piatok, 25. marca 2016

Zo zákulisia príbehov 3 | Obľúbená postava


Vítam vás pri ďalšej, tretej a zároveň marcovej časti momentálne môjho najobľúbenejšieho projektu a to Zo zákulisia príbehov, ktorý vytvorili spoločne dve skvelé blogerky, Lyn a Moon :-)

O čo ide?
Zo zákulisia príbehov je mesačný projekt. Každý mesiac s Lyn zverejníme iné otázky, na ktoré odpovieme. Otázky sa budú týkať nášho písania, ako tvoríme, budete môcť spoznať naše postavy a dozviete sa informácie, ktoré len tak niekto nevie.
(skopírované z blogu Moon) 


1. Prečo práve táto postava? 
Samozrejme, že som si za obľúbenú postavu vybral Kaina, ktorý je hlavnou postavou v Tieňoch a Kostiach. Veď to ani nejde inak, veď o ňom píšete. Keby som o ňom nepísal, tak by nebol mojou najobľúbenejšou postavou. 
A keby sa niekto pýtal, ktorá okrem Kaina, tak si jednoznačne vyberám Elektru. Elektra je vodkyňou rebelskej skupiny, ktorá v Tieňoch a Kostiach je takým druhým najdôležitejším aspektom. Je úplne skvelá. 

2. Ktoré vlastnosti máš na svojej obľúbenej postave najradšej a prečo? 
Je ich naozaj viacej, než by som sem mohol napísať, no poviem jednu takú dosť dôležitú - a to obetavosť. Už minule som spomínal, že Kain robí všetko pre svoju sestru ( a aj rodinu, lenže sestra je preňho najdôležitejšia) a že by dokázal za ňu zabíjať. Takže obetavosť...i keď, aby ste si nemysleli, že vo svojom príbehu vytváram dokonalých superheroesov, vám musím povedať, že Kain nie je Kapitán America.
Ani Super - man.
A prečo? Ja ani neviem presne povedať, že prečo. No asi preto, že to bol môj taký jeden z tých prvých obrazov, ktoré sa mi v hlave vynorili pri TaK - chlapec, ktorý by položil za sestru život.


3. Aké tri veci by tvoja obľúbená postava zachránila z horiaceho domu a prečo? 
Je to ľahké. No dobre, možno až tak veľmo nie. 
1. Svoju sestru Leiu
2. Matku
3. Leine kresby
Viete, Kainova rodina nemá toho doma veľa, čo by sa dalo zachrániť. Je z ôsmej, poslednej, kasty a tak nemá žiadne ilustrované edície Harryho Pottera, aby ich mohol zachrániť.

4. Čo najhoršieho by ste dokázali svojej postave spraviť?
Naozaj všeličo. Nemám problém pichnúť Kainovi do hrude dýku, avšak urobím to vtedy, keď sa to zdá správne (ako správne v príbehu) a keď to má zmysel nie len tak.
Veď zabil som mu blízkych (toto nie je spoiler - je to vlastne taký "spúšťač" celého toho ozajstného "príbehu), takže ešte raz opakujem, nemám problém urobiť hlavnej a zároveň (v mojom prípade) najobľúbenejšej postave niečo zlé. Keby bolo treba, tak ho aj zabijem.
Peace.

5. Ako veľmi sa vaša hlavná postava podobá na vás samých?
Och...toto je pre mňa megaťažká otázka. Ja to proste neviem. Ale samozrejme, že sa na mňa Kain podobá - veď ide z mojej hlavy, ja ho píšem a preto sa na mňa podobá. Vlastne každá postava, ktorú vymyslím, pretože ide zo mňa. I keď sa v mnohých odlišujú. Ale stále sú kúskom zo mňa.
Takže asi tak.


6. Dočká sa vaša obľúbená postava šťastného konca alebo dokážete opísať jej/jeho smrť?
Ako som spomínal vyššie, nemal by som problém zabiť hlavnú postavu, i keď to, našťastie, zatiaľ neplánujem :D A to, či sa dočká happy endu alebo sad-endu, to naozaj neviem, i keď koniec poznám.
Mám taký názor, že každého koniec bude taký, aký si zaslúži. Taký...reálny? Ani veľmi happy end, ani veľmi sad end. Každý si odnesie taký koniec odo mňa, aký si zaslúži.


A znova sme na konci tohto -  mesačnej edície Zo zákulisia príbehov. Teším sa na apríl, každým mesiacom som zvedavejší, aké otázky pribudnú ďalej.
Naschle! 


A čo vy a vaše "darlings"? Dokázali by ste svojej obľúbenej postave robiť v príbehu zle? Alebo by ste jej dopriali ten najlepší happy ending? 


4 komentáre:

  1. Takže ak bude tvoja postava zachraňovať tri veci z horiaceho domu, budú to ľudia? :D Blbé, že ich pokladá za veci. :D Asi som tú otázku zle sformulovala, lebo chcela som ňou skôr zistiť to, aké VECI by tie postavy vzali, lebo však keby tam boli ľudia, jasné, že by každý zachránil najprv tých.
    Lebo vlastne podľa toho, čo tá postava zachráni, tak to o nej a o jej charaktere dosť veľa vypovedá. Že ktoré veci sú pre ňu najdôležitejšie, ktoré pre ňu majú hodnotu a tak.

    Inak som veľmi rada, že sa ti náš projekt pozdáva, pokiaľ oň bude záujem, som si istá, že s Moon v ňom budeme pokračovať. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. *shamed* Ježiši, ja som si to neuvedomil! :D :D No, ale aj tak by nemal (v prípade veci) čo zachrániť :D

      Odstrániť
  2. Musím nechat, že tohle je hodně zajímavý projekt. Takový hodně osobní a myslím, že to hodně rozvíjí představivost i samotný charakter postav z pohledů, ze kterých by se na ně autor kolikrát možná ani nekoukal :)
    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To bolo aj cieľom :D Dozvedieť sa o vlastnom príbehu a postavách kopu nových vecí, lebo autor si musí položiť otázky, ktoré by mu inak možno ani nenapadli. Musí nad nimi rozmýšľať , a tým vlastne ďalej rozvíja či už samotný dej, alebo postavy, lebo vždy príde na niečo nové.

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!