štvrtok 11. februára 2016

Zo zákulisia príbehov 2 | Valentínska edícia


Po dlhšej dobe znova článoček a som rád, že to je práve februárová - druhá časť do projektu "Zo zákulisia príbehov", ktorý organizujú dve super blogerky Lyn a Moon :)
Táto časť je akousi valentínskou edíciou, tak sa bude týkať najmä lásky v knihách od iných autorov a v knihách, ktoré píšeme mi sami. Keďže Lyn s Moon píšu o dievčatách a ja o chlapcoch, tak otázky trošičku pozmením, aby to k chlapcovi pasovalo :-) Ale inak žiadne zmeny :3


O čo ide?
Zo zákulisia príbehov je mesačný projekt. Každý mesiac s Lyn zverejníme iné otázky, na ktoré odpovieme. Otázky sa budú týkať nášho písania, ako tvoríme, budete môcť spoznať naše postavy a dozviete sa informácie, ktoré len tak niekto nevie.
(skopírované z blogu Moon) 


1. Aké vzťahy mali v minulosti tvoje postavy? 
No...neviem s čím asi začať :D V moje currently-writing "knihe" Tiene a Kosti je hlavnou postavou Kain, ktorý žije vo svete kde funguje kastový systém. Kain patrí do  spodnej kasty a tak každý deň chodí do práce, čím myslím, že kradne. Celé dni je preč, v noci sa vráti a ráno zasa vytratí - to je jeho kolobeh. A to všetko robí pre svoju sestru Leiu, ktorá je milá, krásna a prívetivá a jedného dňa ju unesú. 
Samozrejme sa potom ocitá v kráľovskom hrade, kde bude mať omnoho viac času na vzťahy a na spoznávanie - predovšetkým tam spozná princenznú Aerlay. Tak uvidíme, čo z toho vznikne. Btw, ja viem presne, čo z toho vznikne, len vám to nechcem hovoriť. :P


2. Stali sa tvojim postavám nejaké trapasy v súvislosti so vzťahmi? 
Nie. Kain si až po spoznaní princeznej uvedomí, že nikdy predtým nepoznal priateľstvo a ani lásku. Síce poznal lásku k sestre a zároveň ich priateľstvo, samozrejme i rodičia, no taká tú "skutočnú" lásku k niekomu dovtedy nie.


3. Potrpí si hlavná hrdinka na romantické gestá?
Najprv som túto otázku chcel zmeniť ako: "...si hlavný hrdina na..." ale rozhodol som sa, že práve pre túto otázku budem brať práve do ohľadu princeznú Aerlay. Áno, táto krásna a očarujúca princezná...no ja ani neviem, či si potrpí na romantické gestá. No proste...akože...ja neviem. Nevnímam to tak ako dievčatá. Ale asi áno. Povedzme, že si princezná potrpí na romantické gestá.

4. Čo by povedali tvoje vedľajšie postavy na to, keby sa hlavní hrdinovia dali dokopy?
Môj príbeh má jedného hlavného hrdinu a druhú hlavnejšiu hrdinku - Kain a Aerlay. Tí práve budú spolu. Vedľajšie postavy to zoberú...prežijú to :D Síce to bude trochu divné pre nich, nakoľko Kain bude pracovať ako kráľov skúšač jedál a Aerlay je kráľova dcéra. No nikto proti tomu nebude mať nejaké komenty a nikto proti tomu nebude bojovať. Takže to vedľajšie postavy pokojne prežijú :)

5. Ako by sa tvoja hlavná postava vyrovnala so stratou dievčaťa alebo potenciálneho partnera? (prípadne s rozchodom?)
Takže túto otázku som znova trochu pozmenil, aby pasovala. Áno, v mojom príbehu je strata partnera. A to, ako by sa hlavná postava s tým vyrovnala...on sa s tým vyrovná. Len stále tomu nebude chápať :D

6. Akú úlohu zohráva romantika v tvojom príbehu? 
Keď som písal príbehy pred TaK tak tam láska, alebo teda romantika vôbec nebola. Do Tieňov som sa ju rozhodol dať, nakoľko je tam veľmi, veľmi dôležitá - no zároveň aj nie je, pretože ju beriem ako nejaké "korenie", bez ktorého by sa príbeh úplne pekne zaobišiel. Čiže romantika v mojich príbehoch zohráva úlohu malú. Ak sa rozhodnú postavy, že chcú byť spolu, nech sú. Ale ja ich do toho nebudem tlačiť, len aby to tam nasilu bolo.


