štvrtok 21. januára 2016

Upírska akadémia | Mean girls s tesákmi...

Autor: Richelle Mead 
Počet strán: 320
Originálny názov: The Vampire academy
Séria: Upírska akadémia
Diel: prvý
Žáner: YA, Fantasy, Upírska tematika
Vydavateľstvo: Slovart (sk)
Anotácia: Ak milujete knihy o upíroch, toto si musíte prečítať. Ak nenávidíte knihy o upíroch, toto by ste si naozaj mali prečítať. Ak ani nečítate knihy o upíroch, týmito musíte začať!Akadémia sv. Vladimíra nie je ďalšou z radu nudných internátnych škôl uprostred amerických hôr. Na tejto akadémii sa mladí upíri priúčajú tajom mágie a dampíri, v ktorých sa zmiešala krv upírov a ľudí, sa tu učia ich brániť. Upírka Lissa je morojská princezná, posledná zo svojho rodu, a jej najlepšia priateľka Rose je dampírka vycvičená na jej ochranu. Pred dvoma rokmi utiekli z Upírskej akadémie a pretĺkali sa naším svetom. No ich čas vypršal a skupina dampírskych strážcov ich priváža späť. Medzi múrmi akadémie na nich číha veľké nebezpečenstvo. Nielen zo strany závistlivých spolužiakov, ale hlavne Strigojov, najnebezpečnejších upírov, ktorých nikto a nič nezastaví.


Obálka je proste bombastická. Krásna, s  čiernymi stranami ladia ako ruka v ruke...iba opäť musím vytknúť jednu chybičku, ktorú sa však až tak nedá prehliadnuť - zotierajúce sa písmo. Nezotiera sa až tak ľahko ako u Trónu zo skla, no predsa...



Krvavé štetky.


VA je séria, o ktorej počul snáď každý z nás. Má okolo seba plno hypeu, no je to len ďalšia séria o upíroch? 
Ak sledujete môj blog už nejakú tú dobu, tak môžete vedieť, že je tie kreatúry s tesákmi nemusím. Neviem prečo, možno to je tým, že dnes sa na trh dostávajú také veci o upíroch, až to bolí. Jedny sú milý až sú z nich čistý svätci, tí druhý sa zasa ligocú na svetle...
No Vampire academy nie je o tom.
Richelle Mead vytvorila perfektný svet upírov, ktorý by sa dal akosi rozdeliť na "dobrý" a "zlý". Čo tým myslím? Že Richelle poskytuje o upíroch všetkým všetko - pre tých, ktorí majú radšej tú "milšiu" variantu týchto tesáčikov, je tu Lissa, morojka. Pre tých, ktorý majú radi tú drsnejšiu variantu upírov, sú tu strigoji - šialení, krvilační, besní. A mohol by som vymenovať ďalších xy faktorov, prečo je táto kniha úplne super. Áno, páčila sa mi!
Možno si pri čítaní tejto recenzie hovoríte: "Ach, ďalšia recenzia, ktorá vychvaľuje VA...,". No čo sa dá robiť? :D Proste...páčila sa mi megagiga moc. Megagigaultra moc. 
Začneme s postavami, spoiler: sú naprosto úžasné. Lissa  je milá morojka, vľúdna k ostatným, no i ona má svoje temné stránky, tak, ako máme všetci. Rose.
Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥ Rose ♥
Dá sa toto dievča nemilovať? :D Nie, nedá. Je skvelá, sexy, bad ass hrdinka - dampírka, ktorá má tie najsuprovejšie hlášky ever. Tiež považovaná za krvavú štetku.
Dimitri, Christian - po prvý krát som si pri YA knihe povedal, že týchto dvoch ušetrím.
Ak sa mám k postavám vyjadriť všeobecne, boli perfektne vykreselné. I napriek tomu, že to boli fantastické postavy, vyzerali ako reálne osoby. Každý charakter bol orginálny, mál svoj vlastný príbeh, svoje vlastné myšlienky, svoju vlastnú osobnosť...Postavy robia z VA ešte lepšiu upírsku knihu, akú očakávate.Vďaka postavám, ktoré si Richelle Mead vytvorila, bola kniha ešte viac lepšia.
Ešte niečo málo k filmovému spracovaniu - áno, nemá veľmi blízko ku knihe, spracovanie by mohlo byť aj o trochu lepšie. No ja sa priznám - mne sa film aj tak páči. 



