekoľko krát sa to posunulo ďalej. No a potom o polroka neskôr ju konečne slovart vydal! Aký zázrak, že?! Poďme radšej ďalej...
Mne sa kniha neskutočne páčila. Rýchli dej, úžasný štýl písania, ktorý ma neustále držal na stránkach, pútavý svet a hrdinka....veď o nej sa tak veľmi veľa hovorí, že? Čo si o nej myslím ja?
Že je dokonalá. Celaenu som si zamiloval hneď ako to išlo, jej charakter je priam dokonalý. Stále som nevedel, čo stále kvákajú o nej ódy o tom, že je kick-ass hrdinka. No po prečítaní som zistil, že to tak je. Sarah J Maas ma až prekvpaila, akú hrdinku dokázala vymyslieť. Jej hlášky, tie ma vždy pobavili a boli úplne skvostné. Čo ma však zo všetkého najviac prekvapilo bolo to, že ani jeden krát som pri nej nemal moment, že aha, tuto mi naozaj troška nesadla a autorka si to mohla odpustiť (to platí aj pre hrdinku, aj pre knihu) - proste každé slovo, každú vetu v tejto knihe som si nesmierne užíval a čím ďalej som čítal a čítal, tým väčšmi som zisťoval, ako veľmi milujem túto knihu.

Táto kniha mi absolútne sadla a hneď vám poviem (napíšem) prečo: je to kniha pre závislákov. Niečo ako HP. Proste kniha, u ktorej si vychutnávate každé slovo a nechcete, aby skončila. A kniha, na ktorej proste závislačíte. O ktorej neustále kvákate a dávate si jej cover na pozadie mobilu. (ahoj, Anet :D)
Postavy sú úžasne vykreslené, autorka ich veľmi dobre pozná a preto s nimi vie perfektne narábať. Dorian bol fajn postava, hlavne z toho hľadiska, že niekedy by radšej bol obyčajným chlapcom než byť princom, na ktorého sa pomaly, ale iste rúca mnoho povinností. Chaol bol taký pre mňa nič moc, nejako som ho dobre nepoznal. Na to však asi budú slúžiť tích deväť noviel, ktoré sú už v originále spolu vydané ako Assassin´s Blade a ja si ich budem musieť čoskoro prečítať...
V tejto knihe nájdete i niečo z prostredia šľachticov, kráľov a princezien. Intrigy a faloš a také tie umelo dobré vzťahy, ktoré si šľachtici vytávrajú len pre majetok dokázala Sarah presne vystihnúť a i z týchto "kútov" nám priniesla jednu dôležitejšiu postavičku, lady Kaltain, ktorú ale tak neznášam! Vážne, táto žena je na zabitie...
Svet, ktorý autorka si vymyslela, je premyslený do detailov a na jeho priblíženie nájdeme v knihe aj fešnú mapku, ktorú som, a ani vy (podľa mňa) potrebovať nebudete. Ale ako skrášenie a doplnenie deja je to fajn. 
Na čom som sa trochu zasmial bola strana s výslovnosťou, to mi neviem prečo prišlo trocha funny. 
Svet, v ktorom sa odohráva kniha je bez mágie, avšak istým spôsobom ju tam vidno (nechcem spoilerovať).
Priznám sa, že keď (!pozor spoiler!) sa Elena objavila Celaene tak som žasol ako prikovaný a vyrazilo mi to doslova dych. Akcia a napätie v knihe naberalo stále na obrátkach, garantujem vám, že ani jeden krát sa pri nej nebudete nudiť. 

Z tejto knihy som stále v rozpakoch, to nebudem popierať. Neviem si z nej utriediť myšlienky, no jedna je istá: táto kniha je fakt úžasná. Tak ako sa o nje hovorí, kniha ma nesklamala, práve naopak prevýšila moje očakávania. Nesmierne sa teším na druhý diel s názvom Koruna z temnoty a ja sa modlím aby, prosím prosím prosím, sa nepreložil dátum a vyšlo to v stanovenom dátume,čo je tuším koniec novembra. Dúfam,že sa nepreloží, to by som neprežil.
Ako by som to zhrnul: kniha vám ponúka všetko, čo od dobrej knihy očakávate - skvelú hrdinku, skvostný svet, kráľovské intrigy, detektívny nádych, napätie, akcia, vraždy, boje, ale i romantika....
Strašne sa mi páči, že je ako i pre dievčatá svojou romantikou a vraj "sexi" chlapcom, tak i pre chlapcov skvelej hrdinky, ktorá nelezie na nervy, boje, akcia a napätie. Čiže ju odporúčam všetkým, chlapcom i dievčatám, je jedno akým vekovým skupinám - verím, že si ju užije každý. 

