sobota 21. mája 2016

Divotání | Šialenstvo je bližšie, než si myslíte...

Autor: A.G.Howard
Počet strán: 429
Originálny názov: Unhinged
Séria: Splintered
Diel: druhý
Žáner: Fantasy, YA, Re-telling, Spin-off
Vydavateľstvo: CooBoo(cz)
Anotácia: Alyssa Gardnerová propadla králičí dírou a postavila se pentlochňapovi. Zachránila život Zachovi, klukovi, kterého miluje, a unikla intrikám zvráceně svůdného Morfea i pomstychtivé Červené královny. Teď musí odmaturovat, přežít maturitní ples a pak může nastoupit na vysněnou prestižní uměleckou školu v Londýně. Všechno by to bylo snazší, kdyby její matka, již právě propustili z ústavu pro duševně choré, nebyla tak přehnaně podezíravá a starostlivá. A mnohem snazší, kdyby se Morfeus jednoho dne neobjevil v její škole, aby ji nalákal na další nebezpečné dobrodružství v ponuré Říši divů – kam sama (tak trochu) patří. Alyssa se musí vyrovnat s jeho znepokojující přítomností ve skutečném světě a zároveň se pokouší Zachovi prozradit pravdu o minulosti, kterou zapomněl. Záblesky z Říše divů se postupně dostávají do jejích obrazů a vlastního života, Červená není daleko! Pokud Alyssa zůstane ve světě lidí, vystaví nebezpečí Zacha, své rodiče a všechny, které miluje. Ale když znovu projde králičí dírou, bude muset čelit smrtící bitvě, která by ji mohla stát mnohem víc než jen vlastní hlavu.

Obálka je, ako inak, nádherná, kúzelná a úžasná. Môžete sa naň pozerať niekoľko minút a vždy niečo nájdete, čo ste pred tým nepostrehli. Normálne ďakujem vydavateľstvu CooBoo, že sa s tým tak vyhrali, s celou sériou. Farebné písmená dolaďujú farebne celú knihu a je naozaj krásna :-)


"Vemte si mě taky!" prosím je, ale temný vír vysaje všechno to divotání kolem, až na mě.


O niekoľko mesiacov to bude už rok, čo som prečítal mnohými ľuďmi ospevovanú knihu s názvom Šepotání, ktorá si u nás, u čechov a aj v zahraničí urobila veľký dojem a úspech. Ak ste čítali recenziu, môžete vedieť, že sa mi kniha neskutočne veľmi páčil a tak trocha ma pobláznila, pretože som sa do tej knihy jednoducho zamiloval. Tento príbeh, ktorý by sa dal popísať ako voľné pokračovanie klasickej rozprávky od Carolla - Alica v Krajine zázrakov -, naberá na obrátkach šialenstva a čudnosti - čo som si asi z tejto série zamiloval najviac.


K tomu hneď aj nadviažem. Kniha má neskutočne temnú atmosféru, pochmúrnu, čudnú a bláznivú - šialenú, presne takú, ktorú mal aj film Alica v Krajine zázrakov od Tima Burtona. Ja Alicu ako rozprávku neskutočne zbožňujem, o filme ani nehovoriac a či mi veríte alebo nie, film som videl veľa, veľa krát. Ak neveríte, tak teraz mi nebudete veriť ešte väčšmi: niekoľko krát som si ho pozrel v ten istý deň dva krát a vážne, naozaj nekecám. Ak ste film videli, čo asi všetci áno, určite ste si uvedomovali tú kúzelnú, pochmúrnu a temnú atmosféru. Šepotání a Divotání túto atmosféru má tiež a to je asi najväčší dôvod, prečo túto sériu jednoducho zbožňujem - pretože má úžasnú atmosféru, ktorá vás vtiahne do príbehu a pustí vás až na konci - ale pozor! - len na to, aby ste si mohli objednať ďalší diel a na všetky sociálne siete vyvesiť, že táto kniha bola jednoducho čarovne šialene úžasná!
Ďalšia vec, ktorá sa mi páčila na tomto druhom diele bolo to, že už v prvej kapitole sa niečo dialo - niečo vážne. A tiež, že Divotání má ešte temnejšiu atmosféru ako Šepotání.
Niektoré pasáže boli v tejto knihe až creepy, z ktorých sa mi ježili chĺpky na rukách, vážne creepy, šialené a bláznivé, ale v tom najlepšom slova zmysle. Ak ste knihu čítali, tak mi dáte za pravdu, že scéna s tým "hračkárskym" klaunom bola úžasná, creepy a mimoriadne šialená. Niekedy som si fakthovoril, že toto by normálny človek nevymyslel, len Howardová :DD A keď som už pri nej - ona je úžasná spisovateľka! Do svojich kníh dáva jednoducho to najlepšie, a cez jej príbehy je vidieť, že patrí medzi tých, ktorí Krajinu zázrakov naozaj milujú, a že to nie je len spisovateľka, ktorá si povedala: "Okej, teraz sú trendy re-tellingy, tak poďme jeden spraviť." Naozaj ju obdivujem za to, ako veľmi vás vie vtiahnuť do deja a vytvoriť vám tú temnú a pochmúrnu atmosféru, i cez to, že nám nič o temnej atmosfére nerozpráva. Howardová je proste super spisovateľka, ktorá je z časti úžasná a z časti naozaj šialená :-D


Aby sme nezabudli na postavy, k tým sa vyjadrím len tak v krátkosti, pretože väčšinu som napísal už v recenzií na jednotku. Alyssa je proste sympatická hlavná hrdinka, pripomínajúcu Alicu, ale zároveň je úplne niekým iným. Morpheus...no čo k nemu dodať, on je naozaj jedno veľké indivíduum. Avšak v Divotání mi bol sympatickejší ako v Šepotání, a tu sme mali väčšiu možnosť ho ešte väčšmi poznať. A nakoniec do hlavných hrdinov zapadá aj Zach (ktorý sa v anglickom originále volá Jeb, ale aj tak sa mi meno Zach páči viac, aj keď tú zmenu absolútne nechápem), ktorého s Alyssou ja osobne shipujem. On je taký...ja neviem, proste mi príde normálny a fajn. A prajem mu, aby mu to s Alyssou vyšlo, i keď nemám nič proti Morpheusovi....no, možno by sa niečo našlo. I keď neviem, čo to niečo vskutku je.
Inak, posledná kapitola knihy vyzerá tak, že vás neprekvapí. Ak si to myslíte, mýlite sa. Priamo na poslednej stránke dá Howardová taký koniec, že vám sánka spadne na zem a podá to ako pravá spisovateľka. Ja neviem...mne sa tá posledná stránka strašne páčila. Bolo to také....no, prečítajte si a uvidíte. 
Och, a Herman Hučka je skvelé meno.
No, čo k Divotání dodať. Naozaj si ma kniha zobrala.
Tajomné, temné, pochmúrne, šialené a bláznivé, v niektorých momentoch až creepy...v tom najúžasnejšom slova zmysle. Ak nie päť, tak potom nič.
Percentuálne hodnotenie: 100%


Čítali ste túto knihu? Páčila sa vám?
Čítali ste prvý diel, Šepotání? A ako sa vám páčil? Chceli by ste si túto sériu prečítať?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár a názor!