štvrtok 9. júna 2016

Summer plans


Letné počasie nám už oslňuje okná, školský rok sa blíži ku koncu a rýchlostne prichádzajú prázdniny, jupí, jupí, jupí a ja už odídem z hentej nanič školy, pretože už idem na moju krásnu strednú :)) Ale, to bolo len tak anyway, dnes som sa rozhodol vám napísať článok, v ktorom vám zhrniem pár mojich plánov na leto, ktorých mám už v hlave snáď milónxnadruhúynatretiuwnamínusprvú. 
Btw, vždy si dávam pred letom na blog s článkom, v ktorom píšem o knihách, ktoré mám na pláne cez leto - a väčšinou trištvrte z toho neprečítam a zamením za ďalšie knihy, takže mi to príde strašne zbytočné a preto som sa rozhodol pre túto formu, v ktorej spomeniem len akési "perličky"...


1. Prečítať si "aspoň" jedinú knihu zo série Pieseň ľadu a ohňa


Prečítať si (konečne) sériu Pieseň ľadu a ohňa je jeden z mojich najväčších "knižných" snov a túžob. Síce musím povedať, že si URČITE prečítam aspoň jednu knihu cez leto - prvú, pretože to mám neustále v hlave. Síce mi niektorí ľudia vravia, že to nedám, ale ja musím, pretože tak veľmi chcem.
Ale zasa povedzme si narovinu, koľko krát sme si povedal: toto musím!, a nakoniec sme to nechali tak...
Ale môj dnešný názor: prečítať si to jednoducho musím.
Bude to hááárd.
Ale čím viac to je hárd, tým viac si pri konci vzdychnem víťazným spôsobom, no nie?
Inak, ak ste niektorí čítali aspoň jednu knihu z tejto série, povedzte: koľko vám to trvalo? :O


2. Prečítať si aspoň jednu knihu zo série Pán prsteňov


Ďalší veľký môj knižný sen, prečítať si od Tolkiena, resp. zo série Pána prsteňov, aspoň jednu knihu cez toto leto. Vlastne...toto leto chcem tiež čítať fantasy tohto typu: klasické, epické...no a vy viete ako to myslím.

3. Kúpiť si a prečítať po anglicky Alicu v Krajine zázrakov


Alicu som čítal síce po slovensky, no ani jednu verziu nemám fyzicky doma, čo ma nesmierne, nehorázne a giganticky psychicky týra a ubíja. A ehm, by the way, som len ja ten, komu sa slovenská verzia aleže absolútne, totálne nepáči?
No, cez leto si chcem kúpiť presne túto verziu a ešte aj kopu ďalších, škoda že sú len v angličtine a keď už bude kúpená tak sa aj ju pokúsiť prečítať- ja viem, že tam takmer celú knihu nebudem nič rozumieť, pretože úžasný Lewis Carroll má svoj vlastný slovník, ktorý v angličtine nepochopím už úplne, ale aj tak to bude zážitok.
Je to Alica a basta.


4. Prečítať si rozprávkové klasiky


Tiež si chcem kúpiť rozprávkové klasiky po anglicky, pretože, priznajme si, majú krásne obálky a spracovanie, kdežto u nás sú buď rozprávkové klasiky urobené na detský, pre mňa škaredý, spôsob, alebo na úplne hnusne škaredý(že napríklad na českej alici je fotka dievčiny). ALE! prečítam si ich po slovensky, samozrejme, pretože by som to po anglicky neprežil :D


5. Ísť do 4dx kina


4dx kino je u nás (aspoň tak myslím) Slovákov novinka a keďže som absolútny kinomaniak a kino je môj tretí domov (druhý je kníhkupectvo) tak som bol hneď zamilovaný do kina, kde aj cítite, keď vo filme prší.
V lete tam, samozrejme, musím ísť.


