utorok 19. apríla 2016

Zo zákulisia príbehov 4 | Poznaj svoj svet


Konečne Vás môžem privítať pri ďalšej - aprílovej časti z môjho najobľúbenejšieho meme Zo zákulisia príbehov, ktoré vymysleli dve blogerky a to Lyn a Moon.



O čo ide?
Zo zákulisia príbehov je mesačný projekt. Každý mesiac s Lyn zverejníme iné otázky, na ktoré odpovieme. Otázky sa budú týkať nášho písania, ako tvoríme, budete môcť spoznať naše postavy a dozviete sa informácie, ktoré len tak niekto nevie.
(skopírované z blogu Moon) 



1. Do akej doby/storočia/dimenzie je tvoj svet zasadený a prečo?
Môj svet, o ktorom píšem, sa volá Dyxia - krajina štyroch kráľovstiev. Ak by som mal odpovedať, do akej doby je tento svet zasadený, povedal by som, že do bližšej "budúcnosti". Síce hlavná postava žije v chudobe, pretože patrí medzi najnižšiu kastu a nemá elektrinu, no tí, ktorí sú bohatší majú rôzne vynálezy techniky a vedy. Taktiež je tam nový letopočet. Pretože pred "stáročiami" toto kráľovstvo (volalo sa inak, ale neprezradím :D) napadla temnota - jednoducho bola vojna medzi dobrými a zlými "silami", kde vyhrala temnota. A odvtedy sa všetko zmenilo - a preto je tam aj nový letopočet :-)



2. Aké tri špecifické vlastnosti vystihujú svet v tvojom príbehu?
Tak samozrejme, že ich je viacej a po dopísaní tohto článku ma napadnú ďalšie, ale zvolil som si tieto:
Temnota - ako som už vyššie písal, túto krajinu - svet, postihla temnota a ľudia tam tak žijú. 
Kasty - je to jeden z mnohých základov môjho fiktívneho sveta, o ktorom píšem.Ľudia, ktorí patria do nižších kást nemajú ani elektrinu, hlavná postava - Kain - sa kúpe v drevenom koryte, takže si to vieme predstaviť :D A naopak - ľudia z vyšších kást si užívajú autá, rôzne plastické procedúry a hologramy. 
Tajomstvá - navonok sa zdá, že tento svet je odkrytý a že každý vie, v akom svete žije a čo je zač - ale tak to vôbec nie je. Kráľovské rodiny majú omnoho viac tajomstiev, ako si vedia ostatní predstaviť. A je toho ešte viac, čo obyvatelia tohto sveta nepoznajú.

3. Kedy a ako si prišla/prišiel na myšlienku vytvorenia tohto sveta?
Ako? Už dlhšie som totižto chcel vytvoriť akýsi "temný" svet, no nikdy som sa do toho nepustil, pretože väčšinou som písal čosi iné. Keď však prišla možnosť, tak som sa do tohto sveta s radosťou pustil. 
Taktuež taká vedľajšia vec bola tá, že som chcel aby v tomto príbehu bola hlavná postava iná ako tie ostatné. Aby hlavná postava znamenalo "svetlo" a všetko okolo neho bola temnota, takže aj pre to. A ak si myslíte, že som vytvoril vyklišované klišé, mýlite sa. 


4. Aký vzťah má tvoja hlavná postava k svetu, ktorý si vytvoril/a?
Hlavná postava, Kain, má k tomuto svetu vzťah taký, že keby bola moc v jeho rukách, zakázal by tresty smrti a znásilňovanie by bol trestným činom, dajme tomu napríklad. Kain tento svet vidí ako krutý, zlý, nakoľko jeho rodina dúfa, že na ďalší deň budú mať aspoň čo to do úst. 
Ale len tak pre zaujímavosť: Kain nie je postava, ktorá má v hlave neustále povstanie. S týmto svetom je zmierený. 

