utorok 24. novembra 2015

Elita | Keď korunka znamená viac ako priateľstvo...

Autor: Kiera Cass
Počet strán: 288
Originálny názov: The Elite
Séria: Selekcia 
Diel: druhý
Žáner: YA, Dystópia
Vydavateľstvo: CooBoo (sk)
Anotácia: Z 35 dievčat v Selekcii zostalo už len 6 elitných súperiek. America Singerová spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s princom Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. 
Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. 
Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť.



Obálka je nádherná, veď nie je trilógia Selekcia práve známa vďaka tomu? :D Ale z trilógie sa mi páči najmenej. Ak by som bral aj ďalšie dva príbehy, tak najmenej sa mi páči The Crown a až potom Elita :)



Láska je krásny strach.


Selekciu som čítal pred rokom (omfg, ten čas ubieha ako vzduch) a keď vyšla Elita (myslím, že to boli tie ešte prvé mesiace tohto roku), tak som si vravel, že si ju určite hneď prečítam. Ale houby! K Elite, druhému dielu trilógie Selekcia, som až dostal teraz. No neľutujem to, možno sa mi "viac" páčila práve preto - pretože Selekciu som čítal pred rokom a až teraz druhý diel. 
America Singerová je medzi elitnou šestkou (nechcem spoilerovať), kde Selekcia sa už naozaj blíži ku koncu a už ide do tuhého. Z tridsiatich piatich uchádzačiek o korunku a princovú ruku zostalo len šesť. Pre dievčatá je naozaj dôležité, aby si u princa a u ďalších "dôležitých" ľudí urobili dobrý dojem. Americina nerozhodnosť nás stretla už v prvom diele, s tou najkrajšou obálkou :3 V Elite je toho podľa mňa ešte viacej. Jedna kapitola: chcem Aspena!!! Druhá kapitola: chcem Maxona!!! Tretia kapitola: neviem sa rozhodnúť!!! Štvrtá kapitola: už sa musím rozhodnúť.
Takže toto bola taká názorná ukážka, čo môžete tiež zažiť v Elite. Síce mi to nevadilo ako niektorým druhým, no určite je to pre to, že som sa to snažil prehliadať. 
Čo ďalej k postavám: Maxon mi viac-menej troška liezol na nervy, no občas mi ho bolo smutno, keď si vypočúval Americine nerozhodnosti :D Aspena, ako vždy, by som najradšej priklincoval o stenu, nech dá všetkým pokoj a nech Americe nespôsobuje utrpenie. (Áno, podľa môjho názoru by mal Apsen ísť kade ľahšie.) Dievčatá by sa akoby zmenili, zrazu ich nepoznáme: robia všetko pre to, aby vyhrali Selekciu. V prvom diele tejto trilógie som Celeste nenávidel, no v tomto diely sa mi mega páčila! Ty mrškaaaa! :D


Aspen bol domovom. Aspen bol bezpečím.


Čo sa týka deja, kniha je všeobecne kratšia ako selekcia, čiže ide ešte rýchlejšie, ako dokážete očakávať. Tých udalostí a tak je tam viacej ako v Selekcií, oveľa viacej. Oproti Selekcií to bolo oveľa akčnejšie, nevyspytateľnejšie a menej očakávanejšie. Rozhodne je táto vlastnosť Elity obrovské, obrovské plus! 
Tiež nám Kiera pomáha nazrieť viac do toho kráľovského a šľachtického prostredia, ukazuje nám tie intrigy a všetko, čo robievali predošlý panovníci len pre to, aby boli za každú cenu tí najvyšší. Bolo to tiež pekné spestrenie deja. Rebelov tu máme oveľa viac ako v Selekcií. V Selekcií mi to pripadalo ako nejaké dotvorenie toho deja, v Elite mi to pripadalo ako nejaká ďalšia hlavná línia príbehu. Čiže opäť, veľké plus. V tejto knihe je vidieť, že Kiera zapracovala a dala si záležať. Väčšinou v týchto YA dystópiach býva, že druhé diele sú na nič. Alebo sú dobré, no nie tak dobré ako prvý a tretí diel, čiže je to na nič :D Elita, práve naopak, je veľmi, veľmi dobrá, určite sa mnohým páči viac než prvý diel. No i keď ma Selekcia miestami trošilinku nudila a Elita bola nabitá a mala všetko, čo potrebovala, Selekciu som si nejako proste zvláštnym spôsobom obľúbil a páčila sa mi viacej, ako druhá časť. Nehovorím, že Elita bola horšia, ne ne! Len k Selekcií...ja proste neviem. Mávate niekedy taký ten pocit, kedy druhý diel je lepší než prvý diel, no k prvému dielu ste citovo nadviazaný (alebo nejako inak)? Proste to sám nechápem...No Selekcia je taká...čo ja viem? Nostalgická?
Ak ste zmätený v tejto recenzií, vôbec sa nečudujte. 8D Z tejto trilógie môžete byť rovnako nerozhodný, ako sama America. 
Určite ste počuli, že Selekcia mala byť najprv filmom. Zrušilo sa. Potom seriálom. Zrušilo sa. No a teraz trilógiu odkúpili Warner Bros. (o ktorých dúfam, že stoja za niečo) a majú to byť filmy! Síce si zastávam názor, že Selekcia by bola lepšia ako seriál, tak filmy budú určite tiež dobré! Samozrejme, ak vôbec budú...


Selekcia odo mňa dostala štyri a pol hviezdičiek. Elita bola síce akčnejšia, dejovo aj trocha napätejšie, neočakávanejšia ako Selekcia...no tiež bola America nerozhodnejšia. A k prvému dielu mám iný vzťah, páči sa mi viacej. Takže Elita dostáva odo mňa zaslúžené štyri hviezdy z nebíčka! 
Percentuálne hodnotenie: 77%



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk
Do Školy dobra a zla sa môžete prihlásiť na tejto adrese.



2 komentáre:

  1. Ja sa hanbím :D Ešte som sa stále nedopracovala ani k tomu, aby som si knihu kúpila... Čo mi pripomína moje letné predsavzatie, že si dokončím v prvom rade série.... Ehm, tak asi... Ale trochu sa obávam, že by som Americu prizabila kvôli tej nerozhodnosti. Vážne nemám rada také hrdinky, teda zväčša, vlastne ani neviem, že či vôbec taká hrdinka existuje, ktorá sa nemusela rozhodovať medzi dvoma chlapcami o.O :D
    Ehm majú byť filmy! :O To vážne?! Akože ja osobne proti tomu nemám nič, ale ako seriál, hmm to by bolo plné intíg a možno aj dievčenské bitky, ktorých som nedočkala v Selekcii :D Bohužiaľ,...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bože, tie letné (prázdninové) predsavzatia mi ani nepripomínaj... :D :D
      No, zatiaľ práva majú Warner Bros. :) Už len čakám, kým Kiera dakde oznámi, že sa to znova zamietlo -_- :D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!