streda 25. mája 2016

Veci, ktoré si na knihách cením



Dnes Vás privítam pri takom oddychovom článku o takých, niekto by povedal, zbytočnostiach a maličkostiach, na ktorých mi však veľmi záleží a ak sa objavia v knihe, tak si ich cením. Pre niekoho sú to naozaj zbytočné malichernosti, ale ak ma poznáte, tak viete, že si na vzhľade knihy potrpím, i keď ide o príbeh. 


1. Obálky

Blog mám už nejaký ten čas a ak ho sledujete čo i len o trošilinku dlhšie, určite viete, ako veľmi milujem krásne obálky, detailné a neodfláknuté a ako si na to potrpím a dokážem to totálne skritizovať, aj keď záleží hlavne na to, čo kniha prináša, čo nám dá príbeh a či sa mi bude páčiť.
Na druhú stranu, neznášam, ak je nejaká kniha - zvlášť slovenská a má totálne odfláknutú obálku. Nie som ani zďaleka vo Photoshope pokročilý, no už teraz viem, že dá s tým poriadne vyhrať.
A ešte neznášam, keď nejaká kniha - opäť zvlášť len slovenská - má obálku, ktorá vôbec nevypovedá príbehu. A mám presný príklad. 
Poznáte slovenskú knihu Hry o lásku? Podľa tej obálky to vyzerá, že ide o nejaký stereotypný, nie nadprirodzený príbeh. Vedeli ste, že ide o psychokinetikov a ďalšie "hávede"? V tom prípade sa čudujem, kto tú obálku robil, pretože ani zďaleka by si kniha o psychokinetikoch odo mňa neodniesla takú obálku, ktorá jej tak veľmi protirečí. 



2. Označenia kapitol
Milujem, naozaj moc moc moc, ak sa začína kapitola nejakým fešným fontíkom a poprípade niečo k tomu, ako napríklad ornamenty či také vecičky. Obdivujem zahraničné vydavateľstvá, že sa s tým vyhrajú, pri čom tu to istým spôsobom flákajú. 
No nie je čítanie jedna radosť, keď na každej kapitole na vás vykúka niečo pekné?
Či už je to len iný font ako bežné alebo drobný obrážtek, či ornamenty, vždy je to lepšie, než obyčajný nápis fontu Times New Roman.




3. Mapky, mapičky, mapôčky
Mapka je asi najlepší dodatok v knihe. Plná nových, fantazijných miest, zvlášť keď je pekne spracovaná je to pastva pre čitateľskú dušu. Mapka jednoducho fakt poteší. 
Takže vydavateľstvá, mi - čitatelia potrebujeme viacej krásnych mapiek! :-)
Či už je kreslená, alebo vytvorená cez počítač, k príbehu vždy poteší.




4. Chrbty 
Krásnych chrbtov kníh nie je nikdy dosť, a parí to medzi veci s obálkou, na ktorých mi špeciálne záleží. Niektoré knihy majú len jednoduché chrbty, no i tie sú v istých prípadoch pekné.
Ja mám najradšej chbrty od CooBoo, ktoré majú aj podľa mňa najkrajšie spracovanie a celkovo spracovanie kníh. Napríklad taká Selekcia, Šepotání, Rudá královna, Tigria sága a mnoho ďalších sú priam ozdobami knižničky. 




A čo vy? Zhodneme sa v niečom?
Na akých "maličkostiach" na knihách vám záleží a potrpíte si na nich?
Tiež milujete mapky v knihách?

8 komentárov:

  1. Mapky sú tá najgeniálnejšia vec, ktorá sa nachádza v knihách a hneď potom sú ornamenty a obrázky pri kapitolách :D Obálky a chrbty sú u mňa samozrejmosť :D Veď bez peknej obálky by ma pravdepodobne kniha ani nezaujala...btw nikdy by som nepovedala, že Hry o lásku nie je klišoidný príbeh, teraz som trochu zvedavá o čom to je :D
    Pokazené respektíve škaredé obálky pre mňa zostanú navždy záhadou :D Jednoducho nechápem ako sa z nádhernej originálnej obálky môže stať niečo nie veľmi pekné :D Či sú tí ľudia slepí, čo ich vytvárajú alebo majú zlý vkus, lebo inak si to vysvetliť neviem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To presne!! Čo to nevidia??? :D :D :D
      Ale seriously, nechápem to :D

      Odstrániť
  2. Ano, víc map do knih! Taky mám moc ráda mapy v knihách, stejně jako ujíždím na obálkách a ilustracích :)
    fiamorisrunning.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Obálky sú vždy kameň úrazu :D Hlavne keď vidím pôvodné obálky a naši vydavatelia ich úplne zničia :D Vtedy mám chuť vraždiť, naozaj.
    Veď obálky predsa predávajú, to vie každý :D
    Mapy sú krásne spestrenie, ja sa k nim rada vraciam počas čítania. :)
    Ja si napríklad cením aj inú farebnosť strán - teda ako napríklad pri novej edícii Hunger Games alebo Upírska akadémia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S tou farebnosťou máš pravdu, milujem, ako kniha s farebnými stranami vyzerá akosi elegantnejšie. Neviem, či si videla sériu Bohovia a Bojovníci, ale tá séria má naprosto krásne strany. Raz čierne, raz červené a tuším aj modrozelené :)

      Odstrániť
  4. Mám to tak isto s tými maličkostami :D Hlavne tie obálky,už sa mi veľakrát stalo,že obálka nevypovedá príbehua to vie riadne naštvať,vážne.keď su pekné ,milé označenia kapitól,tak ma to veľmi milo poteší.Mapy v knihe som asi ešte nikdy nevidela,možno len v Hobbitovi ( <3 ) .Noo a na tých chrbtoch som totálka závislá :D Selekcia ich ma úplne krásne :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som na chrbtoch totálne uletený! :D Veď v knihovničke sú vidieť len chrbty, tak prečo ich nemať krásne? :D :D

      Odstrániť
  5. juj ani som si neuvedomila kolko veci je na knihach super! :D obalky, na tie mam lady boner aj ja :DDD tiez casto siahnem po knihe len preto ze ma pekny obal/zaujimave pismo na nom :) a casto prave to su dobre volby!! :)
    tie oznacenia kapitol som si nikdy neuvedomila, ale veru je to nieco, co vie sprijemnit citanie :D
    a tie chrbty, ehm, ja presne neznasam taketo typy kde je zenska v satach vyobrazena, pride mi to hrozne gycove, ale ako sa pozeram do svojej kniznice tak asi ziadna z mojich knich nema na chrbte nic.. specialne :D ale uprimne, radsej nic ako zensku v satach ;D

    a vies co ja este milujem!! ked ma kniha cierny okraj stran, alebo cerveny, proste ze si ju pozries z boku a BUM uplna cernota <3 <3 <3 napriklad tie upirske akademie ci co to, tie su tusim cele cervene a cierne okraje stran maju, a sice som ti nikdy necitala, ale vzdy v knihkupectve po nich siahnem len aby som sa pokochala tymi stranami :') :D
    -M.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!