pondelok, 4. apríla 2016

Mesto skla | Prekvapenia na každom kúsku!

Autor: Cassandra Clare
Počet strán: 488
Originálny názov: City of Glass
Séria: Nástroje smrteľníkov
Diel: tretí
Žáner: Fantasy, YA, Mytológia
Vydavateľstvo: Slovart(sk)
Anotácia: Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče.
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu? Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.



Obálka je opäť - super a pekná, rovnako aj pod prebalom je "obálka" krásna. Avšak, už po asi stý krát, musím povedať, že chcem originál!! :D



"Čakáš na nejakú špeciálnu príležitosť, aby si ma zabil? Blížia sa Vianoce."


Po Meste popola, po tom "hroznom" konci, ktorý bol síce úžasný, no nedalo sa vydržať bez ďalšieho dielu, som ďakoval nebesám, že hneď mám pri sebe Mesto skla a tak som sa doň rýchlo pustil a ponoril sa do tohto úžasného sveta, ktorý vytvorila Cassie Clare. Bože, ani neviem s čím začať. Ja viem, ja viem, ja stále len vychvaľujem :D No čo mi ostáva? Bolo to predsa fakt úžasné, bombové a dychberúce.
Najprv asi začnem s tým, čo bolo pri začiatku príbehu pre mňa veľkým a zároveň veľmi dobrým prekvapením - a to zmena prostredia. Mesto kostí a Mesto popola sa odohráva v Amerike, na skutočnom mieste na zemi. Po tom, čo sme dostávali informácie od tieňolovcov o ich svete, ich skrytých miestach na zemi, nás Cassie konečne zavítala i do domova všetkých Tieňolovcov - do Idrisu, Mesta skla s hlavný mestom Alicante. Musím povedať, že sa mi to strašne veľmi páčilo, príbeh bol zrazu v akomsi štádiu, takom, kde si poviete "toto je ono", akoby sa ešte len teraz Cassie istým spôsobom "oslobodila". Sory, ale ja naozaj neviem, ako to mám bližšie popísať.
Proste...tento svet bol úžasný, i napriek všetkým jeho temným stranám. 


Čo sa týka postáv, tiež v tomto diely bolo akési každej postavy "oslobodenie". Boli naozaj nimi, každý sa ukázal v tom svojom pravom, každý dostal dostatočný priestor na to, aby ukázal, čo v ňom je :D. Clary mi bola najsympatickejšia asi v tomto diely, musím priznať, i keď sa mi tiež veľmi páčila v Meste kostí. V tomto diely sa mi na nej páčilo, že si všetko akosi "uvedomila", že to nie je len dobrodružstvo, ktoré sprevádza život tieňolovca, ale že sú to i straty a ďalšie vážne veci.
Jace. Pri tejto postave mám vždy problém vyjadriť, aký je. On je proste Jace. Ale tiež sa mi páčilo, že sa v tomto dieli ukázal, "otvoril", takže to bol "otvorený Jace" :D :D :D On je proste Jace a Jaceom aj ostane :D
Simon - troška mi vadilo, že Cassie troška zanedbávala Simona. Áno, i on tu mal svoje vlastné scénky a svoj vlastný priestor, no v predošlých dieloch a najmä v Meste popola toho priestoru mal viac, čo mne sa páčilo, kedže Simon je proste super. Síce cítim, že Clary s Jaceom je to správne a naozaj ich shipujem, no vždy pri čítaní si hovorím, že keby Clary bola so Simonom, pretože Simon je čupr dupr supr postavička. Taktiež s tým priestorom to mám na mysli aj s Isabelle, ktorú nadovšetko milujem a nedám na ňu dopustiť. Tiež som mal pocit, akoby mala toho priestoru menej. Ale tak..Cassie vie vždy, čo robí. A vždy to, čo robí, je úžasné, takže wassup? :D Och bože, že som zabudol! MALEC!!! Alec a Magnus je asi najlepší pár na svete. Ono to ani nie je tým, že je to pár chlapec-chlapec, ale oni sú úžasní pre to, že sú proste...Alec a Magnus! Ono sa to nedá ani vysvetliť. Inak, videli ste predposlednú časť Shadowhnuterov s názvom Malec? Ako sa vám páčila? 
Magnus je najlepší bosorák, ktorý môže existovať. Magnus forever!


