utorok, 15. marca 2016

Scarlet | Pozor, Karkulkina babička je horšia, než si myslíte!

Autor: Marissa Meyer
Počet strán: 458
Originálny názov: The Lunar Chronicles, volume 2 - Scarlet
Séria: Mesačné kroniky
Diel: druhý
Žáner: Fantasy, YA, Sci-Fi, Re-telling
Vydavateľstvo: Egmont(cz)
Anotácia: Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…


Obálka je nádherná. Fakt nádherná.

"Ach babičko, 
proč máš tak velké zuby?"


Mesačné kroniky sú známe asi všetkým obyvateľom na zemi :D Naozaj sa kade tade ospevujú, recenzie sú plné ospevovania - a ak hľadáte takú, ktorá sa od tých ostatných líši, sklamem vás. Pretože táto recenzia, samozrejme!, bude plná vychvaľovania.
Viete, ako moc, moc, moc som si zamiloval Cinder - prvý diel z tejto úžasnej série. A čítal som ho v lete. Už vtedy som si povedal, že musím mať druhý diel. Viete ako hneď vyzerá v mojom živote? Nom...Cinder som čítal asi v auguste....druhý diel, Scarlet, som si prečítal až tento mesiac. Fakt super!
Ale viete vy čo? Na jednu stranu som aj rád, že som si na tom tak véééľmi dlho brúsil zuby. Pretože druhý diel som si užil tak najviac, ako som len mohol.
A čoby.
Táram.
Milión krát viacej.


Neviem s čím mám začať skôr...resp., čo mám začať skôr vychvaľovať, pretože táto kniha, táto séria, je AMAZINGLY AMAZING. Po Cinder som si myslel, že už ďalšie diele nemôžu byť lepšie, pretože Cinder bola sama o sebe dokonalá. Uuppss! Mýlil som sa opäť. Scarlet bola o mnoho krát lepšia.
Ja ani neviem, prečo bola lepšia. Bolo tam viac akcie, viacej drsnosti, Scarlet bola damn bitch úžo hrdinka a síce tam bolo menej Levany(neboj, vyjadrím sa k tebe neskôr, lásočka :D), tak táto kniha bola lepšia než Cinder a to už čo povedať. Lenže nie je to "lepšie" tými vecami, ktoré som spomínal vyššie. Ono je to v písaní, aspoň ja som to tak cítil a je to môj úprimný názor.
Marissa Meyer je jedna z mojich najobľúbenejších autoriek a s pokojnou mysľou môžem o nej povedať, že tak krásne vie napísať aj lístok do obchodu, i keď do toho obchodu sakra nechce ísť! Je to úžasná autorka, a jej písanie je výnimočné, čarovné. Zvláštne, ale v dobrom, je to, že príbeh je odohrávaný v budúcnosti, so všelijakými výmyslami technológie a vedy, ale Marissa vám aj tak podáva príbeh rozprávkovo a nostalgicky. Síce v kapitole sa, napríklad, bijú, tečie krv, napätie sa dá krájať, vy to neskutočne cítite - avšak Marissa to píše tak, ako by písala rozprávku. Aby ste ma dobre chápali, myslím tým to, že ona to opisuje tak...pokojne?....ale Marissa je pravý dôkaz toho, že nestačia len slová - cítil som napätie, srdce mi bilo až v krku (čo veľa krát pomáha) - ale je dôkazom toho, že ten strach, napätie a ďalšie pocity vám evokuje hneď ako sa začítate do príbehu. Ak chcete cítiť lásku, Marissa vám ju podá ako by ste boli sfetovaní. Ak chcete napätie, Marissa vám to podá tak, že srdce si už necítite v krku, ale až v nosnej dierke. 
Marissa je jeden autorský zázrak.
Čo sa týka postáv - nemám čo vytknúť. Každá svojská, originálna výnimočná. Hlavná hrdinka, Scarlet Benoitová, je úžasnejšia ako úžasná a keby to bolo reálne dievča, už dávno som bezhlavo zamilovaný. Viete čo je na postavách, ktoré vymyslí Marissa, najlepšie? Že sú v príbehu akosi výnimočné, presne tak, ako bývajú všetky hlavné hrdinky a hrdinovia vo svojich príbehoch. Lenže Marissa ich podáva takým štýlom, že si myslíte, že sú to len obyčajní ľudia, presne takí, ako ste vy. Ale síce tam stále cítite a viete, že títo hrdinovia s naozaj hrdinovia. Vlk bol skvelý, a teraz už naozaj chápem, aké posolstvo malo novelka Queen´s Army, ktorú som čítal ešte pred Scarlet. Z Marissinej strany prefíkané! V neposlednom rade sa vyjadrím ešte k Thornovi, och prepáč, Kapitánovi Thornovi. Bol si super. Bolo mi z tebou fajn. Dúfam, že sa ešte stretneme.
Levana...och bože, dá sa slovami vyjadriť, ako moc sa dá milovať túto krutovládkyňu? Viete, čo môžete urobiť ako autor najlepšie? Napísať takého zloducha, napísať takú zlú postavu, ktorá bude viac než zlá. Viac než krutá. To Marissa urobila. A viete čo je ešte lepšie? Napísať tú postavu tak, aby ju napriek jej zlým činom milovali všetci. A to Marissa urobila, znova, pretože je úžasná spisovateľka. Klobúk dolu, Marissa. I keď to nečítaš, neviem, čo by si bez teba počal.
Ok...ja viem, že táto recenzia je samá opakujúcich slov.Že do nemoty hovorím slová: úžasné, skvelé atď, atď. Lenže pri tejto sérií sa nedá povedať ani len dobré. Len úžasné. Pretože tá séria je vlastne taká.

