piatok 26. augusta 2016

Zrodená z ohňa | Nepokľakne pred nikým

Autor: Sarah J. Maas
Počet strán: 544
Originálny názov: Heir of Fire
Séria: Trón zo skla
Diel: tretí
Žáner: High fantasy, YA
Vydavateľstvo: Slovart
Anotácia:  Celaena sa už vysporiadala s nebezpečnými protivníkmi i so srdcom rozlámaným na márne kúsky. Teraz myslí len na pomstu, no ako kráľova šampiónka musí slúžiť podlému tyranovi, ktorý má všetko na svedomí. Kapitán kráľovskej gardy ju však vyšle do Wendlynu netušiac, že Celaenina minulosť aj budúcnosť sa skrýva práve v ďalekom kráľovstve férov. Pomoc férskej kráľovnej má však privysokú cenu...
Kým Celaena vo Wendlyne bojuje s démonmi minulosti, v Erilei sa na útok pripravujú nebezpečné sily. Chaol a Dorian sa púšťajú do boja s temnotou, akú nečakali ani v najhorších nočných morách. Obávané bosorky sa totiž spolčili s tyranským kráľom a krvilačná Manon sa nezastaví, kým pred ňou nebude celá Erilea kľačať na kolenách.



Čo sa týka obálky, tak nemám čo dodať. Tento krát sa mi veľmi páčilo, že písmo v skutočnosti je akési zlate/medené. A tá nálepka, ktorá sa vôbec nedá dať dole? Do pekla s ňou.


Bola Aelin Ashryver Galathynius - a odmietala sa báť.
(Neviem prečo som si doteraz myslel, že je to Galanthyus)


Po Korune z temnoty, druhom diely zo šesťdielnej série Trón zo skla, som sa ťažko vysporadúval s tým, čo si tam už pre nás Sarah J Maas pripravila. Koniec, ako vždy u nej, bol navnadzujúci a otvorený. Odo dňa, keď som druhý diel dočítal, som sa nevedel neskutočne dočkať ďalšieho dielu. Akonáhle Zrodená vyšla, vbehol som v momente do kníhkupectva a knihu začal ihneď čítať. Ale...


No, aby som začal pekne po poriadku. Keď som začal čítať knihu, nesmierne som sa tešil, no zároveň som prvých asi 50-70 strán čítal ako zarazený, v zlom slova zmysle. Príbeh, aj napriek tomu, že išiel jedna radosť, sa vliekol a vliekol a viac menej sa tam nič nedialo. Aj cez to, že som vedel, že to je len akási hra, ktorú S.J.Maas na nás hrá, nemohol som sa striasť pocitu, že to jednoducho nie je správne.
No potom, ako inak, sa príbeh rozbehol, vyšvihol a po asi tak stej, stodvadsiatej strane išlo všetko tak rýchlo a akčne ako...ani neviem ako čo. Všetko bolo také premyslené, na konci to všetko krásne, postupne zapadlo do seba ako kúsky miniatúrnych puzzlí, a ako Sarah má vo zvyku, pripravila nám ďalšie množstvo nezodpovedaných otázok, pred oči nám vysypala ďalšie vrece neposkladaných puzzlí a veď to už s ňou poznáme :-D Čiže, príbeh absolútne nesklamal - práve naopak, prekvapil. Akože, ja som vedel, že táto časť bude jednoducho bomba. Vedel som a zažil na vlastné oči, ako sa Sarah z jedného dielu na druhý zlepšuje a pri Korune z temnoty to bola čistá dokonalosť, ktorú spisovateľka dosiahla. No oproti Zrodenej z ohňa sa môže Trón zo skla a Koruna z temnoty len tak schovať. Zrodená z ohňa (a popola, hihi) prebije všetky vaše očakávania a všetko, čo ste si doteraz o knihách a sérií mysleli. Trón zo skla a Koruna z temnoty boli dieli, kedy mala Sarah akýsi limit a obmedzený priestor: Celaena musela byť dýkou, Dorian musel byť princiatkom a Chaol musel byť kapitánom gardy. No v Zrodenej ohňa všetko a všetci sa oslobodzujú a príbeh pretŕha putá, ktoré doteraz Sarah mala. A preto je ten príbeh ešte lepší. Zrodená z ohňa bola excelentná, epická a nadmierne dokonalá. A to som si myslel, že už to nemôže byť lepšie!