6. Dopísať svoju knihu


Keďže neustále píšem svoj príbeh, s názvom Tiene a Kosti, vždy si dávam akýsi cieľ, ktorý musím za určitú dobu dosiahnuť. Samozrejme, ak píšete tak viete, že to dosť krát nie je tak a naše ciele sa predĺžia a posunú - tak ako ten môj dopísať knihu. Tú som chcel dopísať tento mesiac, jún, ale ako vidím, nestane sa - už som na 125-tej strane a myslel som si, že dvesto strán tomu príbehu bude stačiť. 
Teraz je to však inak, príbehu nebude ani zďaleka stačiť dvesto strán a môj cieľ -  aj sen je cez prázdniny dokončiť túto knihu. A čo je ešte väčší sen - dokončiť ju prvý mesiac prázdnin, aby som ju ten druhý mohol ešte pokojne opravovať.


A čo vy? Ako vyzerajú vaše plány na leto?
Tešíte sa na letné prázdniny?

10 komentárov:

  1. Kto by sa na letné prázdniny netešil :D Mojich plánov na leto je priveľa na to, aby som sa rozpisovala, ale tak v skratke tam hlavne patrí čítanie a písanie :D
    Hlavný dôvod, prečo sa ozývam, je tvoja prvá položka na zozname, čiže prečítanie aspoň jednej knihy Piesne ľadu a ohňa. Nedá mi to totiž nezareagovať :D Prečo ti akože niekto tvrdí, že by si to nemal dať? Pretože je to také hrubé? Alebo také plné rozsiahlych opisov a rôznych postáv?? Keď sa chce, všetko sa dá! Ja som za zimné prázdniny stihla aj jednotku, aj dvojku prečítať celú, takže... neboj sa, bez problémov to dáš :D Len si na to treba nájsť čas. A zvyknúť si. A potom sa už strany budú obracať samé.
    Ale držím palce, aby si dal takmer všetko, čo si plánuješ.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja viem, ani ja nechápem tých, ktorí hovoria, že to proste nedáš :D Jednoducho keď to chceš prečítať, tak to prečítaš a čo :-D
      To si presne aj ja myslím - najprv zvyknúť a potom to pôjde :-)
      Btw, ďakujem a držím palce i tebe!! :)

      Odstrániť
  2. Ja toto leto tiež chcem prečítať knihu od Tolkiena, ale Hobita lebo mi stojí na poličke už veľmi dlho :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já má masi milion knih, které bych chtěla přes léto přečíst, ale všechno to asi nestihnu :D
    Double Infinity by Ella

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Musím uznať, že som nadšená z tvojich bodov 1 a 2, nakoľko si spomenul moje dve najobľúbenejšie knižné série :D
    Čitanie jednej ASoIaF knihy mi vyšlo v priemere jeden prázdninový týždeň, ak do toho nezahŕňujem Tanec s drakmi (5. diel), ktorý som čítala s prestávkami asi mesiac. Škola a rodinné stretnutia mi nedovolili čítať.
    S Pánom Prsteňov je to už horšie, veď uvidíš, keď budeš čítať. Ako to vyjadriť...chvíľku trvá, než to mozog vstrebe. A keby si sa dal na Silmarillion...prečítaj si predtým niečo o základoch jadrovej fyziky, ako tréning :D
    Ja mám na prázdniny už nachystaný pekný zoznam, ktorý asi ani nestihnem. Všetky knihy od Červenáka, pár titulov od Stephena Kinga, ktoré sú tiež docela hrubé, Havraní Kruhy od Siri Pettersen a celého Zaklínača od Sapkowskeho.
    Veľa šťastia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak teda prečítaš Kinga, tak som zvedavý, čo naň povieš, pretože aj toho by som si niekedy chcel prečítať :-)
      A to isté aj so Zaklínačom!! :D
      I tebe :)))

      Odstrániť
  5. Krásné plány na léto! Schvaluji naprosto všechny, Píseň ledu a ohně i Pán prstenů jsou moje srdcovky, pohádky číst taky nikdy nepřestanu, no a s vlastní knihou samozřejmě hrozně moc držím palce :)
    Měj se krásně a užívej léta

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To jsou skutečně hezké, i když docela náročné plány. Doufám, že ti vyjdou.
    Rozhodně doporučuji Pána Prstenů, jako milovnice Tolkiena, i když je pravda, že je to nesnadné a pro někoho velmi nudné čtení.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!