7. Čo by spravil hlavný hrdina, keby sa o ňu bili dve ženy? 
Kain by sa usmial. Pozoroval by to a pri tom by papkal pukance. Ako ja :D :D

8. Čo si myslíš o milostnom trojuholníku?
Milostné trojuholníky neznášam. A síce aj tak čítam YA knihy, kde je milostný trojuholník bežná vec. Popravde? Nechápem, že by sa to stalo aj v skutočnosti. Žeby sa naozaj dvaja chlapci bili o jedno dievča, ktorej mozog by išiel na roztrhnutie z dôvodov premýšľania, ktorého chlapca si vybrať. Tí chlapci sú totálny dicks a tie dievčatá...asi nikdy nechodili do školy na to, aby im učiteľka každú hodinu vtĺkala do hlavy "ženskú" hrdosť. :D :D

9. Čo by si pomyslela tvoja postava po prvom bozku s dievčaťom? 
Kain je chlapec, to vám asi došlo. Ja tiež. A my to neberieme tak "srdcervúco" ako dievčatá. Ale pre Kaina bude prvý bozk...zvláštny. Niečo neznáme? Ale zároveň veľmi dobre známe.

Takže toto boli všetky otázky a moje odpovede do tohto mesačnej edície Zo zákulisia príbehov. Navyše Lyn s Moon ešte pre vás aj urobili súťaž o jednu knihu, tak sa určite zapojte. Síce ja sa nezapojím, pretože ten žáner knihy, o ktorú sa súťaží, nečítam. Ale i tak musím priznať, že sa ako k valentínskej edícií hodí a že sa nesmierne teším na ďalší, marcový diel. Som zvedavý, čo si Lyn s Moon pripravia!









A čo vy a láska v knihách? Dávate do svojich príbehov kúsok i tohto elementu?
A čo milostné trojuholníky? Aký je váš názor na ne?

7 komentárov:

  1. Kain by sa usmieval, keby sa o neho bili dve ženy, pozoroval by to a papkal pukance :D týmto si ma dostal.
    Tie tvoje postavy vyzerajú na fajn bandu. A použiť kastový systém je skvelý nápad.
    Nechápem autorov, ktorí pchajú romantiku do príbehov za každú cenu, aj keď sa tam nehodí. Nasilu. Presne ako si ty poznamenal: „je to akési korenie.“
    Tvoj projekt vyzerá pozoruhodne. A Aerlay je veľmi pekné meno.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...som rád, že pobavilo :D :D
      Teší ma, že so mnou súhlasíš - ja zasa nechápem tích autorov, ktorí píšu YA a úplne nasilu tam džgajú niečo milostné, len pre to, že je to YA...
      Ďakujem :))
      Btw, tvoj kompliment Aerlay odkážem... :D

      Odstrániť
  2. Hodil by si sa do linkovača? Sorry, že s tým otravujem, ale je fajn, keď je to pokope a môže si články prečítať každý, kto chce. Len tvoj medzi nimi teraz nenájdu. :D
    Diki :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. "Každý deň chodí do práce, čím myslím, že kradne" - tak toto si zabil :D :D :D :D :D
      Počuj, to v knihe fakt nikto nebude mať problém s tým, že sa dali dokopy kráľov ochutnávač a princezná? Mne sa to zdá ako dosť veľký problém. Alebo skôr škandál, ktorý by sa zrejme za každú cenu snažili utajiť.

      Odstrániť
    2. Som rád za pobavenie :D :D
      A k tomu ich vzťahu - samozrejme, že to je škandál! :D Ľudia budú o tom hovoriť, dokonca aj proti tomu rezignovať :D
      Lenže...*nechcem prezrádzať*...je za tým viacej ako si každý myslí.....:)

      Odstrániť
    3. Aha, tak len za to som sa pýtala, lebo mne to vyznelo tak, že to nie je žiadny problém :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!