V prvom a druhom diely sa dostávali do popredia príbehu dejové línie, ktoré sa najmä týkali lásky. Celaena tam, Dorian s ňou, Celaena tam, Chaol zasa s ňou. V jednotke i dvojke sa neustále riešilo, kto s kým ako a ja neviem ešte čo. No v trojke, v Zrodenej z ohňa, to tak nie je, čo sa mi MOC páčilo. Sarah odložila milostné trojuholníky, štvoruholníky aj šesťuholníky a ja neviem ešte aké tvary, hodila ich za hlavou a pozor: v Zrodenej z ohňa bola láska to najmenej, čo sa v nej nachádzalo. Bolo to len korenie, nie celá omáčka, ako v jedničke a dvojke, aj keď to tak primitívne musím prirovnať. No, aby som viac nekecal, v rýchlosti sa vyjadrím k autorke: Pri svätom wyrde, milujem túto autorku. Posledné dva dni pozerám všetky rozhovory a videá, v ktorých je, niektoré už aj po desiaty krát a nebesá, tá autorka je strašne milá a kúlová, aj keď to slovo neznášam. A jej písanie je čarovovné. Donúti ma milovať skrz jej písania aj to, čo absolútne neznášam. A teraz poďme k postavám.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt heir of fireCelaena - Sarah J Maas nám ukázala v tomto diely, kto naozaj je Celaena - aj keď jej osobnosť sa bude vyvíjať v priebehu celej série. No ukázala nám, že ona nie je žiadna bytosť zoslaná z nebies - autorka nám ukázala, že Celaena je človek, ktorý prežíva. A to ju robí takou silnou. A to si na nej neskutočne cením.Rowan - jaj bože, bol by si skvelým bff. Dúfam, že Celaena s ním nepôjde do niečoho väčšieho. Páčil sa mi ich vzťah najlepších priateľov, keď si sem tam zanadávali a odvrkli. No chcem, aby to tak zostalo.
Chaol - ako postavu ťa mám rád. Je vážne obdivuhodné, ako vieš všetko držať za zubami. No prepáč, s Celaenou ťa nešipujem. A ak s ňou zostaneš, prídem ťa vlastnoručne zabiť.
A Dorian - drahé princiatko, vyslyš ma a zostať s vrahyňou. Ja ich budem šipovať do konca môjho živote. DORIAN A CELAENA! DORIAN A CELAENA. žiadny chaol.
No, k čomu sa ešte ďalej vyjadrím je Manon. Bože, ako veľmi milujem túto witch bitch! Dúfam, že sa ešte dočkám nejakých scén, kde chladnokrvne zabíja a papá svojimi železnými zubami. 
MANON ČIERNOZOBÁ, MILUJEM ŤA. PROSÍM, EŠTE NIEKOHO PRE MŇA ZABI.
S láskou, Adrián.
Ja proste na túto sériu nedám dopustiť a vy jednoducho viete, aké hodnotenie si odo mňa odnáša.
Pri svätom wyrde! Toto bolo epické.
Percentuálne hodnotenie: 100%


A čo vy? Čítali ste Zrodenú z popola a ohňa? Čo na ňu hovoríte?
Chceli by ste si ju prečítať?
Čítali ste jednotku alebo dvojku? Páčili sa vám?

7 komentárov:

  1. Witch bitch... no mňa dá :D. Lepšiu, nazvime to prezývku som jakživ nevidela :D. Ale každopádne úžasné fotky a skvelá recenzia :)! Tiež som dočítala Zrodenú z ohňa iba pred pár dňami a pocity sú doteraz. To čakanie je fakt nanič... Najradšej by som mala pokračovanie hneď, teraz, zaraz, okamžite... :D! Manon je úplne skvelá, aj keď zo začiatku som z nej až taká nadšená nebola, lebo som chcela čo najviac Celaeny. Len mi prišlo celkom divné (nemohla som si pomôcť), ale Abraxoxa som si furt predstavovala ako Nočného besa z Ako vycvičiť draka :D. A Rowan... Tak to už hej :D. Ten koniec bol riadna skúška nervov :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DDD Ďakujem veľmi pekne!! S tým pokračovaním máš totálnu pravdu :/ Inak, aj ja som si Abraxosa predstavoval ako Nočného besa :DD Aj ich vzťah my akosi pripadal ako z AVD :DD

      Odstrániť
  2. Kazdym dilem lepsi a lepsi... :-) mas krasne fotky v clanku :-O

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Akože nemôžem povedať, že by bola trojka môj najobľúbenejší diel, ale Sarah píše skvelo. Mňa si zatiaľ najviac získala asi štvorka, to bolo perfektné a ten koniec. Doteraz sa rozplývam.
    Inak ja som tiež dlho nadŕžala vzťahu Dorian a C., ale už som sa vyrovnala s tým, že tým dvom to súdené nie je. No čo. Dorian je aj tak moja najobľúbenejšia postava a Chaola som nikdy nemala rada (a po štvorke ma už ani nezaujíma), no konečne som sa trochu dostala do kapitol s Manon, tie ma v trojke vôbec nebavili.
    Teším sa na päťku, som zvedavá, čo sa to tam bude diať. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. O tej štvorke ti úplne verím, tú vychvaľuje každý do nebies :-D

      Odstrániť
    2. Máš sa na čo tešiť a ak si čítal aj novelky, tak to budeš mať zrejme ešte lepšie, lebo ja som na začiatku občas trochu nechápala, o čom melú, ale potom to už bolo ok. Novely sa mi nikdy nechce čítať pri žiadnej sérii. Výnimku som spravila len pri Orphan Queen :D ale tak to bolo z pohľadu princa :D Také by som si nenechala ujsť :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý váš komentár a názor!