Kniha sa číta rýchlo, svižne a ani jeden krát som sa pri nej nenudil - čo sa v poslednej dobe stáva v každej knihe, pretože každá kniha, ktorú som nedávno prečítal mala aspoň jedno hluché miesto. Upírska akadémia však tieto hluché miesta nemala.
Pri každej scénke som sa bavil, každý kapitola bola zaujímavá. Ďalším plus VA je spracovanie žánrov. Chvíľu je VA taká zábavná YA na spôsob Protivných báb, potom tu máme aj záhady, fantastiku, boje a akciu...a štipku romantiky.
A nie je tu milostný trojuholník...teda čo sa týka z pohľadu hlavnej hrdinky - Rose.
No čo sa dá o Upírskej akadémie povedať? Ak nemusíte upírov ako ja, túto knihu si prečítajte. Napísala ju jedna úžasná autorka, ktorej štýl je unikátny a skvelý, postavy sú originálne a každá je iná, hlavná hrdinka je veľmi sympatická a zábavná...Super hlášky, výroky...Úžasný dej, kniha sa číta rýchlo a svižne a verte, netrpí tými niekedy nudnejšími kapitolkami :))
Odporúčam naozaj každému!
A už sa nesmierne teším na pokračovania! :))
Jednoducho...úžasné!
Percentuálne hodnotenie: 98% 



Čítali ste už Upírsku akadémiu? Aký názor na ňu máte?


11 komentárov:

  1. Fantastická recenzia na fantastickú knihu. Ja naopak upírov milujem a asi nikdy ma neomrzia. Máš pravdu. Kniha sa naozaj čítala rýchlo a taktiež aj autorkyn štýl písania bol super. Doma mám aj dvojku a trojku. Dvojku čítam a máš sa načo tešiť. Ale aj netešiť.
    Ešte raz, super recenzia. :)
    Milan z http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :)) Ty upírov miluješ? Váu, máš môj rešpekt :D

      Odstrániť
    2. Upírou som začal milovať keď som začal pozerať prvú sériu TVD... Popravde ak by som mal jedno želanie tak by bolo aby som bol upírom. :3 Team Kathrine

      Odstrániť
    3. Vau...tak ešte viacej žasnem :D Ja som z TVD videl niekoľko častí, no vypol som to hneď ako to šlo :D :D :D Potom som skúšal knihu a tam som skončil na 60-tej strane a radšej som ju dal mojej sesternici, ktorá aj tak nečíta knihy, pretože som tú knihu proste doma nechcel ani vidieť :D :D :D :D :D :D Ale ako sa vraví: "Sto ľudí, sto chutí." :D :)

      Odstrániť
    4. TVD som prestal pozerat po štvrtej sérií. Už to nebolo ono. A kniha je taký priemer. Ale seriál bol lepší. :D

      Odstrániť
  2. Úplne s tebou súhlasím. Upírska akadémia je jednou z najlepších kníh, aké som kedy čítala, a to hlavne vďaka postavám. A podľa mňa je pritom prvý diel asi tým najslabším z celej série,z každou časťou je to lepšie a lepšie.
    Čo sa týka filmu, tiež z tebou súhlasím. :D Myslím si, že by si táto kniha zaslúžila lepšie spracovanie, no ak to neberieš úplne vážne, dá sa pri tom fajn zabaviť.
    Pekná recenzia. :D
    http://the-diary-of-my-craziness.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prvý diel je najslabší? :D Tak to sa mám teda určite na čo tešiť :))
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  3. Abych řekla pravdu, na upírské série už poslední dobou taky moc nejsem a Vampýrskou akademii jsem si v životě přečíst neplánovala. Ale jak tak na ni čtu pořád jen samou chválu, možná se k ní přece jen někdy dostanu.
    Pěkná recenze! :)

    http://burrowofthebookworm.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som nebol na upírov nikdy :D A ani nie som :DD Ale VA si naozaj prečítaj :))
      Ďakujem :)

      Odstrániť
  4. Tak musím povedať, že s recenziou aj hodnotením úplne súhlasím :) Možno by som dala troška nižšie hodnotenie tejto časti, lebo je pravda, že túto sériu som začala seriózne milovať až odd 3/4 časti :D
    Postavy Lissy aj Rose sú fakt skvelé a skvelo sa dopĺňajú.
    Nedávno som dočítala poslednú knihu série a hneď som sa vrhla na spin off - Bloodlines, keďže sa chcem v tomto svete zdržať čo najdlhšie. Richelle Mead je fakt skvelá a naozaj netuším čo budem robiť zo svojím životom po dočítané Bloodlines. (teda okrem čítania Nástrojov smrteľníkov)
    http://janeismystery.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja proste neviem..:D Ja som bol touto knihou unesený a musel som jej dať plný počet :D :D
      Ale je pravda, že Richellin svet je naozaj skvelý :33

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!