pondelok, 28. decembra 2015

Nech sneží | Snehová kalamita pokazila Vianoce...

Autori: Maureen Johnsonová, Lauren Myraclová, John Green
Počet strán: 300
Originálny názov: Let it Snow
Séria: -
Diel: -
Žáner: YA, Contemporary, Vianočné poviedky
Vydavateľstvo: Ikar - edícia YOLi (sk)
Anotácia: Na Štedrý večer sa na mestečko Gracetown zosype bohatá snehová nádielka. Zasnežená vianočná krajina je síce hotová idylka, ale všetko s mierou. Pre nezjazdné cesty a metrové záveje kolabuje doprava a kalamita je na svete. Trom mladým ľuďom a ich priateľom v okamihu prekazí sviatočné plány a zdá sa, že ich čaká najhoršia noc v živote. Veď kto by chcel namiesto rozbaľovania darčekov uviaznuť vo vlaku bez elektriny, riskovať život kvôli štrnástim upišťaným roztlieskavačkám či zháňať miniprasiatko v skolabovanom meste? Iba ak by sa katastrofa zmenila na skutočné čaro Vianoc... Dojímavé, zábavné, čarovné – tri skvelé príbehy od trojice najpredávanejších autorov pre mládež!


Obálka je akovždy od yoli krásna :3 Je o veľa, veľa, véééľmi veľa krajšia naživo ako na obrázku, vločky sú nádherné a tá modrá farba je zaujímavá, pretože ju vždy vidíte v iných odtieňoch ak sa naň pozeráte z iného uhla :) Len opäť - škoda, že napasuje k ďalším yoli knihám...ale inak super :-)


....Nech sneží!


Nech sneží je tohtoročný vianočný trhák. Je to knižka, v ktorej sú tri Vianočne naladené príbehy, a navyše sú od troch známych autorov, ktorí píšu YA literatúru. Maureen Jonson síce poznám od zahraničných booktuberov, no knihy som od nej ešte nečítal - tak ako aj u Lauren Myraclovej. Johna Greena som "kedysi" okúsil, síce to nebolo najhoršie, no nemusel som...No čo nám dáva táto knižôčka?
Nech sneží som mal doma od konca októbra. Prečítal som vtedy dve poviedky a skončil som. Viete prečo? Pretože tá knižka bola tak vianočne naladená, toľko snehu tam bolo, že mne bolo až ľúto z toho, že ja vidím dažde a mám školu...A tak som si túto knižku prenechal na vianočný čas :)
Bola úplne super, to vám hneď poviem (rozumej: napíšem). Určite poznáte také tie pravé americké vianočné filmy, v ktorej je plno výzdob a snehu. Páčili sa vám tie filmy? Potom je Nech sneží ako zrodená pre vás. A tak to bolo aj v mojom prípade.
Je úplne zrodená pre vianočné prázdniny - číta sa mega rýchlo, je ľahká a vianoce vám ešte väčšmi skrášli. Nech sneží zvládnete pokojne aj za jeden deň.


Čo sa týka prvého vianočného príbehu, tuším že sa volal Jubilein expres, ten sa mi páčil najviac. Naj, naj, naj. Úplne moc sa mi páčila. Celú túto knižku budem čítať každé vianoce, no ak sa niečo pritrafí a nebudem ju môcť čítať, tak si určite prečítam Jubilein expres, ktorý bol megagigaultra super. Krásne napísaný, super vianočne naladený...Postavy úplne skvostné, prostredie pekné :3 
Dovolím si priznať, že z Nech sneží sa pokojne u niekoľkých stane tradícia :D 
Čo sa týka druhej poviedky, tuším že sa volala Rozstlieskavačský vianočný...neviemčo  od pána Zeleného sa mi tiež páčila, tentokrát mi pán Zelený ulahodil :D Ale bola slabšia, ako tá prvá. Možno je to aj tým, že tá prvá mi proste neviem prečo nesmierne prirástla k srdcu :)
No a čo sa týka tretej a zároveň aj záverečnej vianočnej poviedky, Svätý patrón prasiat, tá sa mi páčila najmenej. Bola skvelá, no z tých troch sa jej ušla najspodnejšia priečka.
Prosím, filmové spoločnosti, prečítajte si túto knihu a urobte z toho filmy. Vážne! No predstavte si to...boli by to tri skvelé vianočné filmy.
Proste...tieto poviedku sú fakt dobré. A dajú sa čítať dookola a dookola :-) Navodia tú peknú vianočnú atmosféru, a keď vám za oknami nesneží ako mne, tak si môžete prečítať túto knihu a síce za snehom vám bude ľúto, no budete mať z nej super pocit. Ak neviete, čo dať človeku pod stromček, a ten človek aspoň trošku číta, tak Nech sneží je fajn voľba :-)
Nech sneží je príjemný skvost, ako zrodený pre vianočné prázdniny. A inak, ak máte tzv. "reading slump", tak táto knižôčka vás do čítania zasa vtiahne :)
Rýchla, pekná, super, vianočne naladená a zasnežená :-)
Ale tak...tá posledná bola taká "okej" no nič moc oproti tým druhým :-)
Percentuálne hodnotenie: 90%


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu YOLi.
Zasneženú knižôčku si môžete zakúpiť na tejto adrese.

4 komentáre:

  1. Jééj, veľmi pekne napísaná recenzia. :) Tá fotka je super. :D Ja som si z prvej poviedky prečítala krátku ukážku a veľmi sa mi páčila. A sestra túto knihu dostala na Vianoce, tak mi ju snáď dá prečítať. Veselé poVianoce. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na tvoju radu som aj ja začal a som zatiaľ nadšený. Je to super a tvoja recenzia ma presvedčila že sa oplatí čítať ďalej.:)
    Pekná recenzia :)
    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!