pondelok, 18. apríla 2016

10 vecí, ktoré okrem knihomoľov nikto nepochopí...


Už dlhšiu dobu som chcel spraviť podobný článok a konečne som zostavil akýsi "zoznam" vecí, ktoré nikto iný na svete nepochopí, pretože to chápeme len my - vášniví knihomoli :D  Taktiež som však nechcel sem nahádzať také tie úplne bežné veci, no niektoré z nich sa však tu tiež objavia :) 

1. Knihy sú lepšie než filmy, seriály alebo akákoľvek iná háveď (na ktorých však fičíme)
Jedna z tých najbežnejších vecí, ktoré chápu len knihomoli. Aspoň xy krát :D ste sa stretli s tým, že ste museli druhému vysvetľovať, že KNIHY sú KNIHY a film im nesiaha ani po päty. Avšak neúspešne - nikto iný okrem nás to jednoducho nepochopí :)



2. "Je to len kniha" povedal ten druhý
A ďalšia vec patriaca k takým tým najbežnejším. Keďže chodím do školy, tak je to bežné a úplne pravidelné, že keď sa opýtajú na to, aká je kniha, ktorú čítam a ja ich zasypem, aké pocity dvjfruvíhrf z nej mám, tak povedia niečo v tom zmysle, že je to len kniha.
Potom tie pocity vyzerajú úplne inak: ymcnddennqwuskmxncfhrzewuqiakň



3. Objednáte si knihu a chcete ju mať doma čo najskôr. Lenže aj kuriér chodí až za (aspoň) jeden deň.
Tak toto určite všetci poznáme. Objednáme si z netu knihu, na ktorú sa megagigaultra tešíme, zvolíme kuriéra, aby nám to domov prišlo čo najskôr. 
Lenže. Vy. My. Ju. Chceme. Mať. Doma. Hneď.
Teraz.


4. Idete niekam s kamarátmi - "nečitateľmi", kde je aj kníhkupectvo. Je samozrejmosťou a povinnosťou každého dobrého booklovera ísť sa pozrieť, či niečo pekného nemajú.
Ktože to robí? JA!!! No určite aj vy, aspoň jeden krát! Proste idete, čojaviem, do Eurovei do kina, v Eurovei je samozrejme Panta, takže samozrejme, že sa musíte ísť do nej pozrieť.



5. Keď nás zahreje pri srdiečku, ale aj zároveň zabolí. Aneb ČAKÁME na list z Rokfortu!
Presný príklad:


6. "Vaša generácia je stále len na internete". 
"Nikto už dnes nečíta"
Ja sa s tým stretávam pravidelne. Naša učiteľka sloviny a litiky neustále plače,že nikto v triede nečíta, a pri tom sme traja. Vždy keď povie, ako je jej nás ľúto, že nečítame, mám chuť jej jednu vraziť a to fakt vážne :D Vždy jej chcem povedať, aby už stíchla. Ona však oplakáva dnešnú nečitateľkú generáciu ďalej.
Btw, aj my - knihomoli sme stále na internete. No len preto, aby sme lásku ku kníhám rozširovali na našich blogoch :-)



7. "Čítate hlúposti!." "Nemá to hlavu ani pätu!"
Toto práve nadväzuje na prípad hore, číslo šesť. Tá istá učiteľka, keď sa dozvedela, že v triede má žiakov, ktorí radi čítajú, tak sa spýtala, čo radi čítame. Obi traja sme povedali: fantasy, sci-fi.
A viete čo ona na to? Že sú to hlúposti. Chcel som ju zabiť.
A aby ste lepšie pochopili, o akú učiteľku ide, tak si predstavte typickú mrchu-slovenčinárku, ktorá má v kabinete štyri veľké obrazy Ľudovíta Štúra.



8. "Konečne piatok, čo budeš robiť?" spýta sa.
"Čítať knihy." odpoviem. "Čítať knihy, pozerať seriály a blogovať. Poprípade pôjdem do kníhkupectva."
Opäť jedna z vecí, s ktorou sme sa všetci museli aspoň jeden krát stretnúť. Nehovorte, že nie!



9. Nepohodlnosť počas čítania
Každý sme sa stretli s tým, že keď čítame, tak ešte stále hľadáme akúsi "polohu", pri ktorej sa nám bude dobre čítať. Raz sa prehodíme na jednu stranu, druhý raz na druhú. potom sa posadíme a zas a znovu, až si nájdeme tú správnu "čítaciu" polohu.

The inability to let obligations get in the way of reading.
10. Láska ku knihám
Viem, že to je taká samozrejmná vec, ale chcel som tento článok zakončiť práve touto vecou. Nikto okrem nás totiý nechápe lásku ku knihám, ktorej máme my knihomoli tak veľmi moc :-)







13 komentárov:

  1. Výborný článok!! :D Veľmi som sa nasmiala, lebo som v každom bode videla seba! :D A bod 6 a 7 !! :D Tiež to poznám :D Prajem príjemný pondelok. :) A teším sa na ďalší článok. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Super článok! Veľmi som sa zasmiala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super článok :). Naša slovenčinárka našťastie oceňuje, že väčšina triedy číta aspoň niečo a tak sa asi neopovažuje sťažovať. Ale inak som sa našla vo všetkých bodoch :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tak s tou učkou máš asi šťastie... :D

      Odstrániť
  4. Heheh, áno stotožňujem sa! :D "Nikto dnes nečíta." Som alergická na tú vetu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Pěkný nápad a ještě lépe pojato. Asi nejvíc mě dostal ten šestý bod :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Našla jsem se naprosto ve všem. :D
    Právě teď se úplně vidím v 3. :D a 4. to je klasika, díkybohu mám kamarádky, které se mnou do knihkupectví rády zajdou (ovšem dostat mě pryč jim dá celkem práci, byla bych schopná tam i přespat. :D)

    Moc pěkný článek! :)

    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!