štvrtok 19. mája 2016

The Coffee book Tag


Po naozaj, naozaj dlhom čase sa objavuje na blogu nejaký tag, za čo som rád - už mi to aj trošilinku chýbalo :-D Inak, len tak pre zaujímavosť: kávu nepijem a ani si neviem predstaviť, že by som ju niekedy pil, nakoľko už pri jej cítení je mi z nej na nič. Vážne, som tu len jediný sám, ktorému "vôňa" kávy ale vôbec nevonia?
Ale, samozrejme, tento tag je o knihách. :-D

Btw, otázky som prekladal, nakoľko som ešte tento tag nevidel u nás ani u Čechov, takže sa po prípade ospravedlňujem za nejaký debilný preklad, ale...no, ja nie som prekladateľ. A google prekladač je tá najhoršia vec na internete. Takže som si musel poradiť so svojou vlastnou mysľou :D


1. Čierna káva: Vymenuj knihu/sériu, s ktorou sú veľmi ťažké začiatky, ale potom je to už fajn
Definitívne Ohnivá kázeň od Haigovej, ktorá patrí medzi tohtoročné knihy vydavateľstva YOLi. Ak ste čítali moju recenziu na ňu, tak viete, že sa mi kniha páčila - a tiež, ak ste tú recenziu čítali, tak viete, že ten začiatok bol veľmi, veľmi pomalý, kostrbatý a nevedel som sa do knihy dostať. Až po niekoľkých desiatok stranách som sa dostal do deja a začalo ma to baviť, takže tak :-)


2. Pepermintové mocca: Vymenuj knihu/sériu, ktorá je populárnejšia cez zimu alebo cez iné určité obdobie
Prvé, čo ma napadlo a čo aj sem napíšem, sú vianočné knihy. Veľmi dobre to všetci poznáme, sú vianočné prázdniny a vždy si niečo vyberieme, čo má s Vianocami alebo aspoň so zimou niečo spoločné, a tých kníh je viac: napríklad Nech sneží, Vianočná koleda, alebo aj minuloročná novinka Dárek z pravé lásky...


3. Horúca čokoláda: Aká je tvoja najobľúbenejšia kniha z detstva?
Kronika rodu Spiderwickovocov. Túto sériu som čítal, keď som mal asi deväť rokov a vtedy som si ju požičal z knižnice a veľmi sa mi páčila, čo zotrváva i stále teraz. Milujem túto sériu, páči sa mi aj film, len škoda, že je všade vypredaná a ja som ju vtedy nedočítal celú :(
Strašne by som ju chcel mať doma. 


4. Dvojité espresso: Vymenuj knihu/sériu, ktorá ťa držala na ihlách od začiatku až do konca
No....takých kníh a sérií je viacej, než ma teraz napadne. Samozrejme, Harry Potter, to proste vás zoberie a nikdy nepustí, ani keď to dočítate - pretože už do konca svojho života budete túto sériu nadovšetko milovať. Tiež aj Hunger Games, najmä vďaka akcií, tiež aj Tigria sága, pretože to je jedno velikánske dobrodružstvo, Pekelné stroje, pretože sa chcete dozvedieť kto je naozaj Tessa, Labyrint, pretože chce vedieť, či máte veriť Chaosu alebo nie a takýchto kníh a sérií je ešte mnoho, mnoho a ešte viacej...


5. Starbucks: Vymenuj knihu/sériu, ktorú vidíš (snáď) všade
Pri tejto otázke/bode som chcel byť akýsi viacej "aktuálnejší" a preto zvolím pre tento bod sériu Trón zo skla. No povedzte, kde ste ju ešte nevideli? Pretože ja ju vidím vždy a všade.


6. Ups! Omylom som dostal/a kávu bez kofeínu: Vymenuj knihu/sériu, od ktorej si čakal/a viac
Opäť, týchto kníh je viacej než si viem spomenúť. Povedal by som, že asi tak knihy od Johna Greena, ktoré všetci až do nebies vychvaľujú, no keď príde rad na mňa, poviem, že som čakal oveľa, oveľa viac.
Tiež sem patria Listy do Neba, od ktorých som čakal výrazne viac; Kruh od tých dvoch (tuším) švédskych autorov, od ktorého som tiež čakal omnoho omnoho omnoho viacej.
Tiež sem aj zaradím Soumrak království od Rhodesovej, ktorá ma sklamala asi zo všetkých kníh najväčšmi. Obálka úžasná, mapka takisto, chvály všade ako múch, ale...


7. Perfektný mix: Vymenuj knihu/sériu, ktorá bola aj trpká, ale aj sladká a totálne úžasná
Tu sa vrátim do minulého roka, kedy som prečítal naraz celú sériu Tigria sága, ktorá ma neskutočne učarila svojim štýlom písania a hlavne úžasnému dobrodružstvu a twistom, ktorými bola táto séria stvorená. 
Lenže bola zo začiatku trpká, nakoľko hlavná hrdinka neskutočne slintala nad hlavným hrdinom, princom. Bola sladká, pretože je to tiež o láske. Ale bola úžasná vďaka tomu úžasnému dobrodružstvu a putovaniu :-)


Keďže som sa musel popasovať so spomínaím a knihy, ktoré som v miulosti čítal, budem taký milý a urobím tú radosť aj jednému z vás tým, že vás otagujem :D Touto cestou tagujem Natu z blogu Dogmatixx :-)

4 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Drahá Mony, týmto ťa slávnostne tagujem do Coffe book Tagu.

      Odstrániť
  2. Waaaa ďakujem, že si ma zatagoval :3 Pri jeho čítaní som rozmýšľala, že ho spravím a BUM moje meno, tak som sa potešila :3 S Trónom zo skla máš pravdu je úplne všade a takisto na mňa vyskakuje aj HP...potom mi zostávajú len oči pri plač :D Soumrak království je jednoducho.......škoda papiera, inak to neviem nazvať.... Doteraz som neprišla, čo na tom vidia ostatní :D Kruh od tých dvoch Švédov by bol celkom fajn keby tie postavy neliezli na nervy :D Teda zatiaľ mám prečítanú len prvú časť, ale vždy keď si na ňu spomeniem krvný tlak mám hneď vyšší :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Niet za čo :-D S tým Kruhom máš totálnu pravdu. Ten príbeh je celkom fajn, lenže tie postavy sú riadne na hlavu :DD

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!