sobota 21. novembra 2015

The Egg | Krása vyjadrená na niekoľkých stránkach

Autor: Andy Weir
Počet strán: 4
Originálny názov: The Egg
Séria: -
Diel: -
Žáner: poviedka, vesmírna tematika
Vydavateľstvo: -
Anotácia: 
A short story about the universe.



Toto bude troška "výnimočnejšia" recenzia, pretože je na výnimočnú knihu. No dobre, nie je to kniha, má len štyri strany. Dakto si pomyslí, čo na štyroch stranách môže byť tak oslnivo úžasné? Prečítajte si a pochopíte :)


“Yup,” I said.
“I… I died?”
“Yup. But don’t feel bad about it. Everyone dies,” I said.

Andy Weir je spisovateľ, ktorý sa preslávil knižkou Marťan, ktorú ste môžno čítali, ja však nie. No po tomto štvorlistovom skvoste sa na ňu určite chystám. Taktiež o Marťanovi môžte počuť vďaka tohtoročnému filmu. Marťan má veľmi pozitívne ohlasy, recenzie naň sršia nadšením, no na The Egg od neho som ešte recenziu nevidel. Tak som si povedal, prečo nie?, keďže je úžasná. No a ak ma poznáte dlhšie, tak viete, že ak sa mi niektorá kniha veľmi páči, hovorím o nej jedno celé storočie. A The Egg je ďalší úžasný skvost, o ktorom budem hovoriť ešte niekoľko krát, pretože to bolo proste perfektné. 


“My kids… my wife,” you said.
“What about them?”
“Will they be all right?”
“That’s what I like to see,” I said. “You just died and your main concern is for your family. That’s good stuff right there.”

The Egg si môžete zdarma prečítať na tomto linku, ak neovládate dobre angličtinu (alebo ste lenivý ako ja, a nechce sa vám to v nej čítať) tak sa nebojte, pretože túto poviedočku tam nájdete aj v českom jazyku. 


“Seriously?” I asked. “Seriously? You’re asking me for the meaning of life? Isn’t that a little stereotypical?”
“Well it’s a reasonable question,” you persisted.

O čom tento perfektný skvost je? Je to také filozofické premýšľanie nad tým, čo je vlastne vesmír, čo život a aká je vlastne podstata toho všetkého. Po dočítaní som sedel pred počítačovou obrazovkou a civel na tapetu asi tak desať minút, pretože tento mini príbeh bol naozaj úžasný. Taký...ja neviem ani ako to nazvať. Proste svojim spôsobom to chytí za srdce. A čo sa mi páči najviac - môžete o ňom premýšľať donekonečna a vôbec vás to neprestane baviť. 


You stared blankly at me. “But all the people on earth…”
“All you. Different incarnations of you.”
“Wait. I’m everyone!?”
“Now you’re getting it,” I said, with a congratulatory slap on the back.

Je veľmi pekné, že Andy Weir sa proste ukázal. Páčilo sa mi, že úžasný príbeh vie napísať aj na toľkých stranách, že na štyroch stranách dokáže vytvoriť niečo skvelé a taký príbeh, ktorý sa vám vryje do pamäti. Áno, tento príbeh si budete pamätať do staroby, a čo je najlepšie, môžte ho čítať každý deň, pretože sú to len štyri strany. Ale predsa sa na nich nachádza toľko veľa, že je to niekedy viac ako dvesto stranová kniha.


“So the whole universe,” you said, “it’s just…”

"Vajce" ste asi určite všetci čítali, a ak nie, šup šup do toho - má to len pár stránok a zaberie vám to niekoľko pár minút. Možno si hovoríte, aké blbé je recenzovať štvorstranový príbeh, no vedzte, že The Egg od Andyho Weira stojí za to. 


Úžasné, úžasné, úžasné.
Percentuálne hodnotenie: 1000000000%



Čítali ste túto mini poviedku o vesmíre? Tiež vás očarila rovnako ako mňa?

4 komentáre:

  1. The Egg som čítala, na odporúčanie Andy (http://foreveradreamer44.blogspot.sk/2015/09/movie-and-book-tips.html), a naozaj sa mi to páčilo :) I keď veľmi nie som na takéto filozofické veci a väčšinou si nie som istá, či takým veciam chápem správne, vcelku ma Weirova predstava zaujala. Ale musím sa priznať, na istý čas som na tú poviedku úplne zabudla a až teraz si na ňu opäť spomenula :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Joj, ani ja nie som na tieto filozofické veci, ale Vajce bolo naozaj niečo :-D

      Odstrániť
  2. Ja som sa normálne čudovala, že ako je možné, že na štyroch stranách je toľko skvelých myšlienok... Niektorí autori by sa mali zjavne hanbiť, keď napíšu knihu, ktorá ma napr. 400 strán a jednoducho to s čitateľom nič neurobí. Potom si príde tento pán, pred ktorým si skladám klobúk, a na štyroch stranách mi prevráti život hore nohami. Jednoducho skvelé!

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!