nedeľa, 13. decembra 2015

Knižný advent | Ako trávim Vianoce ja...

Ahooooj! 
O jedenásť dní sú tu Vianoce! Tešíte sa tak megagigaultraobro ako ja?!
Je už tretia (áno, tretia) adventná nedeľa, s ňou prichádza aj ďalšia časť do môjho projektu Knižný advent, ak o ňom chcete vedieť viac, stačí kliknúť tu.
Táto nedeľa má dve témy, z ktorých si každý môže vybrať (alebo aj obidve) a to: Ako trávim vianoce ja? a Čo na Vianoce robím len ja? a tak som sa rozhodol, že tieto dve témičky akosi spojím dohromady.

Chcel som tento článok napísať skôr, lenže u nás doma panuje už celobytové vianočné dekorovanie (rozumej: chaos s ozdobami, ísť rýchlo do Tesca zháňať girlandu, pretože tú, ktorú sme kúpili, nie je dostatočne dlhá)
Dnes už mama bude piecť perníky, na ktoré sa mega teším. Milujem tú vôňu, ich chuť, že aj vy? :D A na čo sa nejaviac teším - ozdobovanie. Strašne rád kreslím, preto všetko okolo toho (i ozdobovanie perníkov) mám rád. Na budúci advent vám sem hodím pár fotiek :D

No čo vám ešte poviem...stromček ozdobujeme až deň pred Vianocami. ČOOOOO? Áno, ozdobujeme ho až deň pred. Síce by som chcel už mať stromček ozdobený teraz, no musím priznať, že si to človek viac užije keď ho ozdobí deň pred vianocami (ospravedlňte ma, no po každé vianoce s veľkým v sa mi nechce písať, opäť sa prejavuje moja lenivosť). Stromček vždy, vždy, máme červený s pár zlatom, máme naň perníky a svetielka, ktoré zbožňujem a nevadilo by mi, keby celý byt (dokonca aj wc) bol ozdobený svetielkami.
Pri mojej posteli je okno, s ním aj parapet, na ktorý si každoročne dávam fandomovksy vyzdobenú girlandu. Vždy to bola HP, no teraz rozmýšľam, že urobím na HG. Alebo všetky fandomy dokopy a hotovo!
A teraz začnem s Štedrovečerným dňom. Ráno vstanem, dám si nejaký dobrý čajík (poprípade horúcu čokoládu :3) no a viete....vo vzduchu milión pätsto eufórií z toho, že sú Vianoce :D Matka už od rána varí, vypeká a ja neviem čo ešte :D No ako trávim tento deň ja? Celý deň (až po večeru samozrejme) sedím v pohodlnom kresielku a pozerám vianočné filmy. Milujem, milujem a ešte raz, milujem, pravé americké vianočné filmy, najviac komédie. Také, v ktorých susedia súperia o najkrajšiu výzdobu, kde Santa v obchode dostáva od malých detí tresk po hlavičke :D A podotýkam, ešte nikdy som nečítal na š.d. knihu. OMG. Áno, tak to je. Ale tento rok tu mám Nech sneží, tak možno budem čítať to, pretože tá prvá poviedka je úžasná, páčila sa mi z tých troch najviac.
Poviem vám niečo o mojej závislosti. Snežítka. Áno, snežítka. Som závislí na nich, a každý mi na Vianoce donesie zopár. Zbieram ich aj cez rok, no cez rok sa objavujú málo a keď tak sú drahé. Cez Vianoce ich je všade veľa, za peknú cenu a tak bezhlavo kupujem! :D Cez rok ich neschovávam, mám ich buď v knižnici alebo hore na skrini. Proste milujem snežítka...
Síce keď si spomeniem na školu, je mi zle. Ale milujem tie voľné, predvianočné hodiny. Minulý rok nám učiteľka biológie na hodine zapálila voňavú sviečku s vôňou vianoc a rozprávali sme sa o Vianociach. Bolo to skvelé :)
Darčeky si vždy rozbaľujeme v štedrý deň. Síce viem, že darčeky nosí mama a tato, no hrať sa na to, že ich donáša Ježiško je zlaté :D A tak vždy ideme s bratom do druhej izby, zatiaľ čo mama s tatom (rozumej: ježiško) v prvej izbe pripravia darčeky a zavolajú nás. Potom sa bezhlavo pustím do trhania baliaceho papiera a ospravedlňujem sa susedom, ktorý ešte večerajú, čo zatiaľ ja hulákam od radosti z darčekov :D
A ako vidím, keby ma teraz nezavolal oco, že mu mám ísť pomôcť so svetielkami (ktoré zbožňujem) tak by tento článok bol na tri strany. Takže ja sa s vami lúčim a uvidíme sa pri ďalšom príspevku!
Ádios!
A ako trávite Vianoce vy?

2 komentáre:

Ďakujem za každý váš komentár a názor!