utorok, 14. júna 2016

Insanity | Šialenstvo ako nikdy predtým...

Autor: Cameron Jace
Počet strán: 241
Originálny názov: Insanity
Séria: Mad in Wonderland
Diel: prvý
Žáner: Fantasy, YA, Re-telling
Vydavateľstvo: Createspace(aj)
Anotácia: After accidentally killing everyone in her class, Alice Wonder is now a patient in the Radcliffe Lunatic Asylum. No one doubts her insanity. Only a hookah-smoking professor believes otherwise; that he can prove her sanity by decoding Lewis Carroll's paintings, photographs, and find Wonderland's real whereabouts. Professor Caterpillar persuades the asylum that Alice can save lives and catch the wonderland monsters now reincarnated in modern day criminals. In order to do so, Alice leads a double life: an Oxford university student by day, a mad girl in an asylum by night. The line between sanity and insanity thins when she meets Jack Diamond, an arrogant college student who believes that nonsense is an actual science.


Obálka je naozaj fakt krásna. Páči sa mi, že Alica nie je stvárnená ako nevinná tvárička, že má v očiach šialenstvo a....no, tá obálka je proste bomba.


‚‚He said, ´Alice is grown up now and she will try to save the world."


O Insanity sa na internete a sociálnych sieťach hovorí už dosť dlho, väčšinou s pozitívnymi ohlasmi. Len tak mimochodom, mňa najviac prekvapilo to, že to je vydaná kniha samotným autorom, nie vydavateľstvom. Neviem, či sa autor rozhodol sám pre vlastné vydanie, alebo je to z toho dôvodu, že by ho nejaké vydavateľstvo odmietlo. Ak to je prvá možnosť, fajn, chápem. Ak to je tá druhá, že ho niekto odmietol, tak to ani zďaleka nie je fajn a vôbec to nechápem. Viete prečo? Pretože táto kniha bola šialene šialená a úžasne úžasná.


Ja ani neviem čím začať, pretože sa mi to tu všetko hrnie, čo by som chcel toľko toho o tejto knihe povedať. Najprv však asi teda začnem s tým, že táto kniha má jedno čaro, jedno z niekoľkých: že Insanity vám ponúka istým spôsobom klasický príbeh o Alice, a zároveň vám prináša kompletne, ale totálne iný príbeh, ktorému je slabá "nadávka" slovo šialený. Naozaj slabá nadávka. Táto kniha bola proste šialená ako sa to len dá až takmer psychopatická. Možno som divný, možno som čudný, no všetko to šialenstvo bolo krásne. Naozaj krásne. Také šialenstvo by som prijal aj ja! :D
Postavy. Postavy, ako všeobecne, boli veľmi reálne a aj napriek tomu, že nám niekedy autor neponúkal ich príbeh života, aj tak je hneď isté, že tieto postavy má premyslené do špiku kosti a teraz by ste chceli ich akýsi backstory, Cameron Jace by nemal problém vám ho za niekoľko minút napísať a predložiť. Avšak on to neurobí, pretože má pre vás pripravené šialené tajomstvá a ďalšie habaďúry, ktoré bude na vás vešať a celých vás ohúri.
No, ale ako som odskočil. Poďme už naozaj k jednotlivým postavám.
Hlavná hrdinka, Alice, je zavretá v ústave pre duševne chorých a preto si myslí, alebo je, šialená. Od prvej stránky príbehu som si ju zamiloval. Bola svojská, šialená, čo sa mi najviac páčilo, mala vlastné názory a zasa autor nebol k svojej hlavnej hrdinke vždy milý. Tiež mi bolo sympatické, ako i u príbehu, že aj pri Alice som mal pocit, že to je tá klasická Alica, ale zároveň to bola kompletne iná postavička.
Profesor Carter Pillar bol jednoducho Profesor Carter Pillar. On bol skvelý! A z istého neviemprečo dôvodu mi pripomína Golda/Rampelníka z Once upon a Time.
K ďalším postavám sa asi už nebudem vyjadrovať, nakoľko by som pri nich odhalil niečo zo zápletky.
Och, a mačka Škľabka (ja viem, slovenčina je na hovno) bola v tejto knihe skvelá, úžasná a nádherne šialená.
Kto čítal, vie.
Kto nečítal, prečíta a pochopí.


“Some people don't like a murder for breakfast." 


Ak čakáte pri tejto knihe re-telling, kde dejová zápletka je založená na rovnakom princípe ako v klasike (predlohe) retellingu, mýlite sa. Insanity je kompletný iný, šialený twist (a slovo šialený musím pri tejto knihe neustále opakovať) o Alice v Krajine Zázrakov, taký, ktorý vás vtiahne do deja a vážne nepustí, a to nehovorím tak, ako niekto "akože" hovorí o iných knihách. Insanity proste také je. Začnete čítať jednu stranu, potom druhú, naraz ste už na stej a už si poviete, prečo to nedokončiť...
Tiež musím upozorniť a pripraviť na to, že ak dočítate Insanity, na vašej tvári, ako sa hovorí ksichte, budete mať jedno veľké O. Naozaj. Budete žasnúť, čo tento autor dokáže vymyslieť a ako príbeh zo sekundy na sekundu obracia na obrátkach a na intenzite svojho napredovania.
Preto nikdy pri tejto knihe si nebudete hovoriť: "Toto tu nemuselo byť", alebo: "Tak toto ma až tak nebaví".
Nie.
Všetko vás bude baviť.
Až moc.
Čo sa týka autora, ja ho normálne nechápem. Jeho myseľ musí ísť ako ten najrýchlejší motor na svete, naozaj. Neviem, ako to on robí. Že vás proste chytí a nepustí, že vás pohltí do deja a robí si s vami to, čo on chce - že vás nechá cítiť to, čo on chce aby ste cítili. Už teraz ho radím medzi svojich najobľúbenejších autorov, aj napriek tomu, že som od neho prečítal "len" dve knihy. Ak by som sa ho mohol niečo opýtať, opýtal by som sa: "Ako to robíš?"
No, čo si odnesiete z tejto recenzie?
Insanity si MUSÍTE prečítať.
MUSÍTE.
Pokojne by som to sem napísal aj niekoľko desiatok krát, pretože ak ste Insanity nečítali, rýchlo to napravte.
Verte, že nebudete ľutovať. Akýmkoľvek spôsobom budete chcieť poprieť moje slová (bože, to znie divne, ale tak čo) neskúšajte. Insanity sa vám bude jednoducho páčiť.
A ten koniec.
A tá posledná strana.
Úžasne úžasné a šialeno šialené, tým najväčším spôsobom šialenosti, akým to len ide.
Nemám slov.
Percentuálne hodnotenie: 100%


Čítali ste už túto knihu? Chceli by ste si ju prečítať alebo ju máte na pláne?
A čo hovoríte na prerozprávania klasík a rozprávok? 

1 komentár:

  1. Ja sa chystám na pokračovanie už asi tri mesiace a nedokážem sa k tomu dokopať!!! Ale dúfam, že cez leto sa k nemu dostanem :D
    Cameron Jace je úžasný autor! Má neskutočný štýl, skvelú fantáziu a vie vymyslieť úplne skvelé postavy...Neviem, čím to je ale on je proste ten typ autora, ktorý by sa mal venovať "prerozprávačkám" už len preto lebo jeho fantázia nemá hranice. Som neskutočne rada, že si si ju (konečne) prečítal a súhlasím s tebou takmer vo všetkom :D

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!