sobota 23. januára 2016

Tiene a Kosti | Obálka a zoznámenie



Ahoooj! Som strašne rád, že na blogu po véééľmi dlhom čase môžem urobiť článok s tématikou
mojej tvorby. Tiene a Kosti je príbeh, ktorý momentálne píšem...najprv mal názov Vrahova kliatba, no zvolil som iný názov, ktorý s príbehom viacej súvisí. Každú nejakú dobu vám prinesiem na blogu článok, v ktorom vám viac zblížim to, o čom píšem, tak dúfam, že to nebude ako článok len strata slov a že vás s tým neotravujem :D No čo...viete o tom, že ak o svojom príbehu niekde niečo hovoríte, dodá vám to motiváciu ešte viacej písať? :D Mne teda hej...

O čom je tento blud? (Niečo ako anotácia, no toto anotácia nie je...a prosím, dajte do úvahy, že nie som dobrý v popisovaní a opisovaní niečoho)

Kain Labrados žije v fantasticko-dystopickom svete, v kráľovstve Tenebrae - tiež známe ako aj Kráľovstvo tmy. Prečo tmy? Pretože je to krajina temnoty. Deti tam majú riekanky, v ktorých spievajú o vraždách a rozprávky? Janko a Marienka boli vlastne tí zlí...
Táto krajina je akési miesto "temnoty"...
A majú tam tiež Očierňovanie.
Temný rituál, pri ktorom každý sedemnásť ročný občan Tenebrae (tento názov je po latinsky - po slovensky znamená temnota) bude obdarovaný temnými schopnosťami. Vtedy každý zistí, do akého rádu čarodejníkov patrí - vysvetlenie nižšie. No problém prichádza vtedy, keď Kain je na svojom "Očierňovaní" a jeho schopnosť nie je temná, práve naopak - je svetlá a navyše zakázaná...

Že to nie je až taká hovadina? Či...mám sa hanbiť? 
obálka

Obálka nie je nič perfektné, no mne sa páči. Nie som nejaký profík vo Photoshope, k tomu sa asi nikdy nedostanem, no tie základné prvky ovládam...Ako-tak :D
Tiež je na obálke vidno, že nedala zobrať veľa času, čo naozaj nedala. Stačilo pohrať sa s farbami, nájsť font (ktorý som hľadal vyše roka - áno, vyše roka som hľadal tento prekliaty font...ja som chcel totiž taký font, v ktorom písmenko "R" má dole tú čiarku potiahnutú...a teraz ma určite nechápete -_- no také niečo má aj písmenko "K" ktoré je na obálke..)
Prečo som zvolil modrú farbu? Pretože presne takáto modrá je moja najobľúbenejšia farba. 
Prečo som zvolil les s jeleňom? Ak tento príbeh za xy rokov dokončím, a vy si ho prečítate, zistíte...No to čo potrebujete teraz vedieť je to, že jeleň tam má dosť dôležité miesto :)
A prečo zlatý font? Milujem obálky, na ktorých sú fonty, alebo teda nápisy, s metalickou farbou. A tak som tento nápis (Tiene a Kosti) vyeditoval na metalický a potom striedal farby, ktoré by zapasovali....Zapasovala žltooranžová. Po niekoľkých sekundách som si až potom uvedomil, že to vyzerá ako zlatý :) Ale mne sa to náhodou páči... :D....:D
No a ornamenty :D Tie som si nemohol odpustiť, pretože ich milujem - tak som k fontu prirobil aspoň dva - jeden pri písmenku I a jeden pri písmenku T, ak by ste si nevšimli. 

No a sľúbil som vám aj tie vysvetlenie toho "rádu čarodejníkov". Vždy som mal rád príbehy o čarodejníkoch, ktorý ovládali jednu špecifickú moc. Tak to je aj v Tieňoch a Kostí. Tých mocí je naozaj veľa, a keďže by som bol ako ich autor jediný, kto by sa v tom vyznal, tak som ich zoskupil do rádov. Ku každému rádu som dal názov a teraz je to viacej prehľadné a lepšie pochopiteľné.


