sobota 5. marca 2016

Mesto popola | Predošlý život sa ti už nedá vrátiť, drahá...

Autor: Cassandra Clare
Počet strán: 407
Originálny názov: City of Ashes
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: druhý
Žáner: Fantasy, YA, Mytológia
Vydavateľstvo: Slovart(sk)
Anotácia: Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať - hlavne nádherne neznesiteľný Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov - Meč smrteľníkov - prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?


Opäť začíname s obálkou, ktorá je krásna rovnako ako aj kniha pod prebalom. Páči sa mi, že nikto iný nemá tieto obálky, že slovart urobil vlastné originály. No musím povedať ako vždy pri TMI. Držať v rukách tie originály, bol by som celý bez seba, jak sa hovorí :D



Tak teda čary.


Pred rokom a niečo som čítal Mesto kostí, ktoré som recenzoval, no link na recenziu vám sem nedám. Je hrozná, kratučká...a vôbec sa mi nepáči 8D ale...Už vtedy sa mi táto séria zapáčila a je pravda, že som v tej dobe dal Mestu kostí päť z piatich, teraz by to bolo asi štyri celý päť, i keď to nie je o toľko menej :D Lenže potom som si chcel prečítať pokračovanie, Mesto popola, no prišli mi do toho iné knihy, veď vy to dobre pznáte. A keď som sa rozhodol, že si dvojku prečítam a budem pokračovať v sérií, naraz bola vypredaná. Potom aj trojka. A tak ďalej. A ja teraz ďakujem nebesám, že som na nete našiel Mesto popola a Mesto skla každú za šesť eur. Z Mesta popola som sa tešil ako malé decko, pretože tá kniha bola všade vypredaná! A prepáčte, mala sa dotláčať na konci marca, lenže čo by to bol za slovart, keby neoddialili dátum dotlače, všakže? Takže TMI sa bude dotláčať až na konci júna, alebo tak - pokiaľ to teda zasa neodložia, ale to len tak pre zaujímavosť. Teraz k Mestu. A popolu.


Začnem hneď tak jednoducho: kniha si ma zobrala a nehorázne sa mi páčila. Takže ak ste čakali, že môj názor bude nie, tak asi vás nepoteším. Čo je asi najlepšie na tejto sérií je to, že keď začnete čítať knihu, je to tak presne, ako by ste začali pozerať novú sériu nejakého sakramentsky skvelého seriálu, čiže ak si pozriete jednu časť, tak aj druhú, tretiu, štvrtú a naraz je koniec série. Tak to bolo z touto knihou. Začítal som sa do prvej kapitoly, potom do druhej, potom do tretej a naraz som mal pred očami nadpis Epilóg, ku ktorému sa vyjadrím neskôr.
Postavy. K postavám niet ani čo dodať - bez nich by príbeh nebol ani taký super, akým príbeh bol. Clary je super hlavná hrdinka, ktorá vám síce miestami bude liezť a nervy, no aj tak ju máte radi, aspoň ja som to tak s ňou mal. Jace...Jace je Jace. To je asi všetko a asi sa všetci chápeme. Alec. Aleca som si veľmi, veľmi obľúbil v tejto knihe a bolo to tak oveľa lepšie. Možno to je aj tým, že seriálový Alec mi príde viac...Alecovský?...ako ten filmový, ktorý vyzeral na tridsaťpäť.


