utorok, 10. mája 2016

Cruel Crown | Dokáže kráľovnina pieseň zahojiť oceľové jazvy?

Autor: Victoria Aveyard 
Počet strán: 210
Originálny názov: Cruel Crown - Two Red Queen novellas
Séria: Red queen
Diel: 0.1 a 0.2
Žáner: Fantasy, YA, Dystópia
Vydavateľstvo: Orion
Anotácia: In a world divided by blood - Red or Silver - two women tell the stories no one else knows. For Coriane of House Jacos, love comes at a terrible cost. In a secret diary, she recounts her heady courtship with the heir to the Silver throne, Prince Tiberias, and the dangers that lurk at the heart of the royal court. Captain Farley is at the forefront of the Red rebellion. As she plans an attack on the Silver capital, she discovers a secret that could sway the balance of power for ever.
Two gripping stories. One fight for justice.
Red vs Silver.

Obálka proste Och!....celá séria Red queen má úžasné, prenádherné obálky, na ktoré sa dá pozerať viac než len pár minút. 



“Then she’s different too.”


Od prečítaní horúcej novinky Rudá královná už ubehol nejaký ten čas a vy viete, ako veľmi sa mi páčila, i keď vôbec nebola dokonalá. Už vtedy som si povedal, že si musím prečítať ešte vtedy k nej pripravované novelky,  Queen song a Steel scars, potom novelky vyšli a ja som sa k nim ešte stále nedostal, aké prekvapivé :D. Ale teraz prišiel akýsi čas, kedy som si povedal, že si to jednoducho prečítam, pretože chcem. Čítať po anglicky viem, rozumiem tomu, avšak čítať knihy po anglicky mi nevediac prečo trvá dlhšie než keby som ich čítal v slovenčine či češtine, ale to je tak jedno. Prekvapivé na tom bolo, že obidve novelky majú po sto stranách a ja každú som dal za dva dni, pri čom som sa pripravoval na prijímacie pohovory, takže to bol pre mňa akýsi úspech. Od týchto dvoch noviel som nečakal nič extra, ale do čítania som sa aj tak púšťal s nádejou, že to je proste Victoria Aveyard a že kvôli tomu, že sú to len novelky, sa na to len tak nevyprdne. Sčasti sa aj vyprdla, sčasti nie :-D


QUEEN SONG
Táto novelka nám rozpráva život už v Rudej královnej spomínanej Coriane, ešte keď bola mladá. Táto novela sa mi páčila omnoho viac ako Steel scars, ktorá nám rozpráva príbeh Farley ešte pred tým, než sa spoznala s Mare Barrow, hrdinkou Rudej královnej. Neviem presne čím sa mi Queen song páčila viac ako Steel scars, pretože tam ma bavili tie vojenské veci a tak...lenže Queen song mi pripadala akosi menej "odfláknuto?" (i keď to Viktorka neodflákla). Bola proste napísaná lepšie ako Steel scars, s Coriane ako hrdinkou sa lepšie čítalo, i keď mám Farley rád. Čo ma však asi tak najviac zaujalo na Kráľovninej piesni boli kráľovské vzťahy, záležitosti a podobné veci, o ktorých v tejto novele ide. A koniec bol fakt, naozaj vážne dobrý. Keby to Victoria písala celú novelu tak isto vynikajúco, ako bol napísaný ten koniec, novela by si odo mňa možno zobrala aj päť hviezdičiek. Síce to nebolo odlfákuté a ani nič podobné, no priznajme si, potenciál Queen song sa dal aj viacej využiť.
Takže Queen song si odo mňa odniesla štyri hviezdičky, i keď tak úplné nie sú. Ale aj tak sa prikláňam viacej k tým štyrom.


And she dreamed of nothing.

STEEL SCARS
Steel scars pojednáva o Farley, kapitánkou rebelskej skupiny Scarlet Guard - Šarlátová hliadka, ktorá bola i v Rudej královnej, odkiaľ ju môžme vlastne spoznať. AK ste čítali moju recenziu na Red queen tak viete, že som si Farley moc obľúbil a bola mi veľmi sympatická, čo dala Steel scars určitú zálohu do hodnotenia. Steel scars však bola istým spôsobom odfláknutá, pretože mala veľký potenciál, ktorý sa mohol správne využiť. Prvých asi tak tridsať strán ma vôbec nebavilo a až potom sa tam akosi niečo začalo diať, i napriek tomu, že sa tam niečo dialo už od začiatku. Tiež tam bol Shade, ktorého som si istým spôsobom v Red queen tiež obľúbil, čiže pre Steel scars znova plus. Príbeh bol fajn, posledných približne dvadsať strán ma naozaj bavilo, avšak tak to mohlo aj byť v celej novele, nie len na konci. Čo sa týka príbehu okrem začiatku, ktorý ma až tak nebavil, a konca, ktorý ma veľmi bavil, tak bol fajn. Tie správy som nečítal, pretože som tomu vôbec nechápal a nerozumel, takže dúfam, že ma to akosi neobralo o nejaké info :-D
Steel scars som dal tri a pol hviezdičky, avšak takých, že keby mám dať celú, tak by som sa priklonil k trom.

Obe novelky boli úplne fajn, ak sa vám Červená kráľovná páčila, tak si prečítajte aj novelky, pretože budete môcť odhaliť zo sveta aj vedľajších postáv a boli naozaj zaujímavé.
Avšak Victoria to vie aj lepšie. :) Za celú knihu, Cruel Crown, dávam tri a pol hviezdičky :-)
Percentuálne hodnotenie: 70%


Čítali ste niektorú z týchto noveliek? Páčila sa vám?
Čítali ste už Rudú královnu? A čo na ňu hovoríte?

6 komentárov:

  1. Odpovede
    1. Ak chceš pizzu, stačí zavolať na nejakú donáškovú službu a objednať si, nakoniec zaplatiť a hľa, máš pizzu.
      Ak chceš kávu, treba ísť do nejakého väčšieho obchodu, kde majú automaty na kávu, takže si nemusíš tu kávu ani robiť doma asi tak dve minúty, hodíš do automatu päťdesiat centov a hľa, vyjde ti z neho behom niekoľkých sekúnd voda s kávovou príchuťou.
      Ak chceš čokoľvek, tak si zaželaj a zlatá rybka ti to splní.
      A ja viem, že tá farba písma je krásna. :-))

      Odstrániť
  2. Já jsme se ještě nedostala ani k Rudé královně jako takové, ale moc ráda bych si ji přečetla :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!