A teraz vám vysvetlím celý tento obrázok: -->



Rád Inkantáterov:
Telekinetici - čarodejníci ovládajúci telekinézu
Telepati - čarodejníci ovládajúci telepatiu
Empatici - čarodejníci ovládajúci empatiu (že sa vedia presne vcítiť do pocitov druhých)
Ránhojiči - čarodejníci ovládajúci mágiu uzdravovania

Rád Elementálov:
Vzduch
Voda
Oheň
Zem
Esencia (niečo ako spojenie všetkých štyroch elementov vytvárajúcich jednu mocnú energiu) - zakázaná mágia



Rád Securiov: (najjednoduchší čarodejníci):
Podsvetníci - čarodejníci s vedomosťami elixírov, lektvarov 
Repárovia - čarodejníci, ktorí vedia mágiou opravovať veci (no vravel som predsa, že sú to najjednoduchší čarodejníci..)
Invisibilovia - čarodejníci s mágiou neviditeľnosti
Poletvorcovia - čarodejníci, ktorí dokážu vytvárať silové polia





Rád Zaklínačov:
Tvaromeniči - čarodejníci, ktorí dokážu meniť podobu
Železníci - čarodejníci s obrovskou silou
Sérovia - veštci, jasnovidci...






Zakázaná mágia:Nekromancia - mágia oživovať mŕtvych
Esencia - vysvetlené vyššie





Takže toto je môj svet plný bláznovstva :D Na budúcu "časť" sa veľmi teším, pretože vám predstavím mapku k môjmu svetu a už teraz vám to vyspoilerujem - je pekná :-)
Inak, chceli by ste si aj niečo z tohto prečítať? Ak áno, tak by som bol rád, pretože som uvažoval o zverejnení prológu :-)


Ďakuejem vám za vašu priazeň! :-)
Ádios!

A čo vy? Aj vy si píšete svoj vlastný príbeh? A o čom je?

12 komentárov:

  1. To vyzerá perfektne!! Aj tá obálka. :3 A máš to perfektne premyslené. A áno chcel by som si to prečítať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaujímavé, i keď si tam pospájal všakovaké klišé dohromady. Zaujímalo by ma, ako sa s tým popasuješ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono ak sa myslí tým klišé ten dej, tak sa neboj...:D Ono to vyzerá ako nejaká klišuidná fantasy, ale je to úplne inak :)) :D

      Odstrániť
  3. Wooow, tak toto ma veľmi príjemne zaskočilo... Obálka je nádherná, anotácia veľmi zaujímavá a všetko máš očividne podrobne premyslené. Ani neviem, čo viac dodať... :o Momentálne mám chuť odložiť rozčítané knihy bokom a čítať túto. Mimochodom píš ďalej a chcem byť prvá, ktorá si to prečíta. ;) P.S. Sem s tým prológom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vyzerá to skvostne :) Určite ma zaujala minimálne tá "obálka" :D
    Celé to znie zaujímavo a vyzerá, že si s tým strávil kopu času a ja si to určite rada prečítam :)
    Plánuješ príbeh zverejňovať na blogu či prípadne na wattpade? :D
    http://janeismystery.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-)
      Čo sa týka zverejňovania, tak na Wattpad určite nie :D Neviem prečo, no som asi jediný, koho ta stránka neberie...:D....
      O zverejňovaní ešte premýšľam, no určite sa na blogu objavia nejaké časti... :)

      Odstrániť
  5. Tá obálka je dokonalá! :3 Už len kvôli nej by som si to prečítala! :D a ak tie rozdelenia sú zaujímavé, ale asi by mi chvíľu trvalo, kým by som sa v tom začala vyznať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Prý že obálka není dokonala! Já bych to nerozeznala od profesionálně dělané obálky! :D
    A i ten příběh vypadá dost zajímavě, nemůžu se dočkat, až si ho přečtu. :)

    http://burrowofthebookworm.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mohol si sem hodiť radšej nejakú ukážku :D :D A tá obálka je super, ja by som nespravila ani takú. Ešteže mám na tvorbu obálok skvelú Michelle :D :D :D Lebo tie moje pokusy boli viac než trápne :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!