streda, 17. augusta 2016

Cress | Aj Rapunzel podľahla modernej dobe a stala sa z nej hackerka...

Autor: Marissa Meyer
Počet strán: 612
Originálny názov: Cress
Séria: Mesačné kroniky
Diel: tretí
Žáner: Fantasy, Sci-fi, YA, Re-telling
Vydavateľstvo: Egmont
Anotácia: Cress od dětství vyrůstala sama uvězněná v umělém satelitu. Jedinou společnost jí zde dělají počítačové obrazovky. Díky času strávenému s počítači se Cress vypracuje ve špičkovou hackerku. Naneštěstí je však přinucena pracovat pro královnu Levanu a právě dostala rozkazy vystopovat Cinder a jejího pohledného průvodce. Cinder a kapitán Thorne jsou na útěku. Společně se Scarlet a Vlkem plánují svrhnout královnu Levanu a zabránit její armádě v invazi na Zemi. Právě Cress může Cinder a jejím společníkům pomoct. Odvážný pokus zachránit ji se však nezdaří a celá skupina se rozdělí. Cress má konečně svou svobodu, ale musí za ni zaplatit vyšší cenu, než si dovedla představit. A královna Levana nehodlá připustit, aby se někdo postavil do cesty její svatbě s císařem Kaiem.
I když se Cress, Scarlet ani Cinder necítí být povolány k záchraně světa, zdá se, že jsou jedinou nadějí, kterou svět má.



Obálka je podľa mňa úplne podarená a pekná. Ako ja viem, nie sú to tie luxusné originálny ako majú američania a angličania, ale mne vôbec, vôbec nevadia tieto obálky :-)



"Když Locika prince spatřila, vrhla se mu kolem krku a rozplakala se. 
Její slzy mu skanuly do očí."


Po dočítaní Scarlet som sa nevedel nabažiť, kedy príde ten čas, kedy aj ja budem mať v rukách šestostranovú Cress a budem ju čítať, príbeh o Rapunzel, ktorá je uväznená vo vesmíre v satelite a je jednou z najlepších hackeriek vôbec. Poviem pravdu, nechcel som to čítať úplne hneď po Scarlet, nakoľko nie je vydaný posledný diel, osemstostranová Winter, a vieme všetci, aké úžasné tieto knihy sú a aké epické majú konce, takže to by som nevydržal. Potom sa dostalo na net, že Winter vyjde na konci júla a tak som si povedal: "Môžem konečne prečítať Cress!"
A síce Winter vychádza v októbri (myslím a daj bože) ani za svet by som nechcel prežiť to dlhé, myslím že dvoj ročné, čakanie na Winter, ktoré zažívajú tí, ktorí si Cress prečítali ešte ako vyšla. Vážne vás ľutujem. 
Pretože Cress bola jedným slovom fenomenálna.



Začnem, ako u mňa vo (väčšinou) vo zvyku, postavami. Opäť tu máme Cinder, našu popoluškovú mechaničku. Cinder jednoducho milujem a aj napriek tomu, že zbožňujem ostatné postavy, ona mi prirástla, čo sa týka citovej záležitosti, najviac k srdcu. Scarlet, naša badass karkulka, je jednoducho super, avšak v tejto knihe jej nie je veľa. Nechcem spoilerovať, kto čítal tak vie. Preto sa k nej viac nevyjadrím, aby som neprezrádzal. Vlk - toho mám neskutočne rád, páči sa mi jeho vzťah ku Scarlet. No aj napriek tomu, že tu bol neustále, istým spôsobom nedostal priveľa priestoru. Thorne - ehm, pardon, Kapitán Carswell Thorne. Drahé nebesá, existuje lepšia postava ako Thorne? Tento chlapík, ktorý si robí zo všetkého nič je jedna z najlepších postáv vôbec, o ktorým som čítal. Samozrejme, aj ostatné postavy mi pri konci tejto série budú neskutočne chýbať, no Thorne istým spôsobom inak. On je jednoducho geniálny! A samozrejme, k tretej knihe dostávame novú postavu, a tou je Cress, naša nová a modernejšia Rapunzel. Cress bola jednoducho skvelá, najviac som si na nej cenil, že jednoducho prišla za Thornom a povedala mu, že ho miluje. Lepšie dievča som v knihách nevidel, pretože väčšinou všetky tie bitchinky sa pred chlapcom červenajú, nedávajú najavo, že ich chcú a potom sa za to psychicky týrajú. Čo sa to s vami stalo, dievčence?! :D 
A už nehovorím o mojom najväčšom shipe: Cress+Thorne. Bože, dúfam, že oni na konci dostanú šťastný koniec, pretože oni dvaja spolu sú jednoducho úžasní. Ako to robíš, Marissa?
No a aby som nezabudol na svoju milovanú a krutú Levanu, bože, uvedomuje si niekto, ako veľmi ju milujem? Znovu, bolo jej v tej knihe málo, ale keď tak, no tak Levana to urobí proste...aijfihvuhfvnm....proste bombovo. Levana je proste bae a milujem, keď druhým robí zle. Je krutá, je hnusná, je zlá, je podlá, je horšia než Voldemort. A za to ju milujem. Marissa jednoducho vytvára postavy, ktoré buď neznášate alebo milujete, lenže aj tých, čo neznášate, tak ich neznášate tak veľmi, že ich až milujete. Marissa je doslovne spisovateľka kúzelníčka.