5. Ako vnímaš proces hľadania informácií, ktoré sa chystáš zakomponovať do svojho príbehu? Zdá sa ti to zbytočné alebo tomu venuješ veľa času? 
Ani zďaleka sa mi to nezdá zbytočné, práve naopak - čím viac budete vedieť o svojom svete, i keď len drobnú vecičku, tým to je oveľa lepšie. Pretože by bolo dosť čudné písať o svete, ak ho vôbec nepoznáte.
A čím viacej poznáte svoj svet, tým sa vám bude ľahšie písať. Svoj svet jednoducho musíte poznať.


6. Existuje v tvojom svete mágia? Akú má podobu? 

No, povedzme si pravdu, Tiene a Kosti píšem ja, takže samozrejme, že tam je mágia! Každý obyvateľ je čarodejník - pri Očierňovaní si osvojuje mágiu, zároveň dospeje a jeho sily sa zaradia do jedného z rádov: Inkantáteri(rád psychickej mágie), Zaklínači(rád mágie živých a mŕtvych), Privolávači(rád elementálnej mágie) a nakoniec je tu rád Securiov(rád mágie zručností a vedomostí).
Takže tak.



KVÍZ PRE AUTOROV: Vyznáš sa v tradíciách a histórii vlastného sveta?


7. 1. Odohrali sa v histórii nejaké dôležité udalosti, ktoré ovplyvnili aj budúcnosť tvojho sveta?
No, ako som spomínal - bola tam tá vojna medzi dobrými a zlými silami...

7. 2. Ako by reagovali tvoje postavy, keby sa pri nich objavil človek z dnešnej modernej spoločnosti v džínsoch a s mobilom v ruke? (Pokiaľ nemáte fantasy svet: ako by sa tvoje postavy vyrovnali s príchodom mimozemšťana a s tým, že jeho vesmírna loď im parkuje vzadu v záhrade?
Vau, tak toto je vážne zaujímavá otázka :DD Takže, ľudia v mojom svete majú džínsy, avšak nemajú mobily - majú prehrávače (čo sa týka ľudí z vyšších kást), čo sú vlastne také malé zariadenia, ktorých obrazovka je hologramová a dá sa na tom robiť všetko - niečo ako "mobil z budúcnosti" :DD


7. 3. Aké oblečenie nosia tvoje postavy?
Kedže sa pri písaní prvej časti sústreďujem len na nízku kastu okolo Kaina, ľudia tam nosia väčšinou stále len tie isté oblečenia, väčšinou nie príliš farebné - väčšinou sú sivé, hnedé, alebo čierne. A tí, ktorí sú bohatí, tí si naozaj dajú všeličo na seba, pokiaľ ide o niečo drahé...

7. 4. Akého vierovyznania sú tvoje postavy? Sú súčasťou nejakého kultu, veria vo vyššiu moc alebo sú to ateisti?
Čo sa týka náboženstva v Dyxií, ľudia väčšinou spomínajú nebesá a veria v Bohyňu - Vigdís.

7. 5. Kto v tvojom svete vládne? Komu sa postavy podriaďujú? Musia rešpektovať nejaké pravidlá?
Keďže Dyxia sa skladá zo štyroch kráľovstiev(jedno z nich sa stalo opusteným morom obývaným príšerami), takže každé kráľovstvo má svoju kráľovskú rodinu. Avšak celému svetu vládne kráľovská rodina Dumortovcov, s hlavnými členmi Kráľovnou Mephis, Kráľ Dumort(meno nesmiem povedať!) a ich jediné dieťa, princezná Aerlay.



Takže to bolo všetko do dnešnej časti k tomuto úžasnému projektu. Síce tu bolo viacej otázok, mne to však vôbec nevadilo - práve naopak, veľmi ma to potešilo :) Som strašne zvedavý, aká téma padne na máj :-))






1 komentár:

  1. Říkala jsme to myslím i minule a říkám to i teď - tenhle projekt se mi vážně hodně líbí, člověku to pomůže udělat si mnohem lepší představu nad tím, o čem chce psát... možná něco podobného taky zkusím sesmolit :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!