A samozrejme, nemôžeme zabúdať na nášho žiariaceho bosoráka Magnusa! Magnus je proste super postavička, bez ktorej by príbeh nebola zábava. Dokáže zabaviť aj vo vážnych chvíľach, no čo je na tom najlepšie je to, že z tých vážnych chvíľ neurobí zábavu. To je na tom také kúzelné. Je vážna chvíľa, príde Magnus a trochu to "obmekčí", no vážna chvíľa zostáva stále vážnou chvíľou. Už sa teším na jeho zápisky 8) Ktoré, mimochodom, už mali byť na poličkách v kníhkupectvách, no objavia sa tam až na konci apríla, bože daj, aby to zase neprehodili...
A aby som nezabudol, Simon. Simon mi prišiel tiež oveľa lepší ako v prvom diely, je ho tu oveľa viacej (síce vieme, čo sa stane a prečo je ho tam tak viac, ale ja to tu taj tak nechcem písať, pre prípad).  Joj, a Isabelle....moja Isabelle... proste ona je naj, naj, naj :) A s tým bičíkom je úplne badass. A aby som to tak uzavrel, dopoviem niečo ešte k nášmu vlkolakovi, Lukeovi. Luke je skvelý, super postava s ktorou by sa dalo super porozprávať. Ibaže mi v tomto diely trošilinku vadilo, že keď sa objavila nejaká scéna alebo tak, tak on bol proti. Aby som to ujasnil, tak dám príklad: niekomu niečo zlé sa stalo, vy ho chcete zachárniť a Luke povie: "Nie, je to veľmi nebezpečné." A to mi tam trošilinku vadilo. Ak sa niečo stane niekomu z mojich blízkych, je mi jedno, či to je nebezpečné, no nie? Ale aj tak bol super, hlavne ku koncu a to ani neviem prečo.
A už keď sme u toho konca, tak sa vyjadrím hneď aj k nemu. Kniha, alebo teda príbeh, bez epilógu mala super koniec, opäť taký, ktorý vás navnadí na ďalší diel. Príbeh s epilógom mal ten koniec ešte katastrofálnejší! Bol taký úžasný! A keby som nemal pri sebe hneď Mesto skla, ktoré som začal čítať, potrhal by som si všetky vlasy na hlave, i ten čo mi rastie, dokým by mi doma na poličke nesedel ďalší diel. 
Čo sa týka Cassandry, k tej niet čo dodať. Jej písanie je kúzelné, úžasne a čarovné, je to pani spisovateľka, ktorá si zaslúži klobúk dolu. Vie vo vás vyvolať všetky emócie. A čo sa týka jej príbehov, skvelé je na tom to, ako veľmi Cassie dala do týchto kníh mytológie. Toľko mytológie! Sílijský dvor, vlastne aj celá mytológia anjelov a démonov. Cassie v jednom rozhovore povedala, že jej "research" na tieto knihy trvá strašne dlho a to pre to, že chce do svojich kníh takú mytológiu, ktorú by "poznal" každý z akéhokoľvek kusa sveta. Je naozaj vidieť, že spisovateľka si na to veľmi potrpela, i pre to je príbeh celkovo taký dobrý. 
Cassie je proste super. O tom niet pochýb.
Prvých dvesto strán som si bol istý, že Mestu popola dám štyri, možno štyri a pol hviezdičky. No potom to šlo oveľa lepšou cestou, ako mohlo plus ten koniec, ktorý ma úplne dostal. Áno. Táto kniha si tých päť zaslúži.
Percentuálne hodnotenie: 95%



Čítali ste túto knihu? Čo na ňu hovoríte?
Čítali ste túto sériu? Aký máte naň názor? Páči sa vám seriál, ktorý je vytvorený na jej základe?


3 komentáre:

  1. Ja akurát teraz čítam Mesto popola... a už po tretíkrát. :D Ale stále ma to baví. Myslím, že by ma to bavilo aj keby som to čítala po desiatykrát. Máš tam veľmi malý spoiler o Simonovi, a ja si myslím, že aj keď je malý tak tomu, kto mesto popola ešte nečítal, prezradí veľmi veľa (teda, keď si to vôbec všimne). A veľmi pekná recenzia. Ja mám doma prvé tri časti po česky, ale chcela by som do ruky niekedy chytiť aj slovenské vydanie. Ale aj tie české vydania sú veľmi pekné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, tieto knihy sa dajú čítať stále :D
      Pokiaľ myslíš tie české nové paperbacky, tak tie sú naozaj úžasné! Videl som ich v kníhkupectve a sú krásne :-)
      A ďakujem :-)

      Odstrániť
    2. Inak, díky, že si upozornila na ten malý spoilerík :D Vôbec som si toho nevšimol pri tom intenzívnom písaní :D Už tam nie je :-)

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!