štvrtok 26. novembra 2015

Čo robím, ak prokrastinujem? | Niečo o mne #1


Ahoj :) Opäť prokrastinujem :D Nanowrimo, "písací" projekt, je už takmer na konci (presnejšie sa končí už o štyri dni) a i keď som napísal dosť na to, že nanowrima sa zúčastňujem prvý rok, očakával som, že to bude lepšie. No jednoducho, prokrastinácia si vybrala aj mňa...
Nuž....

*tento článok vznikol na základe NANOWRIMO, no ako som dopísal tento článok, zistil som, že až tak to s NANOWRIMO aáááž tak moc nesúvisí :)
**teraz by som mal znova robiť niečo iné, no prokrastinujem 
***prečo som sa rozhodol dávať to do častí? Pretože spôsoby, akým prokrastinujem, sú rôzne. A vždy pribúdajú.

1. Pozerám sa do skrine
Vážne. Fakt. Ak mám niečo robiť, no prokrastinujem, tak sa prejdem jeden krát po svojej izbe, otvorím skriňu a pozerám sa do nej niekoľko minút. Síce ma tam nič nezaujíma, no proste...Je to fakt čudné :D


2. Pozerám booktuberov
Tak to asi každý z nás. Katytastic, Polandbananasbook, PeruseProject...všetko skvelý ľudkovia, ktorých by som sa najradšej opýtal, ako stíhajú toľko kníh prečítať za jeden týždeň, keď robia milión sto ďalších vecí. Inak, chceli by ste nejaký článok/články o mojich naj Booktuberoch? 


3.Pozerám interviews. Nie však hocaké. 
Ak pozerám na Youtube interview, vedzte, že isto prokrastinujem. No nepozerám hocaké interview. Len tri. Stále dookola, znova a znova, a nie, neprestalo ma to stále baviť. Jedno je s Kierou Cass, kde je Kiera absolutely adorable a hovorí tam s Margot Wood o jej najnovšej knihe (v tej dobe) The Heir. No a to druhé je s Cassandrou Clare, má asi hodinu dvadsať a dokážem sa naňho pozerať deň čo deň. A tretie, ktoré som videl nespočetne najviac veľa krát, sa volá "Dark days group" kde Ransom Riggs dáva otázky autorkám Tahereh Mafi, Veronica Rossi, Kierstin White a Sophie Jordan. Milujem tieto interview :) A ak ste ich nevideli, skúste ich - sú totálne suprové :) A vždy inšpirujú 

Kiera je super šibnutá. Preto je taká skvelá.

4. Vytváram si mini-bannerky na obľúbené série
Aktivitka "vyrábať si minibannerky k obľúbeným sériam" je veľmi užitočná, ak chcete prokrastinovať. Po prvé, zabaví vás to na najmenej hodinu. Po druhé, výsledok sa vám bude veľmi páčiť. Mini-bannerky všetci poznáme, resp. všetci ich máme na svojich blogoch - obľúbené série, obľúbené trilógie atď, atď. No a vytváranie si týchto bannerkov som si pridal na svoj list prokrastinačných aktivít :)


5. Vytváram si obálky
Určite viete, že mojou záľubou je písanie kníh, no ani jednu som nedokončil. Vlastne, dokončil som prvý diel Jacksona Halla, no ten potrebuje ešte toľko úprav, že to budem dorábať celý život. Znova a znova začínam príbehy, od JH som nedokončil absolútne nič. A keď ma poznáte o trochu lepšie, viete, že nezačínam príbeh písať bez toho, aby som nemal obálku. Aj keby som mal mať len čiernu obálku s bielym názvom, musím proste mať ku každému príbehu obálku. Inak príbeh neviem písať. Dosť divné, čo? :D


Tak a to je všetko, čo som chcel v prvej časti týchto článkov spomenúť. Dúfam, že sa vám páčil. Tak sa uvidíme zajtra, pri recenzií na záver jednej z mojich naj trilógií, Pekelné stroje, Mechanická princezná. Tak zatiaľ čus! 


Aj vy prokrastinujete? Čo robíte, ak nerobíte to, čo máte robiť?

2 komentáre:

  1. Nanowrima som sa nezúčastnila, no v novembri sa mi konečne podarilo dať nápad na poviedku do súťaže do písomnej podoby: za jeden večer som napísala cez 13000 znakov len aby som neskôr zistila, že limit je 3000. Takže odvtedy spočíva moja činnosť v mazaní. Momentálne som na nejakých 8500 asi a vyzerá to tak, že to budem musieť zredukovať čisto na dialógy, aj to bez úvodzoviek :D
    U mňa je najväčšia irónia keď prokrastinujem čítaním tipov ako skoncovať s prokrastináciou. Inak väčšinou len trávim čas na internete čítaním stránok, ktoré sa mi málokedy zídu (ale predsa! :D). Alebo čítam knihu, keď sa mám učiť. Booktuberov nepozerám žiadnych, celkovo ma videá veľmi nebavia, za to ale čo sa týka mojich obľúbených hercov/seriálov/filmov pozerám tie také "funny moments" videá, občas všelijaké trailery na filmy a tak :D
    Banner nemám na blogu ani jeden, čo má hneď niekoľko dôvodov: a) pri tvorbe obrázkov zvládam len najzákladnejšie úpravy, b) nemám čas, c) nečítam dostatočne veľké množstvo rozmanitých kníh/sérií, takže by som tam mala možno dva bannery a d) aj tak sa to mne osobne veľmi nepáči :D (nič proti, samozrejme, čisto môj pocit)
    A keby som mala najprv vytvoriť obálku ku hocičomu, čo píšem, tak by som to nikdy nenapísala asi :D Názov príbehu vymýšľam väčšinou ako posledný a keby ho netrebalo, tak ho tam nedám vôbec, lebo nikdy sa mi nezdá dosť dobrý :D
    Inak, práve čítam Mechanickú princeznú! :) A bolo mi povedané, že keď som pri prvých dvoch knihách neplakala, tak teraz budem, čiže každú chvíľu som pripravená zrevať sa jak malé decko :D Ale zatiaľ to je fakt super!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, s tými názvami máš absolútnu pravdu :D A MCH je úplne úžasná! :))

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!