Mesto skla je bezpodmienečne moja najobľúbenejšia kniha zo série, teda zatiaľ. Bola proste úžasná, no dosť veľkú - a to myslím úplnú - zásluhu na tej úžasnosti tejto knihy má to, že Nástroje smrteľníkov mali byť najprv trilógia a Mestom skla sa to malo všetko končiť, tak to mala Cassie naplánované, i keď ten koniec je síce taký, že dá ešte mnoho na to nadviazať - čo aj Cassie urobila a urobila ďalšiu trilógiu - Mesto stratených duší, Mesto padlých anjelov a veľkolepý záver Mesto nebeského ohňa.
Proste...táto kniha bola jednoducho WAU. Na každom rožku vás čakal zvrat, prekvapenie, v každej vete číhala na vás akcia, pretože tu sa to už končí, aspoň malo končiť a tieňolovci a spol. (super názov, však? :D) sú vo vojne proti Valentineovi. 
Akcia, napätie, zvraty na každej kapitole, dychberúce pasáže a scénky, to všetko pod rukami Cassie Clare, ktorú musím ospevovať ako incredible autorku, úžasnú a takmer neviem uveriť, že také niečo mohla vymyslieť a tak úžasne napísať. Keby nebolo jej písania a Nástroje by napísal niekto iný, nebolo by to také úžasné. Ale úžasné to je, pretože to napísala Cassie.
Klobúk dole.
V tejto knihe sú úžasné scénky, kapitoly a takmer si ani neviem vybrať jednu najobľúbenejšiu, pretože každá jedna dokázala vo mne zanechať nejaký pocit. Avšak odo mňa má navrch jedna scénka - a to scénka s Clary, Jaceom a anjelom Ithurielom. Tá kapitola sa mi veľmi moc páčila, i keď takých úžasných Cassie napísala veľmi veľa. 
Jednoducho..dokonalosť! Mesto skla bola kniha, ktorá mi zobrala dych, úžasné postavy, dej, prostredie, zvraty a prekvapenia na každom kúsku...všetko pod vedením úžasnej Cassie.
Mesto skla si zaslúži oveľa, oveľa, oveľa viac hviezdičiek ako odo mňa dostane.
Percentuálne hodnotenie: 100%



Čítali ste túto knihu? Páčila sa vám?
Čítali ste už sériu Nástroje smrteľníkov? Ktorý diel sa vám páči najviac?

9 komentárov:

  1. Aj podľa mňa bol tento diel najlepší z tejto ,,prvej trilógie,,!! Úžasný príbeh proste... Veľmi sa mi páči tvoja recenzia. Sám by som ju lepšie nenapísal.
    A pozývam ta na našu giveaway.:)
    Mildo z booklovers-world.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rád, že sa ti tiež tak veľmi páčil :-)
      A ďakujem :-)

      Odstrániť
    2. A inak, nekončila sa náhodou tá tvoja giveaway 1.4?? :D

      Odstrániť
    3. Hej končila ale na fb som písal že pre málo účastníkov ju ešte predlžujem do tohto piatka. :D :D

      Odstrániť
  2. Počkaj si na ostatné časti. :D Prekvapuje ma koľko nadšenia dokážeš v recenzií vyjadriť. Pri niektorých vetách sa dokonca aj smejem. :D
    P.S. Inak držím palce v stredu nech napíšeš dobre monitor. Mňa čaká až o rok, ale aj tak to je skoro, pretože mám pocit, že nič neviem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já se na Nástroje smrti chystám a těším už strašně dlouho. Tvoje chvalná recenze k tomu pak jedině přispěla :)
    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som taká šťastná, že sa ti to páčilo :D Už aby si to mal celé prečítané a napísané recenzie :D Som zvedavá čo povieš na ostatné časti:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Škoda, že je škoda, že je iba vymyslenáá

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!