štvrtok, 4. februára 2016

Koruna z temnoty | Keď teta Sarah so mnou plieska ostošesť...

Koruna z temnotyAutor: Sarah J. Maas
Počet strán: 390
Originálny názov: Crown of Midnight
Séria: Throne of Glass
Diel: druhý
Žáner: YA, Fantasy, Dystópia, High fantasy
Vydavateľstvo: slovart(sk)
Anotácia: Predtým bola smrteľne nebezpečná. Teraz je nezastaviteľná.
Boj o záchranu kráľovstva sa v románe Trón zo skla len začal. Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.
Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie...


Najprv ako vždy, k obálke - je krásna :) Lenže znova to zotierajúce písmo! No teraz to odpúšťam, preto sa zotieralo o veľa, veľa menej...a tá nálepka! Najprv si myslím: "je kúl, že aj slovart dáva tieto nálepky na knihy ako anglické vydavateľstvá...odlepím a bude po všetkom"...uhm? Idem odlepiť, nie, nie, ono to je tam prirobené! 
"Splnila si úlohu?"
Celaena siahla do vreca, na rukách rukavice, a hodila mu k nohám odseknutú hlavu. 

Po prvom dieli, pre mňa úplne úžasnom, Tróne zo skla som napäto čakal na pokračovanie s názvom Koruna z temnoty. Prišli Vianoce a ja som sa konečne tejto krásavice dočkal. No hneď vám poviem, páčila sa mi noše. Koruna z temnoty proste...včera som ju dočítal a ešte stále neviem, aký mám na ňu názor, iba viem, že sa mi úplne páčila a je úžasná. Po tom konci...chcel som si otrieskať hlavu o stenu, pretože JA CHCEM ZRODENÚ Z OHŇA!!! A ROVNO S ŇOU AJ ĎALŠIE DIELY!!!
A potom, čo sa stalo na posledných zhruba sto stranách...chcelo sa mi plakať. Viete čo so mnou táto kniha urobila so mnou? Do očí sa mi tisli slzy. Do očí sa mi tisli slzy, chápete? Toto sa robí?! Áno, toto sa robí. Viete ako som sa dopracoval k tomu, že táto séria patrí medzi moje najobľúbenejšie? Pretože, ako sa hovorí, dá vám všetky feelings. Donúti vás, aby ste sa triasli od strachu, aby ste revali pri konci...toto sú najobľúbenejšie knihy. A pre mňa patrí Trón zo skla do tejto kategórie.


Poviem vám (resp. napíšem) čo som si pri čítaní tejto knihy myslel. Pri prvých sto stranách som si myslel: "Jednoznačné štyri hviezdičky...Celaena v týchto chvíľach viac rozpráva, ako by mala konať..."
Pri ďalších sto stranách, keď som bol v polovici, myslel som si: "Už to ide hááárd. Celaena konečne koná."
V tom momente som si bol na sto percent istý, že knihe dám štyri a pol hviezčiiek. Lenže prišlo posledných devädesiat strán a poviem vám, že v posledom čase to bolo tých najlepších deväťdesiat strán. Ak ste knihu čítali, tak chápete - sú to presne tie pasáže, kedy Ceal (tak hovorím mojej krásnej vrahyne) a spol. boli v tých temných chodbách....pri týchto stranách som bol na ihlách. Chcel som, aby sa to naätie skončilo, pretože som nevedel, čo sa stane, no zároveň som chcel, aby tie strany nikdy nekončili, pretože to bolo také úžasné...a tak perfektne napísané. Sarah J. Maas je PANI autorka. So slovami sa vie hrať úplne perfektne a jej písanie ma snáď nikdy neomrzí. Je skvelá v písaní...a jej príbehy sú úplne skvelé :33
Čo sa týka k postavám, tie sú úplne super. Celaena, k tej sa ani nemusím vyjadrovať - boli sme si súdení osudom. Je to moja doživotná láska :D
Chaol - v tejto knihe bol oveľa lepší ako v prvej 
Dorian - v tejto knihe bol tiež lepší ako v prvej
A Nehemia...moja milá Nehemia...si záhadnejšia, ako sa zdáš.
Všetci hovoria, že séria ToG je každým dielom lepšia a lepšia...a ja to len spokojne prikyvujem. Je vidieť, ako sa Sarah vyžíva vo svojom príbehu. Druhý diel bol ešte viacej prepracovanejší, ešte viacej fucking-awesom-ský a bol proste...ja viem, táto recenzia bude samá vychvaľovania, no čo si zmôžem? Teta Maasová proste vie, ako so mnou zatočiť. 
Tento diel by som tiež pomenoval aj ako "Spoznaj viac." Máme možnosť v Korune z temnoty spoznávať viacej celú krajinu, kráľa, kráľovské "vecičky" a aj samotné postavy. V Tróne zo skla sme akosi nemali veľa času spoznať postavy a ďalšie veci. Tu tú možnosť máme. A čo je hlavné - spoznávame viac Celaenu. 
Čo na to hovorím? Že táto kniha bola FUCKING AWESOME. A tie twisty na konci...Sarah so mnou plieskala ostošesť. 
Ak ste nečítali Trón zo skla a chystáte sa naň, neviem čo so svojim časom robíte. Investujte ho do Trónu zo skla.
Ak ste nečítali Trón zo skla a ani sa naň nechystáte, neviem čo robíte so svojim životom. 
Táto séria už pri prvom diely si zobrala moje srdce a zobrala si ho ešte raz aj pri pokračovaní. A tak to bude aj s ďalšími knihami z tejto série. Veľa kníh má veľa hypu, ktorý si daná kniha/séria nezaslúži: napríklad Soumrak království, ktorú vychvaľujú ako sa len dá a nestojí to za nič. Trón zo skla ako séria ma veľa, veľmi veľa hypu....a zaslúži si ho.
Celaena rocks!
No čo mám k tomu dodať? Koruna z temnoty bola ešte lepšia ako prvý diel, ktorý už vtedy bol úžasný. 
Sarah si za toto zaslúži aj modré z neba.
Pokojne aj sklenené.
Percentuálne hodnotenie: 100%


A hľa, žiadne ďakovanie! :D

Čítali ste túto knihu? Tiež vás zobrala tak ako mňa?

5 komentárov:

  1. Zatím jsem nečetla tedy ani první díl, ale mám ji ho doma koupený, tak se k němu snad brzy dostanu :)
    Celkově ta série vypadá vážně skvěle!

    http://ohnempolibena.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak ho máš doma, nie je na čo čakať :D Táto séria je úplne bombastická :)

      Odstrániť
  2. Som rád že sa ti kniha páčila. Ja som bol z nej úplne mimo. Pekná recenzia. A teraz len čakať na trojku. (Mám ju v anj ale to si netrúfam) :D

    http://booklovers-world.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-)
      Inak, ak ju máš v aj tak to skús :-) Ja som čítal po anglicky prvú novelku k Throne of Glass a prekvapivo, S.J.Maas píše ľahkou angličtinou... :))

      Odstrániť
  3. Moc pěkná recenze! :)
    Já jsem zatím nepřečetla ani první díl a stále mi leží v knihovně. :/ No snad se k němu dostanu, co nejdřív, protože si mě tou recenzí úplně nalákala. :D

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!