"Kain není hračka ani majetek," řekla. "Ještě jednou uraž někoho z nás a příště dostaneš ránu kovovou pěstí."
"Jen mu to nandej, Cinder!" povzbudzovala ji Iko.


Čo sa týka príbehu, Marissa opäť nesklamala a zasa len dokázala, aká je úžasná vo svojom remesle. Hovorím to možno v každej recenzií na túto (úžasnú!!) sériu, no v každej knihe sa mi zdá, že už to nemôže byť lepšie, pretože Marissa píše úžasné diela, no vždy ma prekvapí a vždy vytvorí ešte niečo lepšie, ešte niečo dokonalejšie než pred tým. Ako spisovateľka, tam niet o čom. Jej písanie je čarovné, úžasné a originálne a aj napriek tomu sa jej knihy čítajú ľahko a svieže. Opäť musím dať imaginárny klobúk pred ňou dolu, pretože vždy mám taký feel z tých kníh, že teraz som prečítal tú istú rozprávku, no zároveň som prečítal totálne niečo nové, totálne niečo iné, čo má vlastný príbeh a vlastnú štuktúru, ktorá sa nedrží až tak klasickej rozprávky. Napríklad pri Scarlet, tam som mal pocit, že cítam klasickú Červenú čiapočku a aj napriek tomu som čítal o robotoch, kyborgoch a androidoch, galaxiách, hviezdach a bioelektrine. 
A to už nechcem ani hovoriť o tom, akou drogou sú tieto knihy. 
Marissa pokojne môže napísať 100025478 stranovú knihu, nikdy neunudí čitateľa. Napríklad keď čítam iné knihy, dajme tomu napríklad ToG alebo Red queen, tak tam keď sa objaví nejaká milostná scéna, poviem si "ehhh. nemôže tam byť boj?" ale v Mesačných kronikách to tak nie je. Či už Marissa píše bojové scény, magické scény, alebo scény, ktoré sú zasypané bozkami, vždy vás budú baviť a ja neviem, čím to tá žena robí. Ona je kúzelníčka. Ona je kúzelníčka.
Marissa je jednocho majsterka príbehov a jej knihy mi prirástli neskutočne k srdcu. Prečo táto séria musí mať len štyri časti?!
Marissa - podala si príbeh opäť fantasticky.
Levana - milujem ťa za tvoju zlosť.
Cress - bola si skvelou dievčinou, ktorá vidí Zem po prvý krát.
Scarlet - je mi ťa ľúto, ale musíš sa cez to dostať, tak isto aj Vlk.
Sybil - si mrcha, priznaj si to
Thorne - si svojský a to si neskutočne cením
Cinder - zabila si to a ty vieš o čom to hovorím.
Eňo ňuňo. 
Percentuálne hodnotenie: 100%


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem PreŠkoly.sk
Spoznať modernú Cress ako počítačovú hackerku môžete na tejto adrese.



A čo vy? Čítali ste túto knihu? Tiež sa vám tak veľmi páčila ako mne?
Čítali ste aspoň niektorú z častí tejto skvelej série?
Chceli by ste si túto knihu prečítať?





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý váš komentár a názor!