Jenže ona nevědela, jak je to zvíře zlé, a vůbec se ho nebála.


Červená čiapočka patrí medzi jednu z mojich najobľúbenejších rozprávok. Vy viete, že nemám v láske také tie otrepané rozprávočky ako Snehulienka, kde z ničoho nič na konci zostane všetko len to dobré a nastane veľký happy ending, i keď v skutočnosti to malo byť úplne inak. Samozrejme, aj Červená čiapočka má happy ending, avšak je na nej niečo, čo ja veľmi milujem - a to atmosféra. Temná, pochmúrna..
Scarlet bolo síce úplne diferentným pre-rozprávaním čiapočky, Mesačné kroniky nie sú také, ako tie ostatné retellingy, ktoré prepíšu rozprávky iba z inými postavami, iným prostredím a možno sa odohrávajú v inom čase. Mesačné kroniky nie sú také. Je to úplne iný príbeh....ale zároveň taký istý, ako rozprávka - to je asi to najväčšie čaro, ktorých má tato kniha, i séria, priveľmi veľa. Červená čiapočka v tomto prevedení ako Scarlet, bola úplne iná ako tá rozprávková. No mala v sebe niečo, niečo, čo bolo veľmi blízke červenej čiapočke, a už sa mi ju nechce písať s veľkým začiatočným písmenom, haha :D Vlk bol úplne na inej úrovni, ako vlk v rozprávke. No zároveň mal to isté čaro. A babička...baby, ty se nezdáš!


"Abych tě mohla lépe sežrat, má drahá..."


Aby som uzavrel túto vychvaľovaciu kapitolu, ktorej by som chcel pridávať nekonečne veľa chváli, tak troška zabŕdnem do konca. Bol úžasný. A zároveň hrozný. Ak si myslíte, že John Green je autor, ktorého milujete i neznášate zároveň, tak sa mýlite. Jeho konce už poznáme všetci, takže radím pánovi zelenému, aby si vymyslel už niečo nové.
Ale Marissa.
Marissa je autorka, na ktorú nedáte dopustiť ale zároveň vás privedie do rozpakov. Niekde v mojom rebríčku snov sa nachádza želanie stretnúť Marissu, vyobjímať ju a poďakovať za jej krásne príbehy. Možno sa tomu budete smiať. Ja to však vravím ako pravdu.
Neviem, čo by som bez jej kníh robil.
Scarlet, chcel by som ti dať viac než je v mojich silách. Avšak dávam ti zo všetkého všetko. A viem, že si zaslúžiš aj viac.
Percentuálne hodnotenie: 100%



Za poskytnutie tejto úžasnej knihy ďakujem PreŠkoly.sk
Vydať sa spolu so Scarlet za nebezpečným Vlkom (a to chcete) môžete na tejto adrese.

Čítali ste túto knihu? Čo na ňu hovoríte?
Začali ste s touto sériou? Zapáčila sa vám tak veľmi, ako mne?

4 komentáre:

  1. O Měsíčních kronikách jsem toho slyšela už hodně (prvotně mě upoutaly právě nádherné obálky) a vesměs to byla samá chvála, u proto jsem si je před nějakým časem napsala na seznam. Jsem tedy pochopitelně ráda, že se setkávám s dalším kladným názorem. Po každé další recenzi, kterou přečtu, se na knížku těším pořád víc a víc :)
    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si ich prečítať, nebudeš v žiadnom prípade ľutovať :)

      Odstrániť
  2. Ja túto sériu milujem! Od kamarátky si plánujem požičať Winter, ktorú som jej kúpila na Vianoce. :D Čítal si už Cress? Pretože tá je podľa mňa najlepšia v sérii (aj keď Winter ešte neviem posúdiť)! :)
    Bookotania

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kvôli tebe som si túto sériu musela hneď prečítať! :D Ale nehnevám sa, pretože to neľutujem. Trošku nezákonne som si stiahla Cinder a teraz ju na svojom tablete s prasknutou obrazovkou čítam. :D Zatiaľ sa páči. :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!