utorok 21. júna 2016

Zo zákulisia príbehov 5 | Plot Bunnies


Už som sa normálne že bál, že Lyn s Moon na nás zabudli a tento skvelý projekt (momentálne môj najobľúbenejší) schovali na krátku dobu do šuplíka :-D Konečne sa však môžem pustiť do májovej témy, plot bunnies.


O čo ide?
Zo zákulisia príbehov je mesačný projekt. Každý mesiac s Lyn zverejníme iné otázky, na ktoré odpovieme. Otázky sa budú týkať nášho písania, ako tvoríme, budete môcť spoznať naše postavy a dozviete sa informácie, ktoré len tak niekto nevie.

*Na začiatok by sme si mali asi ujasniť, čo to tie PLOT BUNNIES vlastne sú. V podstate ide o všetky nápady, ktoré mimo hlavného diela, ktoré píšete, máte. 
(skopírované z blogu Moon)


1. Máš nejaké plot bunnies popri hlavnom príbehu?
Och, samozrejme a veľa. Ja si aj myslím, že ten, kto píše a píše zrovna niečo, vždy sa mu niečo v hlave objaví v momente, keď múza nám nakopne zadky :D Je ich naozaj veľa a niekedy už ani normálne neviem čo mám s nimi robiť. Všetky by som ich chcel napísať, haha, ale to by som musel napísať denne cez desať kapitol. 


2. Čo robíš, keď ťa napadne super nápad na príbeh, ale nechceš ho hneď riešiť, lebo práve na niečom pracuješ?
Urobím si obálku. Ja viem. Je to divné, je to hlúpe a možno sa to nedá ani pochopiť. Chápem vás.
Ale vypisovať sa mi to do nejakého diáriku (ktorých mám doma asi cez xy, ale ani jeden som nepoužil), úprimne, nechce. Vždy keď ma napadne akýsi príbeh, nápad a tak, urobím si obálku a tak nemusím si o príbehu vypisovať nič ďalšie - stačí mi názov na nejakej obálke, i keby to malo byť len biele písmo na čiernom, a keď sa naň pozriem, viem o čo ide.
Možno divné, pre mňa však užitočné.
No *vzdych*, každý sme nejakí.


3. Vedel by si písať 2 alebo viac príbehov?
Nie. Naozaj nie. Dá sa mi sústrediť len na jeden príbeh, na jedno miesto, na jedných určitých hlavných hrdinov. Momentálne píšem Tiene a Kosti a síce pridávam na wattpad časti k príbehu Radiant, toho píšem len ako oddych. Tiene a Kosti píšem každý deň (haha, keby to tak naozaj bolo, ale naozaj sa snažím ako včelička) a Radiant, toho píšem len kedy sa mi zachce a väčšinou sú to jednostranové - dvojstranové kapitoly, ktoré zo mňa vypadnú behom niekoľkých minút. Radianta beriem proste za akýsi oddych, nepíšem ho pravidelne, len proste keď sa mi zachce (väčšinou každých desať dní).
Takže nie, viacej príbehov naraz by som jednoducho nemohol písať.
A aj keby, kto by chcel aby to trvalo dvojnásobok toho času, ktorý strávite pri jednom? :D

RADIANT

4. Kde si ukladáš nápady?
No, tak hlavne v hlave, ale tá je napráskaná, resp. prázdna, čiže všetko z nej o nejaký čas vyletí. Ako som spomínal s tými obálkami, takže nápady si teoreticky ukladám do priečinka Obálky. 

.:

5. Aký je najšialenejší alebo najbizarnejší nápad, ktorý ti napadol na príbeh?
No, tak toto už je ťažšia otázka. Ja ani poriadne neviem. Možno by som sem zaradil nápad, ktorý ma napadol pred niekoľkými týždňami, keď sme na litike preberali Rómea a Julinku a celkom ma to bavilo. Keď sme to čítali, napadol ma príbeh o Rómeovi a Júlií, prerozprávanie, z pohľadov vrahov a úplne iným koncom. 


6.  Aký príbeh by si v budúcnosti chcel napísať? 
Fuch, tých je naozaj dosť. Predovšetkým, ak dopíšem Tiene a Kosti, tak začať písať druhý diel (o ktorom názov vám nepoviem, hihi), pretože ten ma bude baviť ostošesť! Vážne. Celá dvojka (už to mám ako tak jemne vyoutlinované) sa väčšinou odohráva na pirátskej lodi, takže....
Potom mám ešte niekoľko "diel", ktoré by som chcel začať písať po Tieňoch. Jeden nápad je prerozprávanie Krásky a Zvieraťa (pozor! ale s úplne iným twistom, žiadna romantika) s názvom Trón z Tŕnia a Ametystu. Potom tam ešte mám prerozprávanie AvKZ s názvom Alica v Krajine démonov, ktorá v mojej hlave vyzerá tiež celkom zaujímavo. 
A aby toho nebolo málo, tak mám nápad na príbeh Zodiac s jemne tématikou vrahov...
No, zatiaľ sú to len nápady a nenačaté projekty.
Zatiaľ ich musím nechať len nápadmi, pretože pred očami mám teraz len Tiene a Kosti.
Boh mi žehnaj, aby som to dokázal dokončiť do konca leta. 



A čo vy a vaše "plot bunnies"?
Ako si vy "uchovávate" svoje nápady, zatiaľ čo píšete príbeh? 

1 komentár:

  1. Spravíš obálku? To máš fajn. Ja som na prácu s Photoshopom totálny magor, takže z toho, čo by som vytvorila, by som bola skôr zdeptaná, takže keď mi napadne niečo nové, radšej si to iba uschovám v hlave alebo na papieri a dúfam, že sa k tomu raz dostanem. Aj keby to bolo o dvadsať rokov. :D

    Mne to pripadá, že vieš naraz písať viac príbehov. Však mám dojem, že furt keď k tebe zavítam, pracuješ na niečom inom. To by som ja nevedela striedať ani po desiatich dňoch, u mňa je to maximálne možné tak po polroku, ale aj to mám problém prechádzať od jedného príbehu k druhému.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!