Kniha mi naozaj padla dobre, som rád, že som mal príležitosť si ju prečítať. Prirástla mi k srdcu, bola jednoducho úžasná. Zaslúžených 5 hviezdičiek si odo mňa berie a verím, že sa k nej ešte niekedy vrátim. 
Percentuálne hodnotenie: 98%



Čítali ste už knihu? Ako sa vám páčila?

14 komentárov:

  1. Ahoj, neviem, kde si to počul ale v The Assassin's blade nie je 9 noviel a nie sú ani o Chaolovi. Noviel je tam 5 a všetky sú z Celaeninej minulosti ešte pred Endovierom. Chaola spoznala až vtedy, keď po ňu aj s princom prišiel do Endovieru, takže máš nejakú zlú informáciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. JŽŠ to mne sa stáva neustále :D Ale tak ďakujem, že si ma opravila :) Aspoň už budem vedieť :) :D :D

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jedna maličká vec: 9 noviel o Chaolovi by som rada brala :D
    Pre tvoju informáciu: Assasin's blade je súbor noviel, piatich o Calaeinom živote pred Trónom zo skla, ako bola v Assasin's Keep a keď už, tak je tam Sam. V tej dobe, kedy sa to odohráva ani nevedela, že nejaký Chaol existuje.
    Čo sa týka posunutia vydania, samozrejme, že to nasere, ale Slovart za to nemôže, že si dáva záležať na knihách a snaží sa, aby boli čo najkvalitnejšie.
    A k ošúchanému textu. Ehm, Slovart aspoň vydal kvalitný paperback kde sa ti hrb neprehne keď to len trošičku viac otvoríš. A to že sa ošúcha písmo...to bol môj najmenší problém :D
    Inak, vyvaruj sa odsekom so spoilermi. Nič to prakticky nikomu nedá, ten kto to nečítal a chce, tak si to nezobrazí a ten odsek je mu tam zbytočný. A my, čo sme to čítali, to tam nepotrebujeme mať. A iba to zbytočne udiera do očí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, to už viem, odpusť mi :D :D :D
      Za tvoju radu som vďačný, aspoň viem, čo čitateľom môjho blogu prekáža :)

      Odstrániť
  5. Túto knihu milujem!! Najlepšia kniha na svete :D Úplne s tebou súhlasím. Vo všetkom. :) Super recenzia!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ježíš ta kniha mě láká díky tobě ještě více! :3 :D
    http://bookishblog16.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som strašne rád, je bombastická! :D

      Odstrániť
  7. Mě zklamala zavádějící anotace. Jinak to byla povedená love story kniha.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čo ja viem, tá anotácia sa mi práve že nezdá, že by zavádzala :/ :D :D

      Odstrániť
  8. K obálke: hneď som išla skontrolovať knihu a všimla som si, že písmo naozaj nie je červené... ale nie je ani ružové, to je taký ružovo-fialový odtieň. A tiež som si všimla, že sa mi už zotiera písmo a tak celé sa to nejak rozpadá, asi som to mala nejak zle položené v poličke :( Ale inak je tá obálka úžasná... lepšia ako tá pôvodná :D
    Mapku som si chvíľu študovala a občas som sa do nej pozrela len tak na doplnkové zorientovanie, ale inak som ju tiež nijak zvlášť nepotrebovala.
    Tiež som sa pozastavila pri tej výslovnosti, ale aj tak som si tie mená vyslovovala podľa slovenskej výslovnosti :D Načo si v hlave budem z Chaola robiť Kejola (či jak to je)?
    Hlavná hrdinka bola naozaj úžasná, pravdepodobne najlepšia, s akou som sa kedy stretla. Príbeh bol úžasný (vďaka hlavnej hrdinke). A čo mi prekážalo? Milostný trojuholník! Zas a znova, milostný trojuholník. Ach bože prečo. Tentokrát to však zachránila hlavná hrdinka, takže sme nemali žiadne "nechcem ublížiť ani jednému" alebo "rozdelím si srdce", chvála autorke. A nejako viac sa mi páčil Chaol, aj keď ma občas štval.
    Skrátka a dobre, tiež sa neviem dočkať pokračovania.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou rozpadajúcou sa väzbou to máme rovnako, no nemysli si, že za to môže zlá poloha položenia v poličke :DD
      Inak, som rád, že aj ty to tak máš - keď som knihu čítal, nebol to žiaden Kejól Vestfól, proste Chaol :D :D
      No a milostný trojuholník...na to už som si zvykol pri YA :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!